1

جان کری: افتخار می کنم که در جلسه تحریم ایران شرکت داشتم

  • کد خبر : 149401
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

جان کری وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت:«زمانی إعمال تحریم ها علیه ایران، من در مجلس سنا حضور داشتم و به مشارکت خود در این جلسه افتخار می کنم.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود راجع به مذاکرات هسته ای بار دیگر به تکرار ادعاهای دولت آمریکا پرداخت.

طبق گزارش المیادین، “جان کری” در این سخنان گفت: «جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای، یک موضع استراتژیک در سیاست اوباماست و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد.»

وی همچنین افزود: «هنوز نگرانی های بین المللی نسبت به فعالیت های هسته ای ایران به طور کامل برطرف نشده است. ممکن است پرسیده شود که چه چیز باعث شده است تا مذاکرات به این مرحله برسد؟ باید بگویم سابقه تاریخی دشوار دو کشور با یکدیگر، علت آن نبوده است. حتی تهدید اسرائیل از سوی رهبر ایران و حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم[!] هم علت این موضوع نبوده است.
بلکه آنچه ما را به این مرحله از مذاکرات رسانده، موضوعاتی بسیار ساده اما راهبردی است که در سال های متمادی آن ها را پیگیری کرده ایم. ایران به طور کامل نگرانی های بین المللی را در خصوص فعالیت های هسته ای خود برطرف نکرده و ما به همین سبب سال هاست که تحریم های گسترده ای را علیه این کشور وضع کرده ایم.»

وی در ادامه ادعاهای توهین آمیز خود اعلام کرد : «زمانی إعمال تحریم ها علیه ایران، من در مجلس سنا حضور داشتم و به مشارکت خود در این جلسه افتخار می کنم.»

کری در ادامه گفت: «ایران می تواند در فرصتی که در اختیار دارد، به نگرانی های بین المللی راجع به خود پاسخ دهد و آینده ای روشن در پیش داشته باشد؛ اما این نیازمند زمان است و مشکلات خاص خود را دارد.»

وزیر امور خارجه امریکا در این کنفرانس بار دیگر بر حمایت آمریکا از اسرائیل تأکید کرد و یکی از وظایف آمریکا را حفظ صلح و امنیت رژیم صهیونیستی دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149401

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر