3

به توافق می رسیم، اگر….

  • کد خبر : 155093
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹

اگر کشورهای غربی از افکار گذشته دست بردارند و از تحریم ها استفاده ابزاری نکنند می توانیم سریع به توافق جامع برسیم .

به گزارش واحد مرکزی خبر، تخت روانچی معاون وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار  دبیر کل وزارت امور خارجه نروژ که برای برگزاری پنجمین دور گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و نروژ در تهران بسر می برد  با استقبال از ارتقاء سطح رایزنیهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نروژ ،افزود: مناسب است تا ظرفیتهای موجود اعم از دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی در جهت تحقق همکاریها و تعاملات دو کشور مورد استفاده قرار گیرد .

معاون وزیر امور خارجه ضمن تأکید بر ضرورت توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری دو کشور در هر شرایط، تصریح کرد: فرصتهای زیادی وجود دارد که می توان از آنها در جهت توسعه روابط دو جانبه بهره گرفت .

تخت روانچی همچنین ضمن مطرح ساختن زمینه های همکاری در بخشهای فرهنگی و علمی ، خواستار تسهیلات لازم برای تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ و رفع تضییقات و مشکلات آنها شد .

توافق با ایران به نفع همه است

وگر استرومن دبیر کل وزارت امور خارجه نروژ نیز در این ملاقات با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ گفت ما بسیار امیدوار هستیم که مذاکرات هسته ای به نتیجه خوب برسد و موفقیت در این مذاکرات در تمامی سطوح دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی به سود همه طرفهای ذیربط خواهد بود .

دبیر کل وزارت امور خارجه نروژ همچنین در مورد همکاریهای اقتصادی ایران و نروژ گفت : بخش های انرژی و همکاریهای دریایی نظیر شیلات ، و نیز مسائل زیست محیطی از جمله بخش های مناسب برای همکاریهاست و امیدوار هستیم با توجه به تفاهمات حاصله همکاریهای دو کشور گسترش یابد .

استرومن درخصوص وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ نیز گفت سازمانهای ذیربط نروژی سعی کرده اند تا سیستم مربوط به صدور روادید شفاف تر و سریعتر شود و تلاش ها و پیگیریها تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه دارد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155093

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر