1

زنان افغان و حفظ اصالت در قلب استرالیا با لباس های زیبا +تصویر

  • کد خبر : 156429
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

یکی از چالش‌های مهاجرت، تاثیرپذیری از فرهنگ حاکم بر کشورهای مهاجرپذیر است اما برخی افغانستانی‌های حاضر در استرالیا پس از سال‌ها زندگی در این کشور همچنان بر حفظ هویت و اصالت فرهنگی خویش اهتمام جدی دارند.

یکی از اثرات آوارگی و تبعات مهاجرت از وطن، متاثر شدن از فرهنگ حاکم کشورهای مهاجرپذیر است؛ اما افغانستانی‌هایی که به استرالیا مهاجرت کرده‌اند عزم عیان و اهتمام جدی برای حفظ هویت و شاخصه‌های فرهنگی خود داشته‌ و دارند.
به تن کردن جلیقه‌های سنتی برای نشان دادن عمق هنر در افغانستان از جمله اقدامات پسندیده افغانستانی‌های مقیم استرالیا است که سعی دارند فرهنگ خود را به بومیان منطقه معرفی کنند.
همچنین در استرالیا، برخی بانوان افغانستانی دستمال‌های مرغوب و منقشی می‌دوزند؛ دستمال‌هایی که «سید ابوطالب مظفری» یکی از شاعران شاخص افغانستان در وصف آن شعری سروده است.
به جز این بانوان حاضر در استرالیا با استفاده از مهره‌های کوچک و روی نخ آوردن آن به شکل شگفت‌انگیز و هنرمندانه روی پارچه‌های ساده و سفید، قادر به تولید تکه‌های تزیینی و پارچه‌های پوشیدنی رنگارنگی‌اند که  خیره شدن به آن، احساس اعجاب را در آدمی بر می‌انگیزد و تمایل تحسین را در هر بیننده‌ای بیدار می‌کند.

 

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156429

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر