1

امضای ۱۲ سند بین ایران و ترکیه، به زودی

  • کد خبر : 156981
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات: در دیدار با وزیر توسعه ترکیه درباره ۱۲ سند همکاری میان دو کشور تبادل نظر شد و این اسناد در سفر رئیس جمهور ترکیه به کشورمان امضا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی پس از دیدار با جودت ییلماز با اشاره به سفر رئیس جمهور ترکیه در نیمه دوم فروردین سال آینده به تهران افزود: امروز درباره بخش خصوصی، همکاری‌های گمرکی، حمل و نقل، انرژی، تجارت و بهداشت بحث و بررسی شد.
وی حجم روابط کنونی میان دو کشور را ۱۴ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: زمینه های رفع موانع توسعه و افزایش حجم روابط شناسایی شده است و تلاش خواهیم کرد با رفع این موانع به خصوص در بخش های بانکی، حمل ونقل و توریسم حجم روابط گسترش یابد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه به عنوان نمایندگان روسای جمهوری دو کشور، درباره موضوعات منطقه ای نیز گفتگو شد افزود: ایران و ترکیه می توانند نقش بیشتری در ثبات منطقه ایفا کنند و اجازه ندهند یک گروه چهره رحمانی اسلام را  مخدوش کند.

در مسئله هسته ای در کنار ایران هستیم 

وزیر توسعه ترکیه پس ازدیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان گفت: ترکیه در مسئله هسته ای درکنار ایران بوده و همچنان هست و امیدواریم پس از حل آن،  روابط دو کشور بیشتر توسعه یابد.
جودت ییلماز افزود: هم اکنون حجم روابط ایران و ترکیه ۱۴ میلیارد دلار است و این میزان زیبنده دو کشور نیست.
وی ایران و ترکیه را دو کشور و دو اقتصاد بزرگ منطقه دانست و گفت: توسعه روابط نه تنها برای دو کشور  بلکه توسعه منطقه ای را به همراه دارد.
ییلماز امضای قرارداد تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه را در توسعه روابط دو جانبه بسیار موثر دانست و افزود: بر این باوریم همان طور که سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به ترکیه موفقیت آمیز بود، سفر آینده رئیس جمهور ترکیه به ایران نیز با موفقیت همراه خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156981

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر