1

نیاز به ۱۰ هزار دوربین کنترل سرعت

  • کد خبر : 157906
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ دوربین کنترل هوشمند سرعت در جاده‌ها فعال است،گفت : تعداد دوربین‌ها باید به بیش از ۱۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس آخوندی گفت: اول انقلاب یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در کشور وجود داشت که امروز به ۱۶ میلیون خودرو افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود تا ۲۰ سال آینده به ۵۰ میلیون دستگاه برسد.

وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ دوربین کنترل هوشمند سرعت در جاده‌ها فعالند که با این قرارداد ۱۸۰۰ دوربین دیگر به آن اضافه می‌شود اما نباید به همین مقدار بسنده کرد و تعداد دوربین‌ها باید به بیش از ۱۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

آخوندی اظهار داشت : هم اکنون فقط راه‌های شریانی کشور به دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت تجهیز می‌شود در مرحله بعد را‌های اصلی ، فرعی و نقاط پر حادثه نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

آخوندی درباره شایعه غیرفعال بودن برخی دوربین های کنترل سرعت در جاده ها گفت: در سال گذشته تمام دوربین ها در جاده ها فعال است و تمام تخلفات را ثبت می کند .

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سال جدید از طریق سامانه www.141.ir  تمام اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دهیم و از ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر به این سامانه مراجعه و از اطلاعات آن استفاده کرده اند.

آخوندی گفت: نرم افزارهای سامانه ۱۴۱ می تواند روی دستگاههای تلفن همراه نصب شود و کاربران می توانند به طور لحظه ای و آنلاین از طریق دوربینهای جاده ای از وضع محورها باخبر شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز  از آمادگی پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی در تمام ساعات شبانه روز در دوره نوروز به شهروندان خبر داد و گفت: کارکنان با شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۱۵۳۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها و شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر را پاسخ می‌دهند.

سید قاسم اظهار داشت: تلفن ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و غیره است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157906

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. البته نصب دوربین برای کنترل و امنیت جاده ها و خیابان ها از هر نظر لازم و واجب است اما نکته ای که شاید ما کمتر به ان توجه داریم یا توجه ما از دیدگاه دیگری قابل تعریف است این است که چرا اینقدر در بخش خانه سازی و اپارتمان و ویلا ما داریم سرمایه گذاری بی رویه انجام می دهیم وقتی یک ساختمان یا برج یا اپارتمانی در جایی احداث می شود چندین تن سیمان ، چندین تن میلگرد یا تیراهن و مقادیری زیادی مصالح بنایی و سایر مصالح تاسیساتی در یک جا انباشته و برای معلوم نسیت چند ده سال انجا بلوکه و باقی می ماند در حالی که ما برای بالا بردن ارزش ریالی پول خودمان نیاز داریم همه تولیدات خودمان از مصالح ساختمان گرفته تا سیمان ومیلگرد و تیراهن را صادر نماییم و دلار های انرا در بانک مرکزی پشتیبان پول خودمان قرار دهیم در شرایط فعلی ما نیاز مبرم به این داریم که ارزش پول ملی خودمان را با تمام توان بالا ببریم وتنها راه برون رفت از اقتصاد وابسته به نفت صادرات غیر نفتیمان است در سال های قبل که دردانشگاه درس می خواندیم استادی داشتیم که می گفت بر سر در مجلس ژاپن این شعار وجود دارد که نوشته انچکه خود تولید می کنیم از ان استفاده نمی کنیم بلکه صادر می نماییم با این شعار الان ببینید ژاپن یا کره جنوبی و سایر کشورهایی که روی صادرات غیر نفتی که البته نداشته اند و همین باعث موفقیت انان شده در مقایسه با ما که سال های سال است همه چیز داریم ولی بی فکر هستیم ودولت مردان ما و مسئولین ما با سوئ مدیریت کار کشور و ارزش پول مارا به کجا برده اند بیاید از همین امروز و همین سال جدید در مورد کارهایمان بیشتر تعمق و تفکر کنیم ما ملتی هستیم که همیشه دارای فکر و اهل اندیشه بوده ایم بدین شیوه ببینیم چگونه با همت دولت ومردم وبا همدلی و همفکری و همزبانی بانک مرکزی خودمان را از ارز های خارجی مملو نماییم .

  2. در خیلی از جاده ها مشکل اساسی در کیفیت آسفالت، علائم و تابلوها و خط کشی که از ضرورت های اولیه است وجود دارد در چنین شرایطی طرح چنین موضوعاتی شبهه انگیز است!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر