3

بی اطلاعی سیف از خرید زمین های پردیس توسط بانک مسکن

  • کد خبر : 158933
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نمی توان نرخ سود تسهیلات را به شیوه دستوری ساده کاهش داد، گفت: باید زمان بازنگری در نرخ سود، تمام جوانب را بررسی و بر اساس آن، روندی تعادلی را ایجاد کرد.

ولی الله سیف در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برنامه های بانک مرکزی برای بازنگری در سود بانک ها، گفت: ما معتقدیم که نرخ سود تسهیلات بانکی متناسب با روند تورم باید دچار نوسان شود، اما نکته حائز اهمیت اینکه نباید مانند گذشته و با سرکوب مالی، باعث عدم تعادل در بازار شویم.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نمی توان با روش‌های دستوری ساده نرخ سود بانکی را کاهش داد، بیان کرد: باید زمان بازنگری در نرخ سود، تمام جوانب را بررسی و بر اساس آن، روندی تعادلی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سطح تعادل جدید در نقطه ای بوده که نرخ موثر آن مثبت باشد و امیدواریم هرچه زودتر به این نتیجه دست یابیم.

سیف در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی سیاست کارمزد محوری برای کاهش نرخ سود تسهیلات را دنبال می کند، گفت: ما بطور حتم موافق این موضوع هستیم، چراکه کارمزد محوری بخشی از هزینه های بانک ها را کاهش می دهد و بانک ها تسهیلات را با سود کمتری به متقاضیان پرداخت خواهند کرد.

وی در خصوص شایعات موجود مبنی بر خرید زمین های پردیس از سوی بانک مسکن نیز گفت: بنده اطلاعی از این موضوع ندارم و بطور حتم آن را رسیدگی خواهم کرد.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا خرید زمین از سوی بانک ها مغایر با اصول بانکداری نیست، عنوان کرد: بعید است که بانک مسکن چنین اقدامی را انجام داده باشد، اما احتمال اینکه شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن چنین کاری را انجام داده باشد وجود دارد، اما بازهم نسبت به این موضوع بی اطلاع هستم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر