1

زمان لغو تحریم های ایران اصلی‌ترین موضوع مذاکرات امروز

  • کد خبر : 159709
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲

زمان و دامنه لغو تحریم های ایران از جمله مهمترین مسایل گفتگوهای ایران و شش قدرت بین المللی است که روز چهارشنبه گفتگوهای خود را در وین درباره توافق نهایی هسته ای از سرگرفتند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی از مذاکرات امروز وین نوشت: مذاکرات بر سر زمان لغو تحریم ها ایران از مهمترین و دشوارترین موضوع مذاکرات است.

 

این خبرگزاری در ادامه نوشت: «زمان و دامنه لغو تحریم های ایران از جمله مهمترین مسایل گفتگوهای ایران و شش قدرت بین المللی است که روز چهارشنبه گفتگوهای خود را در وین درباره توافق نهایی هسته ای از سرگرفتند.
زمان دقیق آغاز این گفتگوها به صورت علنی اعلام نشده است. پس از توافق اولیه ای که دوم آوریل میان ایران و شش قدرت جهانی در سوییس حاصل شد برداشت های مختلفی از چارچوب توافق صورت گرفت که این مسئله نشان می دهد تدوین توافق نهایی بسیار دشوار خواهد بود.»

 

رویترز در ادامه نوشت: «عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت لغو تحریم ها یکی از موضوع های اصلی در این دور از گفتگوها خواهد بود، اگر طرف مقابل حسن نیت سیاسی خود را نشان دهد می توانیم به توافق نهایی دست پیدا کنیم.
ایران تاکید دارد تنها توافقی را درباره برنامه هسته ای خود به رسمیت می شناسد که قدرت های جهانی به طور همزمان همه تحریم هایی که بر ایران اعمال شده است لغو کنند.
این در حالی است که آمریکا به طور علنی اعلام کرده است تحریم های ایران براساس توافق نهایی باید به طور تدریجی لغو شود.
ایران و قدرت های جهانی در تلاش برای پایان دادن به مسئله طولانی شده هسته ای ایران هستند که تهران می گوید صلح آمیز است اما قدرت های غربی نگرانند ایران هدف دستیابی به بمب اتمی را دنبال کند.»

 

این خبرگزاری نوشت: «باراک اوباما رییس جمهور آمریکا مجبور شده است به کنگره اجازه اظهار نظر درباره توافق نهایی را بدهد که از جمله آنها وتو کردن لغو تحریم های آمریکا ضد ایران خواهد بود.
عراقچی روز چهارشنبه در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران گفت دولت آمریکا مسئول اطمینان دادن دراین باره است که تعهداتش به ویژه تعهدات مربوط به تحریم ها اجرایی شود. بسیاری از مسایل دیگر نیز باید پیش از ضرب الاجل ماه ژوئن برای توافق نهایی حل و فصل شود.
هلگا اشمید مدیر سیاسی دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه با عراقچی دیدار کند. این دیدار پس از گفتگوی تیم مذاکره کننده ایران و مدیران سیاسی برگزار خواهد شد.»

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159709

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر