1

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تاجیکستان+تصاویر

  • کد خبر : 162368
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور شخصیت‌های علمی، ادبی، فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در این مراسم که با همت رایزنی فرهنگی ایران در تاجیکستان در محل سالن اتحادیه نویسندگان این کشور صورت گرفت، شخصیت‌های تاجیک و ایرانی به بررسی ابعاد مختلف شخصیت سیاسی، دینی، اجتماعی و عرفانی حضرت امام پرداختند.

«آرتیق قادر» هنرمند شناخته شده تاجیک، شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برای تاریخ معاصر منحصر به فرد دانست و گفت که ایران پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های دست پیدا کرده است که موجب افتخار نه‌تنها ایران بلکه کل مسلمانان جهان است.

وی عظمت امروز ایران را مدیون فداکاری امام (ره) و انقلاب اسلامی ایشان دانست.

در ادامه این برنامه «رستم وهاب» شاعر سرشناس و دانشمند تاجیک به ایراد سخنرانی در خصوص شخصیت عرفانی امام (ره) پرداخت و معمار انقلاب اسلامی را از عرفای کم‌نظیر تاریخ دانست که توانسته است ویژگی‌های بسیار زیاد شخصیت دینی، اجتماعی، فرهنگی، عرفانی و سیاسی را جمع کند.

سپس «عبدالرضا رحمانی فضلی» که به منظور شرکت در نشست وزرای کشور عضو سازمان همکاری‌های شانگهای وارد دوشنبه شده بود، به جمع این مراسم نورانی پیوست و طی سخنانی امام خمینی (ره) را شخصیت جامع و کاملی دانست.

وزیر کشور ایران گفت؛ وقتی از بعد سیاسی به امام نگاه می‌کنیم، تمتم اندیشه‌های سیاسی ایشان پاسخ‌گوی نیاز و مطالبات جامعه بوده است که همین ویژگی را حضرت امام در ابعاد مختلف دیگر دینی، عرفانی، اجتماعی، مبارزاتی و… داشته است.

رحمانی فضلی اسلام مورد نظر امام (ره) را اسلامی مبتنی بر رحمانیت، صلح، بشردوستی و مقابل ظلم و ستم و سلطه دانست و گفت که امروز بیگانگان به منظور خدشه‌دار کردن سیمای اسلام و مسلمانان، اسلام‌های انحرافی مورد حمایت و پشتی‌بانی قرار داده‌اند.

به باور وی، نجات مردم از وضعیت نابسامان کنونی در منطقه با اتکا و رجوع به اسلام عقلانیت، رحمانیت، منطبق با فطرت بشر که امام معرفی کرده است، میسر خواهد بود.

«میرزا ملااحمد» معاون آکادمی علوم و رئیس انجمن دوستی تاجیکستان و ایران، «سیف‌الله ملاجان‌اف» استاد دانشگاه ملی تاجیکستان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که از زوایای مختلف به بررسی ابعاد شخصیتی حظرت امام و ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

در این مراسم «دولت نذری» خاننده شناخته تاجیک شعری از اشعار عرفانی حضرت امام خمینی (ره) را اجرا کرد که مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=162368

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر