2

حمید سجادی:آنهایی که سکه نگرفتند، ضرر نکردند!

  • کد خبر : 16404
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

حمید سجادی روز گذشته برای تماشای مسابقات جام چوگان به زمین قصرفیروزه رفته بود تا ضمن بازدید از شرایط زمین امکانات این فدراسیون را مورد بررسی قرار دهد. خبرنگار فارس پس از پایان مسابقات مصاحبه‌ای با سجادی انجام داد که در زیر می‌خوانید. فارس: آقای سجادی! به مسابقات چوگان آمده‌اید؟ من به چوگان علاقه زیادی […]

حمید سجادی روز گذشته برای تماشای مسابقات جام چوگان به زمین قصرفیروزه رفته بود تا ضمن بازدید از شرایط زمین امکانات این فدراسیون را مورد بررسی قرار دهد.
خبرنگار فارس پس از پایان مسابقات مصاحبه‌ای با سجادی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

فارس: آقای سجادی! به مسابقات چوگان آمده‌اید؟
من به چوگان علاقه زیادی دارم و چند باری سوار بر اسب شده‌ام. البته شاید زمین خورده‌ام اما علاقه زیادی به سوارکاری دارم، بنابراین به این مکان آمدم تا مسابقات را از نزدیک ببینم و شرایط را مورد بررسی قرار دهم.

فارس: برخی مسئولان فدراسیون چوگان از بودجه اختصاص‌یافته به این فدراسیون شکایت دارند. نظر شما در این باره چیست؟
ببینید امکانات و بودجه‌ای که وزارت در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهد براساس کارایی و عملکرد رشته‌های مختلف در مسابقات است. ما شرایط را ارزیابی می‌کنیم و پس از آن بودجه مورد نیاز را دراختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهیم.

فارس: از حال و هوای چوگان که بیرون بیاییم بحث داغ مطرح شدن هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه انتقادهای زیادی مبنی بر سیاسی بودن افراد حاضر در هیئت مدیره این دو باشگاه مطرح شده است. نظر شما درمورد انتخاب این افراد چیست؟
اشکالی ندارد که افراد نظر خود را مطرح کنند. ما باید به نظر وزارت ورزش احترام بگذاریم. دوست داریم این دو باشگاه همواره در مسابقات موفق باشند و انتظارات هواداران را برآورده کنند. باید به اعضای هیئت مدیره قوت‌قلبی دهیم تا بتوانند موفق شوند و به سمت کسب سهمیه آسیا پیش رویم. خیلی وقت است که قهرمانی آسیا را یکی از نمایندگان ایران کسب نکرده، باید در این راستا تلاش کنیم تا به زودی بتوانیم این عنوان را کسب کنیم.

فارس: اما برخی معتقدند که افراد ورزشی می‌توانستند در هیئت مدیره حضور داشته باشند.
باید به این افراد فرصت دهیم تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند و پس از آن اگر نتیجه نگرفتند انتقادها را آغاز کنیم. کارهای زیربنایی خوبی در فوتبال صورت گرفته و همه در این رشته زحمت می‌کشند اما به علت دلایلی و اتفاقات مدیریتی، تیم‌ها نتیجه نمی‌گیرند. تیم امید ما به هر دلیلی راهی المپیک نمی‌شود و بزرگسالان نیز به هر علتی که هست جام جهانی را از دست می‌دهند. این اتفاقات اگرچه تلخ هستند، اما اساس و کار زیربنایی صورت‌گرفته را نباید زیر سؤال برد. در ورزش همه زحمت می‌کشند. من که به عنوان یک دست‌اندرکار هستم متوجه می‌شوم که برای برگزاری یک مسابقه به چه اندازه باید افراد تلاش کنند.

فارس: اما هواداران از نتایج فوتبال دلخوشی ندارند.
در فوتبال ما هم چنین زحماتی انجام می‌شود اما متأسفانه آنچه دلخواه علاقمندان به فوتبال است اتفاق نمی‌افتد. همان‌طور که گفتم اتفاقات متعدد باعث می‌شود که نتوانیم نتیجه بگیریم، اما باید انرژی مثبت بدهیم و تلاش نکنیم که از یکدیگر ایراد بگیریم. ما هم‌اکنون فرصت گله‌گذاری نداریم و باید اجازه دهیم تا تمام افراد تلاش‌های خود را انجام دهند و پس از آن اگر نتیجه‌ای رخ نداد انتقادها آغاز شود.

فارس: با توجه به اینکه افراد هیئت‌مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سیاسی هستند، برخی افراد مطرح کردند که این انتخاب به علت استفاده از امکانات برای این دو باشگاه است. نظر شما در این مورد چیست؟
من به عنوان نظر شخصی خود می‌گویم نه به عنوان معاون ورزش. باید به تصمیم وزیر ورزش احترام بگذاریم و اجازه دهیم تا این دو باشگاه موفق شوند. تمام این صحبت‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که انجام می‌شود و به جز تحلیل انرژی افراد هیچ نتیجه‌ دیگری ندارد. باید مثبت فکر کنیم و در زمان‌های مناسب انتقادهای خود را انجام دهیم. وزیر ورزش به عنوان پاسخگوی مسائل ورزش است و در مورد تمام این اتفاقات صحبت خواهد کرد.

فارس: برخی از مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه روند مشکلات مالی در لیگ تیم‌داری نخواهند کرد. اقدامات وزارت ورزش به این مسائل چیست؟
مسئولان فدراسیون فوتبال جلساتی را در این زمینه برگزار خواهند کرد و در این‌باره تصمیم می‌گیرند تا چالش‌ها و موانع پیش‌رو را از سر راه باشگاه‌ها بردارند. اگر نیازی باشد وزارت ورزش در این زمینه کمک لازم را انجام خواهد داد و در صورتی که گردش کار به سمت ما بیاید آماده هستیم تا این مسائل را برطرف کنیم.

فارس: کمتر از یک سال به آغاز مسابقات المپیک باقی مانده است. برنامه‌های وزارت برای مدت زمان باقی‌مانده چیست؟
برنامه‌های ما حدود دو سه سال پیش آغاز شده است. زمانی که بحث از بازی‌های آسیایی گوانگجو بود ما به فکر کسب سهمیه المپیک بودیم. هم‌اکنون مراحل پایانی را پشت سر می‌گذاریم و دعا می‌کنیم ورزشکاران بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند. تمام فدراسیون‌ها بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های خود را اجرا کردند. ۳۴ فدراسیون برنامه پنج ساله خود را به اتمام رسانده‌اند. این نشان می‌دهد که رویکرد برنامه‌محوری در فدراسیون‌ها اجرایی شده است. فدراسیون‌هایی مانند پینگ‌پنگ، فوتبال و سوارکاری برنامه پنج ساله خود را در دست اقدام دارند و برای دوره دوم نیز مقدمات کار را شروع کرده‌اند. ستاد ویژه‌ای در کمیته المپیک تشکیل شده است و ما هم در وزارت ورزش ستاد عالی و مشترکی داریم که به ریاست آقای عباسی کارهای نظارتی و حمایتی و اردوها را برای رشته‌های مختلف درنظر می‌گیریم. ما شش دنگ حواس خود را برای المپیک گذاشته‌ایم تا بتوانیم کارها به خوبی پیش رود و کاروان پرباری در لندن داشته باشیم.

فارس: بحث از بازی‌های آسیایی گوانگجو شد. هنوز برخی از ورزشکاران رشته‌های مختلف از عدم پرداخت پاداش خود گله‌مند هستند. این پاداش چه زمانی پرداخت می‌شود؟
پاداش ورزشکاران پاراآسیایی پرداخت نشده و اگر برخی رشته‌ها نیز پاداش خود را دریافت نکرده‌اند به علت کمبود منابع مالی صندوق بوده که نتوانستیم سکه بخریم، البته به نظرم کسانی که تاکنون سکه دریافت نکرده‌اند ضرر نکرده‌اند زیرا سکه گران شده است!

فارس: درباره پاداش سهمیه المپیک تصمیمی گرفته‌اید؟
حضور در المپیک یک افتخار است. من ۲ بار به المپیک رفتم و هیچ‌کس حتی یک دلار هم به من جایزه نداد. ۲۴ ثانیه رکورد جهان را زدم ولی حتی یک نفر هم برای استقبال من نیامد. امیدوارم تمام ورزشکاران بتوانند موفق باشند و سهمیه المپیک را کسب کنند.

فارس: و سوال پایانی. برخی شایعات مبنی بر تغییرات رؤسای فدراسیون‌ها مطرح شده است. شما این مسائل را تأیید می‌کنید؟
درباره آینده باید هر زمانی که اتفاق افتاد صحبت کرد. من هم مسائلی شنیدم و تعجب کردم. زمانی که اتفاقی می‌خواهد رخ بدهد نیازی به پیش‌خبر نیست. هر جا لازم باشد تغییر صورت می‌گیرد. صادقانه می‌گویم که تمام تغییراتی که در قسمت‌های مختلف مطرح شده است در حد حرف، پیش‌بینی و شایعه‌پراکنی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر