1

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

  • کد خبر : 167532
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶

هاشمی در روستایی زندگی می‌کرد که حتی مدرسه هم نداشت و با چهارپا باید ۱۲ کیلومتری شهر صفاییه را طی می‌کرد.

انسان‌های والایی بودند که برای پیروزی انقلاب اسلامی و ارزش‌ها جان خود را سپر گلوله‌ها کردند و به شهادت رسیدند، بسیاری از آنها روستاییانی بودند که از دوردست‌ها برای دفاع از ناموس و خاک وطن خون خود را دادند تا امروز کاخ‌نشینان به راحتی زندگی کنند.

شهدای روستازاده انقلاب و دفاع مقدس پای آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی ماندند و از هیچ چیز ترسی نداشتند، به بیت‌المال دست نزدند و دردی بر دل رهبرمان نگذاشتند.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

شهدا روستازاده و روستانشینان کسانی هستند که تا آخرین لحظه زندگی خود زیر لوای ولایت نفس کشیدند و دم از خودخواهی و تکبر نزدند.

اما امروز برخی افراد ارز‌ش‌ها را به راحتی زیر پا می‌گذارند، هم خون به دل ولایت می‌کنند، هم خون به دل مردمانی که عزیزان خود را در راه حفظ انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی کبیر از دست داده‌اند و لب بر منت گذاشتن سر انقلاب نگشودند.

سفر به زادگاه هاشمی

در پی اهانت هاشمی‌رفسنجانی به روستاییان خبرنگار فارس به منطقه نوق رفسنجان زادگاه وی سفر کرد و پای درددل مردم این منطقه نشست.

وارد جاده نوق شدم و از ابتدای جاده متوجه شدم جاده خطرناکی باید باشد، دو طرفه و پرتردد، طی مسیر روستاهای زیادی بود که در کنار نام هر روستا جمله شهیدپرور وجود داشت، گویا منطقه نوق شهیدان زیادی داده است.

از روستاهای زیادی عبور کردم تا بالاخره به بهرمان رسیدم، همان روستایی که هاشمی‌رفسنجانی در آن به دنیا آمده و امروز شهر بهرمان نام گرفته است.

هاشمی اصیل‌ترین روستایی بهرمان

خانه‌ای قدیمی و خشت و گلی بود، گویا هاشمی از اصیل‌ترین روستاییان این منطقه بوده و در جوار این خانه، خانه‌ای با آجر برای خدمتکاران خود بنا کرده بودند.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

پس از اینکه مطمئن شدم این جا همان جایی است که هاشمی بزرگ شده، سراغ اهالی منطقه رفتم تا پای درددل‌شان بنشینم.

پیرمردی که در گلزار شهدای بهرمان مشغول قرائت فاتحه بود، از تقدیم کردن شهدای این منطقه به انقلاب اسلامی و اسلام گفت.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

وی که از هم‌کلاسی‌های شهید عارف حاج علی محمدی‌پور بود، اظهار داشت: این منطقه بیشترین شهید را در بین روستاهای رفسنجان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هاشمی اهل روستایی بود که ابتدا هیچ چیز نداشت

وی تصریح کرد: نقش مردم روستاهای نوق در زمان جنگ پر رنگ بود، زمان انقلاب همه ما درود بر خمینی (ره) می‌گفتیم و مرگ بر شاه سر می‌دادیم، آن زمان پشتیبان امام خمینی (ره) بودیم و امروز پشتیبان آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمان هستیم.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

وی ادامه داد: در قدیم این منطقه هیچ امکاناتی نداشت، مردم باید ۶۰ کیلومتر می‌رفتند تا بنزین تهیه کنند.

وی بیان کرد: فقر و نداری در این روستاها موج می‌زد، اما زمان جنگ مردم این منطقه خیلی کمک به جبهه‌ها کردند و زنان این منطقه هم پشت جبهه‌ها دوشادوش مردان تلاش کردند.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

این مرد روستایی با بیان اینکه هاشمی بچه همین منطقه است و یک روستایی بود که هیچ چیز نداشت، افزود: من خودم افتخار می‌کنم روستایی هستم و امروز در زندگی موفق هستم.

هاشمی حق ندارد به روستاییان توهین کند

وی که جریان اهانت هاشمی به روستاییان را شنیده بود، گفت: کسی حق ندارد به روستاییان توهین کند، حتی اگر هاشمی باشد، هاشمی خودش روستایی بوده و خیلی از بزرگان کشور هم روستایی بودند اگر اینگونه باشد، محبوبیتی در بین ما ندارد.

کمی جلوتر روستای دقوق‌آباد و گلزار شهدای این روستا، دقوق‌آباد با نام شهید حاج علی محمدی‌پور می‌درخشد که بیمار شفا می‌دهد و مایه افتخار این منطقه و کل رفسنجان و ایران است.

خواهر شهید با چشمی اشکبار: روستازاده حق ندارد به روستاییان توهین کند

کمی آن‌طرف‌تر قبر یک شهید و خواهر شهیدی که سر قبر برادرش فاتحه می‌خواند، گویا حال و هوای جبهه‌ها هم در منطقه نوق موج می‌زند و این منطقه یکی از مسیرهای عبور کاروان شهداست.

این خواهر شهید گفت: شهدای زیادی از روستاهای منطقه نوق به جبهه رفتند و مادران‌شان در فقر و تنگدستی آنها را بزرگ کرده و به جبهه فرستادند.

وی ادامه داد: الان که شهدای غواص را می‌آورند، داغ ما تازه شده است و یاد شهدای خودمان افتاده‌ایم.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

وی با بیان اینکه ما روستاییان به خود می‌بالیم که حداقل توانستیم به ندای رهبرمان لبیک بگوییم و نقش‌آفرین در انقلاب و دوران دفاع مقدس باشیم، خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی به روستایی توهین کند، شاید زمانی که خودش در روستا زندگی می‌کرده، چندان طعم فقر را نچشیده، اما در هر حال روستایی بوده و حق ندارد به روستایی توهین کند و اشکی از چشمان این خواهر شهید چکید و طاقتش برای ادامه دادن تمام شد.

هاشمی خودش روستایی است، اگر توهین کرده توهین اول به خودش برمی‌گردد

حجت‌الاسلام حسین رضاپور امام جمعه شهر صفاییه رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: روستاییان همانند شهری‌ها برای ایجاد و برقراری نظام جمهوری اسلامی نقش داشتند.

رضاپور افزود: اگر آمار شهدا، ایثارگران و جانبازان کشور را بگیرند، می‌بینیم بیشتر این آمار از روستاییان است از طرفی شخصیت‌های مهم کشوری از جمله همین هاشمی‌رفسنجانی روستایی است.

روستای زادگاه هاشمی مدرسه نداشت، روزی ۱۲ کیلومتر با چهارپا به روستایی دیگر مدرسه می‌رفت

امام جمعه شهر صفاییه ادامه داد: آن زمان هاشمی در روستایی زندگی می‌کرد که حتی مدرسه هم نداشت و با چهارپا باید ۱۲ کیلومتری شهر صفاییه را طی می‌کرد که پرونده‌اش هم هنوز است.

این مسئول در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر هاشمی و موضعی که گرفته، اظهار کرد: مدتی است که هاشمی یک حرفی می‌زند و بعد آن را تکذیب می‌کند، هاشمی که به روستاییان توهین کرده، بهتر است این بار هم یا تکذیب کند یا عذرخواهی کند، چون اگر به روستایی توهین کند، این توهین اول به خودش برمی‌گردد، چون خودش هم روستایی است.

هاشمی حرفش را اصلاح کند

امام جمعه صفاییه عنوان کرد: بسیاری از شخصیت‌های نظام  و دانشمندان و نخبگان ما روستایی هستند و ان‌شاء‌الله هاشمی حرفش را اصلاح کند.

سفر به زادگاه رفسنجانی/ واکنش هم‌ولایتی‌های هاشمی به اهانت او به روستاییان +تصاویر

توهین به روستاییان یعنی پایمال کردن خون شهدای روستاها

یکی دیگر از اهالی منطقه نوق که از خانواده شهدا بود، از اینکه هاشمی‌رفسنجانی به روستاییان توهین کرده، بسیار ناراحت بود و به خبرنگار فارس گفت: نباید خون شهدایی که از این روستاها برخاستند، پایمال شود.

توهین به روستاییان ظلم است

وی بیان کرد: روستایی که آن دوران ۳۰۰ نفر جمعیت داشت و بیش از ۲۰ نفرشان در جبهه‌ها شهید شدند و تعداد زیادی ایثارگر دارد، درحقش ظلم می‌شود، اگر کسی بخواهد به روستایی توهین کند.

و این سفر نیز به پایان رسید و قصه این خانواده همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167532

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر