1

اولین دانشجوی پژوهش محور کشور در رشته آینده پژوهی از پژوهشگاه شاخص پژوه فارغ التحصیل شد

  • کد خبر : 170391
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

اولین دانشجوی پژوهش محور کشور در رشته آینده پژوهی از پژوهشگاه شاخص پژوه فارغ التحصیل شد

افق نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه شاخص پژوه، صبح امروز اولین دانشجوی پژوهش محور کشور در رشته آینده پژوهی در مقطع کارشناسی ارشد از پایان نامه خود دفاع کرده و موفق به احراز مدرک از پژوهشگاه شاخص پژوه شد.
براساس این گزارش، سرکار خانم مریم السادات حسین زاده حجازی به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد آینده پژوهی این پژوهشگاه، به دفاع از پایان نامه خود با عنوانآینده لجستیک در صنعت خودروسازی ایران با محوریت برون سپاری به شرکت های لجستیک طرف سوم(۳PLs) در محضر اساتید مشاور و راهنمای این پایان نامه، اقای دکتر مهران سپهری و سرکار خانم پرستو پرستومحمدی پرداخت و موفق به دریافت نمره عالی شد.
این پایان نامه به شناخت فرصت ها و چالش های آینده ی لجستیک و۳PL ها در ایران و همچنین شناسایی الزامات ایجاد ۳PL ها و اولویت ها از دید خبرگان پرداخته و ۵چالش اصلی برای زنجیره تامین خودروسازی را مورد بررسی قرار داده که شفافیت، ریسک، مهار هزینه ها، خصوصیات مشتری و جهانی سازی از جمله این چالش ها به شمار می روند.
در ادامه این پایان نامه آینده لجستیک ایران بر اساس مطالعه ی روند ها و سناریو های جهانی از منظر فرهنگی، تکنولوژی، محیط زیست، بهبود و نوسازی زیرساخت و زنجیره تامین ، اقتصادی و قانونگذاری مورد بررسی و موشکافی قرار گرفته است.
در این تحقیق که از طریق تهیه پرسشنامه، از کارشناسان و صاحب نظران در این خصوص نیز اطلاعات لازم گرفته، کارشناسان موافق با این برون سپاری کاهش هزینه، تمرکز بر شایستگی های کلیدی، انعطاف پذیری، بهبود خدمات به مشتری و افزایش رضایت مشتری و بهبود کارایی و بهره وری را مهم ترین دلایل برونسپاری دانسته و همچنین نداشتن دانش کافی نسبت به مزایای برونسپاری لجستیک، عملکرد زمانی بد شرکت های ارائه دهنده ی خدمات لجستیک، غیر پاسخگو دیده شدن شرکت های ارائه دهنده ی خدمات لجستیک و کمتر شدن کنترل بر لجستیک ، نامعین بودن هزینه ها و سختی معین کردن هزینه های صحیح هزینه ی برونسپاری فعالیت ها و تنوع پائین خدمات پیشنهادی از مهمترین استنادات ضرورت عدم برون سپاری این صنعت دانسته شده است.
از جمله پیشنهادات مستخرج از این پایان نامه برای توسعه صنعت خودرو در کشوراافزایش نقش مشتری در لجستیک، ایستگاههای اتوبوس، پمپ بنزین به عنوان پایگاهی برای جابجایی بسته ها، حرکت از ارزش مطلق به نسبی، حرکت از غالب عملکردی و وظیفه ای به فرآیندی، حرکت از پیش بینی به پس نگری، مجهز کردن شرکت های لجستیکی به قابلیت عملیات امدادی در شرایط اورژانسی و تمرکز بر بهبود خدمات غیر دارایی محور با مشارکت بخش خصوصی بوده است.
امید است پژوهش های تقاضا محور که گام گسترده ای در توسعه روابط صنعت و پژوهشگاه ها خواهد بود، راهگشای ضعف ها و مشکلات صنایع کشور به ویژه صنعت خودرو باشد و نواقص موجود با بهره مندی از تحقیقات مرتبط مرتفع گردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر