1

اسبقی حذف شد/ حضور قهرمان جهان در المپیک برزیل به اما و اگر کشیده شد

  • کد خبر : 172607
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

بهنام اسبقی نماینده وزن ۶۸ -کیلوگرم تیم ملی تکواندو کشورمان در دومین دیدار خود مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا حضورش در المپیک برزیل به اما و اگر کشیده شود.

سومین و آخرین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح امروز (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار مطرح و برجسته جهان از ۵۶ کشور و با قضاوت ۵۰ داور بین المللی در شهر “منچستر” انگلیس آغاز شده است و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

فارس/در نخستین روز این بازی‌ها، مبارزات تکواندوکاران اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان در حال برگزاری است که ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، امید عمیدی، سجاد مردانی و شکرانه ایزدی، نمایندگان کشورمان هستند.

در این مسابقات که G4 است، تنها ۳۱ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و یک تکواندوکار بعنوان سهمیه آزاد کشور میزبان مجاز به حضور هستند که در پایان به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ تعلق خواهد گرفت.

نتایج تکواندوکاران کشورمان تا بدین لحظه به شرح زیر است:

وزن ۶۸- کیلوگرم مردان:

بهنام اسبقی ۱۰ – “توماس افوزنیکو” از استرالیا ۲

بهنام اسبقی ۶ – “هون کیم” از کره جنوبی ۱۱

تکواندوکار کره ای مدال نقره مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۳ و مدال طلای مسابقات گرندپریکس روسیه ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت. حذف نماینده ایران. این دومین مسابقه اسبقی پس از ۸ ماه دوری از شیاپ چانگ و بهبود مصدومیت بود. اسبقی با این شکست تقریبا مسیر بسیار سختی را برای رسیدن به المپیک برزیل پیش رو خواهد داشت.در واقع حضور قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳ و قهرمان بازی‌های آسیایی اینچوئن برای رسیدن به المپیک برزیل به اما و اگر کشیده شد.

ابوالفضل یعقوبی ۱۲ – “مایکل هاروی” از انگلیس یک

ابوالفضل یعقوبی ۱۶ – “مارتین استامپر” از انگلیس ۶

نماینده انگلیسی مدال برنز جهانی ۲۰۱۱ را در کارنامه اش دارد.

یعقوبی در مرحله یک چهارم نهایی و برای رسیدن به نیمه نهایی این رقابتها، باید با “جواد اچاب” از بلژیک رقابت کند. تکواندوکار بلژیکی مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد و هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیکی و جهان است.

وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان:

سجاد مردانی ۷ – “مارتین سیو” از آرژانتین یک

سجاد مردانی ۹ – “کارلو مولفتا” از ایتالیا ۲

نماینده ایتالیا در المپیک لندن ۲۰۱۲ به مدال طلا دست یافته بود.

مردانی در مرحله یک چهارم نهایی باید با “دیمیتری شوکین” از ازبکستان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵) رقابت کند. نماینده ازبک ها در گرندپریکس روسیه به مدال طلا و در گرندپریکس ترکیه به مدال برنز دست یافت.

امید عمیدی ۴ – “والکر وودزیچ” از آلمان ۲

نماینده آلمان مدال طلای گرندپریکس منچستر ۲۰۱۴ و برنز گرندپریکس ترکیه ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت. او هم اکنون نفر ششم رنکینگ المپیک است و حذف این بازیکن کمک زیادی به مردانی در رنکینگ المپیک کرد.

امید عمیدی ۱۳ – “ماهاما چو” از انگلیس ۸

نماینده انگلیس در گرندپریکس منچستر ۲۰۱۳ طلا گرفت و در سال ۲۰۱۴ در مسابقات گرندپریکس موفق به کسب یک نقره و یک برنز شد. او در گرندپریکس ۲۰۱۵ روسیه نیز به مدال برنز رسید. “ماهاما چو” هم اکنون در یک پله پایین تر از مردانی، نفر هشتم رنکینگ المپیکی سنگین وزنان است و به امتیاز کامل این مسابقه برای قطعی شدن حضورش در فینال مسابقات گرندپریکس مکزیک و همچنین کم شدن فاصله امتیازش با مردانی نیاز داشت.

امید عمیدی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید با “رادیک ایساو” از آذربایجان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ و قهرمان بازیهای اروپایی ۲۰۱۵) رقابت کند.

 وزن ۶۷- کیلوگرم بانوان:

شکرانه ایزدی صفر – “نور تاتار” از ترکیه ۸

نماینده ترکیه نایب قهرمانی المپیک لندن و مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت. تکواندوکار ترکیه ای در مسابقات گرندپریکس ترکیه ۲۰۱۵ نیز به مدال برنز دست یافت.

ایزدی از دور رقابت ها کنار رفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172607

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر