2

کدام بانک ها بیشترین نقش را در نوسانات بازار ارز ایفا می کنند؟

  • کد خبر : 174855
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۵۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره بازار پر نوسان ارز و تعیین قیمت آن توسط عده ای دلال گفت: چرا باید ارزی که سهم بخش تولید و صنعتگران کشور است در اختیار عده ای دلال قرار گیرد؟

نادر قاضی پور در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت گفت: سوال اساسی این است که چرا قیمت روزانه ارز را عده ای دلال سرپا در خیابان فردوسی روبروی پاساژ افشار تعیین می کنند؟

وی افزود: سوال دیگر این است که کدام بانک ها بیشترین ارز را دریافت کرده، اما ارز دریافتی را به تولید اختصاص نداده و به جای آن، ارز را در اختیار دلالان قرار می دهند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: متاسفانه بانک مرکزی ارز را در اختیار بانک های پارسیان و ملت قرار می دهد و آن ها نیز ارز دریافتی را در اختیار دلالان قرار می دهند تا دلالان، ارزهای دریافتی را که سهم بخش تولید است، به قیمت آزاد به فروش برسانند.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از واگذاری ارز بخش تولید به دلالان تصریح کرد: چرا باید ارزی که سهم بخش تولید و صنعتگران کشور است در اختیار عده ای دلال قرار گیرد؟ آیا بانک مرکزی مرده است؟ هرگز فراموش نخواهیم کرد که عملکرد ضعیف بانک مرکزی، ارزش پول ملی ما را به یک سوم کاهش داد.

قاضی پور در پایان گفت: آیا اکنون وقت برخورد با اینگونه نوسانات غیر طبیعی ارز فرا نرسیده است؟ آیا اکنون وقت شفاف سازی نیست؟ مسئولان ذیربط چه زمانی فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی را اجرا خواهند کرد؟ آیا خودروسازان باید ارز مورد نیاز را از بازار آزاد یا خارج تهیه کنند یا بانک مرکزی وظیفه دارد که ارز مورد نیاز را در اختیار خودروسازان قرار دهد؟ این ها سوالاتی است که مسئولان ذیربط باید پاسخگو باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174855

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر