1

ساندرو طرحی نو در کیفیت

  • کد خبر : 177636
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۲۶

شرکت پارس خودرو با هدف بررسی توانمندی های خودروی جدید ساندرو اقدام به برگزاری تست دو روزه جاده ای در مسیر تهران- ابیانه با حضور خبرنگاران این حوزه کرد و ساندرو توانست از نظر عملکردی و فنی از این آزمایش سربلند بیرون آید و نگاه خودرونویسان و متخصصان حوزه رسانه در زمینه خودرو را به خود جلب کند.

در تست گروهی “ساندرو ” که با حضور بیش از ۲۰ خبرنگار حوزه صنعت خودرو برگزار شد، شش خودرو ساندرو در دو تیپ در مسیر تهران-ابیانه و در مسافتی بیش از ۶۰۰ کیلومتر مورد آزمایش فنی و عملکردی قرار گرفتند.

این برنامه صبح پنج شنبه ۵ آذرماه از محل شرکت پارس خودرو واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص کرج آغاز و به سمت روستای تاریخی ابیانه ادامه یافت. گروه خبرنگاران با طی کردن حدود ۳۰۰ کیلومتر در مسیرهای اتوبانی و گاها کوهستانی به روستای ابیانه رسیدند و صبح جمعه نیز مسیر بازگشت را طی نمودند. در طول این مسیر ۴ ساندرو اتوماتیک و دو نمونه دستی در شرایط مختلف جاده ای مورد ارزیابی فنی خبرنگاران قرار گرفت.

ساندرو که بر پایه پلت فرم مشترک با تندر ۹۰ طراحی و ساخته شده و در واقع نمونه هاچ بک تندر ۹۰ محسوب می شود، اواخر شهریور ماه امسال رونمایی شد و قرار است به زودی روانه بازار شود.

این خودرو یک هاچ بک اقتصادی و مناسب برای خریداران جوان محسوب شده که قرار است با توجه به دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک در دو رنج قیمتی  بین ۴۳  و ۴۹ میلیون تومان به متقاضیان عرضه شود.

هر چند ساندرو خودرویی بر پایه پلت فرم X90 است اما در نخستین نگاه به راحتی می توان تفاوت های آن را با دیگر محصولات این خانواده مشاهده کرد. چهره کلی این خودرو اسپرت تر از تندر ۹۰ است و کاملا با نیازهای خریداران این کلاس تطابق دارد.

 پیش بینی می شود حضور ساندرو در ایران تحول مهمی در بازار خودروهای هاچ بک ایجاد کند، بازاری که مدت ها است مهمان جدیدی را به خود ندیده و به نظر می رسد ساندرو می تواند با اتکا به کیفیت بالایی که پیش از این در تندر۹۰ اثبات شده، حضور قدرتمندی در بازار ایران داشته باشد.

ساندرو هرچند خودرویی در کلاس هاچ بک است اما این مسئله به معنای کمبود فضای داخلی در ساندرو نیست بلکه فضای قابل قبولی در داخل این خودرو ایجاد شده تا سرنشینان خودرو از این نظر در آسایش کامل باشند.

 فضای داخلی ساندرو را می توان نمونه مناسبی از فضا سازی در کلاس خودروهای هاچ بک عنوان کرد چرا که علاوه بر حفظ ابعاد بدنه توانسته فضای کافی را برای سرنشینان ایجاد کند و نیازی نیست برای حضور ۵ سرنشین در خودرو، هیچ یک از آنها را از فضای خود کم کنند.

طول ساندرو ۴۰۲۰ میلی متر و فاصله دو محور آن نیز ۲۵۸۸ میلی متر است که هر دوی این اعداد بیش از خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ و MVM315 است ضمن اینکه از مهم ترین مزیت های این خودرو در زمینه طراحی، سقف بلند آن در قسمت عقب است که باعث می شود سرنشینان بلند قامت در زمان نشستن در بخش عقبی این خودرو دچار مشکل نشوند.

با روشن کردن موتور ساندرو اولین نکته ای که به آن پی می برید صدای بسیار کم موتور است که به لطف عایق کاری مناسب کابین و طراحی مناسب موتور، این صدای کم تا دورهای بالای موتور نیز احساس می شود.

با سوار شدن بر این خودرو به خوبی متوجه می شوید که این خودرو از توانایی حرکت مناسبی برخوردار است و موتور آن نیز به خوبی دور می گیرد ضمن آنکه روند شتاب گیری آن سریع بوده و فرمان نرم ساندرو راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می کند.

با شروع حرکت این خودرو در جاده و در زمان سبقت گیری به خوبی می توان از توان ساندرو بهره گرفت و این مساله قابلیت تعویض دستی دنده ها در گیبرکس اتوماتیک را به خوبی ملموس می کند زیرا هر زمان که نیاز باشد می توان کنترل تعویض دنده ها را به دست گرفت.

رنو ساندرو دارای یک موتور ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۵۹۸ سی سی است. این موتور با کد K4M برای بازار خودرو ایران موتور آشنایی است چرا که قبلا این موتور را بر روی دیگر محصولات پلت فرم X90 از جمله تندر۹۰ مشاهده کرده ایم.

این خودرو دو گزینه را برای انتخال گیبرکس پیش روی متقاضیان قرار داده، گیربکس پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک که نمونه گیبرکس اتوماتیک آن بر روی این خودرو یک انتخاب بسیار ایده ال محسوب می شود چرا که عملا ساندرو را در این کلاس بی رقیب کرده است.

گیبرکس اتوماتیک این خودرو به نحوی طراحی شده که در زمان تعویض دنده شاهد ضربه های گیبرکس نیستید و تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود و عملا راننده تنها از طریق توجه به دور موتور است که می تواند متوجه تعویض دنده شود، البته در مدل گیبرکس دستی ساندرو نیز از نظر رفاه راننده بسیار گزینه خوبی است چرا که با داشتن کلاچ نرم و راحت در تعویض دنده ها، مشکلی در زمان تردد برای راننده ایجاد نمی کند.

موتور ساندرو با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴ نیوتن متر است که برای خودرویی در این کلاس کاملا مناسب است. این خودرو به دلیل بهره گیری از موتور و گیبرکس هماهنگ، خودرویی پرشتاب محسوب می شود. به طوری که ساندرو با هر دو گیبرکس می تواند به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند ضمن آنکه شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن در مدل دستی ۱۰٫۵ ثانیه و با گیبرکس اتوماتیک ۱۱٫۷ ثانیه است.

ساندرو با گیبرکس دستی مصرف سوخت ترکیبی معادل ۶٫۷ لیتر در یکصد کیلومتر دارد و این رقم با گیبرکس اتوماتیک به ۸٫۳ لیتر رسیده ضمن آنکه موتور این خودرو می تواند استاندارد آلایندگی یورو ۴ اروپا را پشت سر بگذارد.

 ایمنی ساندرو را شاید بتوان در سطح بالاترین ها در این کلاس در بازار معرفی کرد این خودرو به سیستم ترمز ضد قفلABS و سیستم الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است علاوه بر این تجهیزات ایمنی، ساندرو مجهز به ایربگ سرنشینان جلو نیز هست، پنج کمربند ایمنی در ساندرو نصب شده است که کمربند های جلو قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند تا سرنشینان با قامت های مختلف بتوانند به صورت ایمن از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177636

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر