1

در برنامه ۹۰ چه گذشت؛ از جاری شدن اشک های دایی تا همه رازهایی که فاش شد

  • کد خبر : 180681
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۷:۳۳

برنامه ۹۰ به مناسبت تولد علی دایی مصاحبه‌ای را با اسطوره فوتبال کشورمان انجام داد.

برنامه ۹۰ این هفته ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه سیما رفت. در آغاز این برنامه که به مناسبت تولد علی دایی حول محور وی تهیه شده بود، عادل فردوسی‌پور توضیحاتی درباره مصاحبه با دایی و نحوه پخش آن در ۴ بخش ارائه کرد.

فردوسی پور همچنین اعلام کرد که به خاطر برنامه “هفت” مدت زمان ۹۰ کمتر از هفته های پیش خواهد بود.

* سؤال پیامکی

سؤال نظرسنجی برنامه این هفته به خاطرانگیزترین تصویر از علی دایی، اختصاص داشت. بینندگان ۹۰ باید از میان گزینه‌های انتخاب به عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال ۱۹۹۹، بازی با طحال پاره شده مقابل بحرین، پاس گل به عزیزی در بازی ایران و استرالیا، درخشش در لیگ قهرمانان اروپا، زدن چهار گل به کره جنوبی و گلزنی مقابل کویت، خاطره‌انگیزترین تصویر را از علی دایی انتخاب می‌کردند.

در پایان این برنامه و با شرکت یک میلیون و ۲۷۲ هزار نفر پاس گل به خداد عزیزی با ۴۲٫۸ درصد، بیشترین رأی را به خود اختصاص داد. پس از آن زدن ۴ گل به کره جنوبی با ۱۶٫۷ درصد دوم و گلزنی به چلسی و میلان در لیگ قهرمانان اروپا با ۱۴٫۹ درصد در رده سوم قرار گرفت. انتخاب به عنوان مرد سال ۱۹۹۹ آسیا، بازی با طحال پاره برابر بحرین و گلزنی به کویت هم در رده های بعدی قرار گرفتند.

* دایی: شاید کریمی از من خوشش نیاید ولی از او ناراحت نیستم

در برنامه ۹۰ این هفته مصاحبه‌ای اختصاصی از علی دایی در چهار بخش، پخش شد. این مصاحبه جذاب به مناسبت تولد دایی انجام شده بود.

علی دایی در این گفتگو با فردوسی پور که صورت ضبط شده روی آنتن رفت، اعلام کرد که در سال ۱۳۶۶ در دانشگاه شریف قبول شده بود ولی به خاطر پوشیدن شلوار جین و کاپشن او را رد کردند.

فردوسی پور در بخشی از مصاحبه اش با علی دایی نکته ای جالب درباره دوران دانشگاهی اش گفت. در بخشی که دایی در حال تعریف کردن خاطرات دوران دانشگاهی اش بود، گفت که در طول دانشگاه یک درس را افتاده و عادل هم در این بخش با خنده گفت: «من هم در ترم اول دانشگاه فیزیک ۱ را افتادم.»

دایی در بخشی از صحبت هایش گفت که ابتدا در پست دفاع راست و در تیم استقلال اردبیل بازی می کرده است.

بخش احساسی این گفتگو زمانی بود که دایی درباره پدر و مادرش صحبت می کرد. دایی که با احترام زیادی از پدرش یاد می کرد، لحظه‌ای بغض کرد و اشک ریخت.

دایی همچنین گفت که تصادفی که چند سال قبل داشت باعث شد دید او به زندگی عوض شود. او در حال صحبت کردن از این خاطره بود که گفت: «۵ دقیقه قبل از اینکه این اتفاق بیفتد برادرم محمد به من گفت که بگذارم او رانندگی کند. گفتم بگذار ۵ دقیقه دیگر. در همین مدت من خوابم برد و آن اتفاق افتاد. این اتفاق باعث شد دید من به زندگی عوض شود. تا قبل از آن ترسی از مرگ نداشتم اما وقتی که این اتفاق افتاد و دخترم نورا به بیمارستان آمد و او را دیدم، گفتم خدایا فعلا این مرگ را سراغ من نفرست که بتوانم دخترم را به یک جایی برسانم.»

مجری برنامه ۹۰ درباره اختلاف او با علی کریمی سوال پرسید که دایی گفت: «من هیچ وقت با علی کریمی مشکل نداشتم. شاید ایشان از من خوشش نیاید. کریمی را به عنوان کسی که توانسته مردم را خوشحال کند دوستش دارم. از او ناراحت نیستم. شاید ایشان از من چیزی دیده یا مشکلی با من دارد اما من به هیچ عنوان. همه افرادی که باعث خوشحالی مردم شده اند برای من عزیزند.»

دایی درباره چند مراسم آشتی کنان که برای او و کریمی گذاشته اند گفت: «آشتی کنان معنا ندارد. ما با هم مشکلی نداریم. من اصلا نمی فهمم این آشتی کنان یعنی چی.»

در پایان برنامه هم فردوسی پور از دایی خواست درباره علی پروین و علی کریمی چند کلمه بگوید. او علی پروین را اسطوره دانست و درباره علی کریمی هم گفت: «اسطوره، همبازی، رفیق.»

دایی در پایان صحبت‌هایش از همه کسانی که برای او زحمت کشیده‌اند،‌خانواده‌اش و دوستانش تشکر کرد و از آنها حلالیت طلبید.

دایی همچنین آرزو کرد تا وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بهتر شود. در پایان مصاحبه فردوسی‌پور دو کتاب خود را به دایی اهدا کرد.

* احتمال کنار کشیدن ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ در مورد میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت:‌ با اتفاقاتی که پیش آمده و با جلسه‌ای که برگزار شد بازی‌های هفته اول و دوم که در مقابل حریف‌های عربستانی است به هفته چهارم یعنی ۲۹ و ۳۱ اردیبهشت منتقل شد.

رئیس سازمان لیگ گفت: «به جای بازی‌های هفته اول با تیم‌های عربستانی با حریفان ازبکستانی و اماراتی بازی می‌کنیم و اگر اختلاف حل شد بازی در ایران برگزار خواهد شد و در صورت اینکه ما مجبور باشیم در کشوری بی‌طرف بازی کنیم مجبور هستیم در آخرین انتخاب از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری کنیم که این مورد شبیه اتفاقی است که بین کره شمالی و کره جنوبی و اتفاق افتاده است. اما ما امیدواریم این مشکل بین دو فدراسیون حل شود. البته این تأخیر و جابه‌جایی بازی‌ها تدبیری از سوی AFC بوده تا این مناقشه ختم به خیر شود.»

تاج در مورد اظهارنظر دبیر فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «در کشورهای آمریکا و آلمان سفارت ما مورد تهاجم قرار گرفت اما هیچگاه مسائل سیاسی را در مسائل ورزشی ارتباط نمی‌دهند البته ما حمله به سفارت عربستان را محکوم می‌کنیم اما بحث امنیت کشور موضوعی بی‌معنی است اگر کشور ما امن نبود سوریه و عراق و افغانستان بازی‌های خود را به ایران منتقل نمی‌کردند.»

وی در مورد راه ندادن کسرایی و نمایندگان ایران به جلسه AFC گفت: «در مرحله اول این اجازه را ندادند اما در مرحله دوم من و آقای کفاشیان به جلسه رفتیم و موضوع را بررسی کردیم. به نظرم اگر براتی حضور پیدا می کرد بهتر بود.»

وی درباره سؤالی مبنی بر حمایت کفاشیان از شیخ سلمان گفت: «در مجموع موضع فدراسیون موضع ملی است نه شخصی، و این موضوع ارتباطی به مناقشه فدراسیون عربستان و ایران ندارد.»

رئیس سازمان لیگ در پایان در جواب سؤالی مبنی براینکه آیا از طریق فیفا این موضوع را پیگیری خواهید کرد، گفت: «اگر AFC وارد این جریان شود و بخواهد بازی را در کشوری بی‌طرف برگزار کند پای در راه خطرناکی خواهد گذاشت و این مشکل به بازی‌های ملی هم کشیده خواهد شد و باید این مشکل از طریق فدراسیون‌ها برطرف شود در غیر این صورت ما از طریق فیفا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

* ورزشگاه های اهدایی به سرخابی ها

بررسی وضعیت ورزشگاه های امام رضا و شهید کاظمی که اخیرا به استقلال و پرسپولیس داده شد، یکی از بخش های برنامه ۹۰ بود. این دو ورزشگاه از داشتن برخی امکانات بی بهره است که انتقاد بازیکنان تیم های پایه و مسئولان دو باشگاه را در پی داشت.

یکی از مسئولان ورزشگاه شهید کاظمی وجود معتادان اطراف ورزشگاه را مشکل اصلی آن دانست و گفت: «پشت ورزشگاه ۲ هزار معتاد وجود دارد!»

* حرکات مشکوک دروازه بان در لیگ دسته یک

در بخش پایانی برنامه تصاویری از بازی تیم نساجی در لیگ دسته اول و حرکات مشکوک دروازه بان این تیم نشان داده شد که به نظر می رسید این دروازه بان گل های با برنامه ای دریافت می کند!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180681

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر