2

تصویب آغاز به کار کمیته های تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران

  • کد خبر : 18258
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹

دبیر هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از تصویب آغاز به کار کمیته های تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: معیشت، نرخ تورم و سبد هزینه های خانوار؛ به عنوان اصلی ترین محورهای بررسی در کمیته ها تعیین شد. علی اکبر عیوضی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست […]

دبیر هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از تصویب آغاز به کار کمیته های تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: معیشت، نرخ تورم و سبد هزینه های خانوار؛ به عنوان اصلی ترین محورهای بررسی در کمیته ها تعیین شد.

علی اکبر عیوضی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خبر داد و گفت: در نشست مشترک هیئت مدیره، تشکیل و آغاز به کار کمیته های تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران کشور به تصویب رسید.

دبیر هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، اظهار داشت: قرار است تا هفته آینده محورهای ۱۰ گانه فعالیت کارگران و کمیته ها تعیین و مشخص شود.

عیوضی با بیان اینکه پیش بینی شده است در هفته آینده اولین نشست مزدی کارگران کشور پیرامون بررسی وضعیت معیشت خانوار، سبد هزینه ها و نرخ تورم برگزار شود، بیان داشت: در تلاش هستیم تا نتیجه اقدامات در زمان مقرر به دست نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار برسد.

این مقام مسئول کارگری محور تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران کشور را ماده ۴۱ قانون کار اعلام کرد و گفت: بر اساس ماده ۴۱، وضعیت معیشت خانوار و نرخ تورم دو مبنای اصلی در تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران است.

نماینده سابق کارگران در شورای عالی حفاظت فنی، تاکید کرد: مسکن، نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار با توجه به چندگانگی آماری موجود در این بخش و و سبد هزینه های خانوار با دقت در ماه های آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته عیوضی، به دلیل اهمیتی که اقدامات استان تهران خواهد داشت قرار است تا هفته آینده برخ پیگیری ها برای تشکیل کمیته تعیین حداقل دستمزد سال آینده در تهران نیز تشکیل و آغاز به کار کند.

وی افزود: به صورت کلی با آغاز به کار کمیته های مختلف مزد در استان ها، جمع بندی ها و نتایج باید در اسرع وقت به دست نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار برای دفاع در نشست های مشترک با کارفرمایان و دولت برسد.

این مقام مسئول کارگری همچنین از جدی شدن موضوع دستمزد با توجه به قرار گرفتن در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بزودی نشست ها به صورت رسمی آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر