2

آماده باش ۴۵۰۰ نیروی آتش نشان برای مراسم چهارشنبه سوری

  • کد خبر : 183344
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۹:۵۰

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:بانزدیک شدن به چهارشنبه سوری آخر سال،بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی آتش نشان در سطح شهر در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت استقبال از بهار و نوروز در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه سوری آخر سال، اظهار داشت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی آتش نشانی در سطح شهر در حالت آماده باش کامل خواهند بود.
وی به استقرار نیروهای آتش نشانی در ایام نوروز در نقاط حاصل خیز شهر تهران اشاره کرد و افزود: در محل های ورودی شهر علاوه بر نیروهای آتش نشانی،از ۵۰۰ نیروی داوطلب نیز بهره گیری خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال هم مانند سالهای گذشته شهرداری تهران در راستای محقق شدن آسمان آبی و زمین پاک، برقراری شادابی و نشاط در شهر تهران و ارتباط با شاخص های نگهداشت شهر گام برداشته است، تصریح کرد: به دلیل حجم زیاد کار از ۱۵ بهمن ماه دستورالعمل هایی به مناطق ۲۲ گانه در راستای استقبال از بهار ابلاغ شده است.
عبدالهی با تأکید بر اینکه ۲۰۰ آیتم کاری در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تعریف شده است، یادآور شد: امسال نیز مانند سالهای گذشته سازمان میادین میوه و تره بار برای تأمین مایحتاج مردم ساعات کار میادین را افزایش و همچنین ۴۰ تا ۵۰ جایگاه  موقت میوه و تره بار را در سطح شهر تهران دایر خواهد کرد.
وی به افتتاح بازارهای صفا در منطقه ۱۳، فرجام در منطقه ۴، دردشت در منطقه ۸ و جمال زاده در منطقه ۱۱ اشاره کرد و گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نوسازی و بهسازی بازارهای شهر را در دستور کار خود دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در هفته بین یک تا ۲ بار نرخ گذاری میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار انجام می شود، افزود: نماینده وزارت صنعت و معدن و تجارت، نماینده اتاق اصناف، نماینده شورای اسلامی شهر تهران و نماینده سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نرخ گذاری ها را انجام می دهند.
عبدالهی به جایگاه ویژه وسایل تزئینی و فروش ماهی قرمز در میادین میوه و تره بار اشاره داشت و افزود: در این میادین ۵ تا ۲۵ درصد تخفیف ویژه برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر اینکه در ۵۰ نقطه شهر روز بازارهایی برای دست فروشان نیازمندی که توسط شهرداری شناسایی شده اند، تصریح کرد: به دنبال افزایش شب بازارها برای دستفروشان نیازمند هستیم تا با این امر بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران یادآور شد: این شرکت طرح ویژه مبارزه با جانوران مضر شهری و جمع آوری سگ های بدون صاحب را در دستور کار خود دارد.
این مقام مسئول با اشاره به تهمیدات ویژه ای برای ساعت کار مرکز خرید و فروش خودرو، گفت: از سیستم مکانیزه فروش خودرو در شهر تهران بهره برداری و همچنین کیوسک های روزنامه فروشی بهسازی و نوسازی خواهند شد.
عبدالهی با بیان اینکه ۳۳ هزار درخت به اسم ۳۳ هزار شهید در بهشت زهرا(س) کاشته خواهد شد، تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا(س) امسال هم مانند سالهای گذشته، قبور شهدا را عطر افشانی و به خانواده شهدا نیز شاخه گلهایی اهداء خواهد کرد.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی پلیس راهور طرح ترافیک ویژه آخر سال را مدیریت می کنند.
وی با بیان اینکه بوستان ساختمان دوستدار انرژی در منطقه یک، افتتاح خواهد شد، گفت: این امر در راستای شعار آسمان آبی و زمین پاک محقق خواهد شد.
عبدالهی با اشاره به مراسم ساعت زمین که هر ساله ۲۹ اسفند ماه در تمامی کشورها برگزار می شود، افزود:  امسال در شهر تهران در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغییرات اقلیمی از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در برج میلاد تهران، پل طبیعت و ساختمان های شهرداری تهران چراغ ها به مدت یک ساعت خاموش خواهند شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه های سازمان مدیریت پسماند، تصریح کرد: ۲۰ مخزن جدید ۱۲۰ لیتری، ۲۴۰ لیتری و ۱۱۰۰ لیتری برای جمع آوری پسماند خشک در مجتمع ها توزیع خواهد شد.
عبدالهی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی در بحث زباله و پسماند خشک از ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه جشنواره بهترینها از دوریختنیها در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در فروشگاه های شهروند ۱۲ هزار بارکد از ۵ تا ۵۰ درصد تخفیف برخوردار هستند، افزود: فروشگاه شبانه روزی “۱۷ شهریور”، هفته آینده افتتاح خواهد شد و همچنین ساعت کار در بیشتر فروشگاه های شهروند افزایش خواهد یافت.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به کاشت درخت در روز شنبه توسط ریاست مجلس اشاره داشت و گفت: روز دوشنبه با حضور ۱۴۰ سفیر روز درختکاری را جشن خواهیم گرفت.
عبدالهی با اشاره به ساماندهی فضای سبز محله شهید هرندی، تصریح کرد: ۸۰۰ هزار پیاز گل لاله در بوستان شهید هرندی منطقه ۱۲ کاشته و سالن نمایشگاهی شهر کودک احداث و همچنین دریاچه هرندی به صورت کامل بازسازی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های سازمان زیباسازی شهرداری تهران یادآور شد: آذین بندی، ریسه کاری در محور خیابان ولیعصر (عج) به صورت ثابت برای اعیاد و مراسم های مختلف و اکران ۵۰۰ اثر در سطح شهر و مخصوصاً منطقه ۱۲ از اقدامات سازمان زیباسازی خواهد بود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه کف سازی و مبلمان میدان مشق تمام شده و این میدان ۱۲ فروردین با حضور وزیر امور خارجه و شهردار تهران افتتاح خواهد شد، افزود: به دنبال آن هستیم تا مسیر خیابان مشق به صورت کامل باز کنیم.
عبدالهی با تأکید بر اقدامات معاونت خدمات شهری در نمایشگاه کتاب، شهر آفتاب گفت: بیش از ۵۰ هزار چادر و ۷۰ هزار بنای مسقف در این نمایشگاه نصب و ۱۵۴ پرچم کشورهای مختلف و همچنین پرچم ۷۰ متری کشور ایران به عنوان یک نماد در این نمایشگاه برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرویس های بهداشتی ثابت و پرتابل در شهر آفتاب ساخته و نصب خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها ۵۰۰ هزار تن از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد به همین دلیل جایگاه پمپ بنزین را در شهر آفتاب خواهیم ساخت.
عبدالهی با بیان اینکه سوله های بحران برای اسکان میهمانان نوروزی آماده خواهد شد، تأکید کرد: میهمانان نوروزی در هیچ شرایطی دغدغه اسکان نداشته باشند و برای کسب اطلاعات اسکان با ۱۳۷ تماس بگیرند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183344

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر