2

کشور ما از نظر قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی با کمبود مواجه نیست

  • کد خبر : 184400
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۹:۲۲

آنچه سبب می‌شود تا کارها به مشکل برخورد کنند این است که در مرحله عمل تفسیرهای مختلفی از قوانین و آیین‌نامه‌های موجود می‌شود که کار متوقف می‌ماند.

زاهدی تصریح کرد: گاهی اراده و عزم جدی و یا فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای قوانین و مقررات وجود دارد.

محمدمهدی زاهدی در حاشیه دیدار با برخی از مسئولان و مدیران استان و شهرستان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: کشور ما از نظر قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی با کمبود مواجه نیست.

وی افزود: آنچه سبب می‌شود تا کارها به مشکل برخورد کنند این است که در مرحله عمل تفسیرهای مختلفی از قوانین و آیین‌نامه‌های موجود می‌شود که کار متوقف می‌ماند.

زاهدی تصریح کرد: گاهی اراده و عزم جدی و یا فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای قوانین و مقررات وجود دارد.

وی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز چنین مسائلی وجود دارد، با وجود اینکه چند سال متوالی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، اما آنچه تاکنون صورت گرفته در حد آیین‌نامه و قانون است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رکود اقتصادی طی دو سال گذشته تفاوتی نکرده در حالی که از علائم اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی کشور و شکستن رکود است.

زاهدی گفت: معیشت مردم باید رونق یابد، خط فقر بالا رفته و عده‌ زیادی از مردم نسبت به سال‌های گذشته زیر خط فقر هستند و این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم به خوبی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

وی برقراری عدالت اجتماعی را در اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: اختلاف طبقاتی کاهش پیدا نکرده و حتی در برخی موارد بیشتر هم شده و اینها آثاری است که اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی به صوت جدی صورت نگرفته است.

این نماینده ابراز داشت: اقدام عملی یعنی اینکه ما در این حوزه‌ها و حمایت جدی از صنعت داخل و به عبارتی درون‌زایی که توجه به منابع داخل کشور و تقویت آنها اعم از انسانی، طبیعی، فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و … است، وارد شویم.

زاهدی ایجاد و تقویت فضای پویایی و نشاط برای مردم و قشر جوان را از اولویت‌های برنامه‌های خود در سال جاری و دوره پیش رو دانست و بر ایجاد بستر مناسب برای ایجاد انگیزه و حضور مطلوب و پویای جوانان در عرصه‌های اجتماعی اعم از فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تاکید کرد.

جمعی از مسئولان و مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان کرمان از جمله فعالان بخش‌های اجرایی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، ورزشی و اقشاری از مردم در دیدار با محمدمهدی زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان پیرامون موضوعات و مسائل گوناگون بحث و تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=184400

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر