1

پوتین: غرب برای کمرنگ نمایی نقش روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه تلاش می کند

  • کد خبر : 185152
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی برای کمرنگ نمایی نقش روسیه در مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، پوتین روز پنجشنبه در یک همایش رسانه ای با عنوان «عدالت و راستی» توسط سازمان اجتماعی «جبهه مردمی» (نزدیک به کرملین) در سن پترزبورگ و با شرکت دهها نفر از کارشناسان و خبرنگاران برگزار شد، در مورد تلاش غرب برای کمرنگ جلوه دادن اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه گفت: هر قدر هم که سعی کنند نقش روسیه را در مبارزه با تروریسم منعکس نکنند یا آن را کمرنگ جلوه دهند موفق نمی شوند.
به نوشته خبرگزاری روسیا سگودنیا، پوتین با انتقاد از عملکرد رسانه های غربی در انعکاس اخبار مربوط به مبارزه با تروریسم در سوریه خاطرنشان کرد: این رسانه ها حقایق مربوط به سوریه را به مخاطبان خود درست منتشر نمی کنند یا سعی می کنند نقش روسیه را کمرنگ جلوه دهند این رویکرد استفاده از شیوه های نامطلوب در اطلاع رسانی است.
وی ادامه داد: اما زندگی سیر خود را خواهد داشت و نگران این مساله نیستیم زیرا برای ما نتیجه مهم است. رویدادهای سوریه توانایی روسیه برای حل مسایل موجود دور از مرزهای این کشور را اثبات کرد.
پوتین گفت: با کمک روسیه به سوریه در مبارزه با تروریسم، حکومت این کشور و نیروهای مسلح آن تقویت یافت. ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه مناطق جدید این کشور را از اشغال تروریست ها آزاد می کند.
وی افزود: در این عرصه هیچکس شکی ندارد که مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره جریان دارد و شرکای آمریکایی و اروپایی به این امر اذعان کرده اند.
نیروی هوافضای روسیه از ۳۰ ماه سپتامبر سال گذشته با ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد نظامی در سوریه علیه گروه های تروریستی عملیات هوایی انجام داده و ضربات سنگینی به این گروه ها به ویژه داعش وارد کرده است. از اواسط ماه مارس گذشته به دستور رئیس جمهوری روسیه بخش اصلی هواپیماها و نیروهای این کشور از سوریه خارج شد.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود با بیان این که ساز و کار کنترل بر آتش بس در سوریه فعال است، خاطرنشان کرد: مرکز تبادل اطلاعات با آمریکا در مبارزه با تروریسم تشکیل شده و رایزنی های منظم برای هماهنگی اقدامات در این زمینه جریان دارد.
آتش بس در سوریه از روز ۲۷ ماه فوریه گذشته برقرار شده است و گروه های معارض و ارتش سوریه آن را رعایت می کنند. این آتش بس شامل گروه های تروریستی نمی شود و مبارزه با این گروه ها ادامه دارد.
پوتین افزود: در شرایط کنونی مهم ترین هدف پیشبرد روند حل و فصل مسایل سوریه است و در این زمینه رایزنی ها با طرف ها و بازیگران خارجی بطور منظم انجام می گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185152

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر