3

بودجه سال ۹۵، امکان استخدام معلمان حق‌التدریس را می‌دهد

  • کد خبر : 186085
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

فیاضی با بیان اینکه سازمان مدیریت جهت تامین ردیف استخدامی با آموزش‌وپرورش همکاری کنند، گفت: آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد ردیف استخدامی بازنشستگان خود را به جذب نیروی جدید اختصاص دهد.

بودجه سال 95، امکان استخدام معلمان حق‌التدریس را می‌دهد/ سازمان مدیریت با آموزش‌وپرورش همکاری کند

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شرایط استخدامی در وزارت آموزش و پرورش، توضیح داد: استخدام نیروهای حق‌التدریسی و دیگر افراد متقاضی در آموزش و پرورش منوط بر دریافت ردیف استخدامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است و عدم ورود سازمان مدیریت در  ایجاد این ردیف استخدامی به دلیل نبود منابع کافی برای تامین هزینه‌های آن است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استخدام نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌همین دلیل مسئولان سازمان مدیریت باید تامین منابع لازم جهت ایجاد ردیف استخدامی برای این مسئله را در اولویت قرار دهند، افزود: تامین منابع لازم مالی مسئله مهمی است که باید برای آن فکری شود زیرا تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی‌توان شرایط استخدام متقاضیان را که تعدادشان نیز قابل توجه است، فراهم کرد.

وی با درخواست از سازمان مدیریت مبنی بر اینکه در سال ۹۵ توجه ویژه‌تری نسبت به این موضوع داشته باشد، اضافه کرد: رفع مشکل نیروههای بلاتکلیف آموزش و پرورش، برون رفت از مشکلات بسیار دیگری را نیز در پی دارد.

فیاضی با بیان اینکه با در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل استخدامی در لایحه بودجه سال ۹۵ و تصویب مجلس، امکان استخدام معلمان حق‌التدریس از ابتدای سال جاری فراهم شده است، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد ردیف استخدامی بازنشستگان خود را به جذب نیروی جدید اختصاص دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه تناقضات درخصوص تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش قابل‌تأمل است، افزود: شواهد زیادی وجود دارد که معلمان بازنشسته شده‌اند اما آموزش و پرورش برای جبران کسری نیرو قرارداد مجدد با آن‌ها بسته است، در حالی که اگر به نیرو نیاز نیست نباید بخش کلانی از منابع آموزش و پرورش برای پرداخت حق‌التدریس هزینه می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر