1

دلال بازی و عدم نظارت عامل تفاوت نرخ میوه در کلان شهرهاست

  • کد خبر : 186612
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

 عضو کمیسیون  اقتصادی  مجلس با بیان  اینکه واردات بی رویه  برای برخی افراد که درآمدهای میلیاردی  دارد ،گفت: عدم نظارت و دلال بازی عاملی برای متفاوت بودن نرخ میوه در کلان شهرها است.

 دلال بازی و عدم نظارت  عامل تفاوت نرخ میوه در کلان شهرهاست

سیدناصر موسوی لارگانی درگفت وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه  ملت  درباره  تفاوت  نرخ میوه  در کلانشهرها،گفت: مسئولان باید برای تولیدکنندگان  ارزش قائل شوند،بنابراین تا مصرف کنندگان  نیز  به سمت کالاهای  ایران سوق  پیدا کنند و این در حالی است که  باید  در راستای  اقتصاد مقاومتی و در سال اقتصاد و عمل  به سمت توسعه اقتصادی  به نحوی  حرکت کنیم  که نرخ خریداری شده  محصول از کشاورز تا رسیدن به دست مصرف کننده  به طریقی  تعیین شود که عادلانه  باشد.

نماینده  مردم  فلاورجان  در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  نرخ  میوه  در کلان شهرها متفاوت  است ،افزود: عدم نظارت و دلال بازی های  اقتصادی  نرخ میوه  را در  کلانشهرها متفاوت میکند  و این درحالی است که نرخ  میوه در کلان شهر اصفهان با تهران  به هیچ وجه  قابل مقایسه نیست.

 وی ادامه داد:بطور مثال محصول  گوجه را از کشاورز با بهای ناچیز خریداری می کنند  و این  بها حتی هزینه جمع آوری  محصول را پوشش نمی دهد،اما  از سوی  دیگر محصولات  کشاورزی برای  مصرف کننده  به بهای بسیار بالاتری  تمام می شود،بنابراین  اگر هزینه های  حمل ونقل نیز در کلانشهرها برآرود شود بازهم  نمی توانیم،شاهد این افزایش نرخ میوه  برای مصرف کننده باشیم.

سیدناصر موسوی لارگانی در غرفه خبرگزاری خانه ملت در بیستمین نمایشگاه مطبوعات

محصولات  کشاورزی  در زمان مقرر  از کشاورز  خریداری نمی شود

موسوی لارگانی افزود:عدم خرید به موقع محصول عاملی است که نمی گذارد صنعت کشاورزی  به سمت توسعه  اقتصادی حرکت کند   و این در حالی است اگر محصول کشاورزی  در زمان مقرر خریداری شود،بطورحتم شاهدتفاوت نرخ میوه در کلانشهرها نخواهیم  بود.

 وی ، یادآورشد:تفاوت  نرخ میوه  در کلانشهرها منطقی نیست،بنابراین اگر میزان نرخ  حمل و نقل محصول به کلانشهر را نیز  بررسی کنیم ،بازهم منطقی و عادلانه  نیست  و نباید بهای میوه  در کلانشهرها  به این میزان  افزایش داشته باشد.

عضوکمیسیون  اقتصادی  مجلس با بیان اینکه واردات بی رویه  برای  برخی افراد درآمدهای  میلیاردی  دارد،تصریح کرد:محصولات  کشاورزی  در زمان مقرر  از کشاورز  خریداری نمی شود،بنابراین  اگر خواهان محقق  شدن اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری  هستیم باید  در راستای جلوگیری  از واردات بی رویه،نظارت بر نرخ گذاری و تولیدداخلی هدفمند در کشور  برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر