2

آخرین وضعیت پدیده شاندیز و موسسه ثامن الحجج

  • کد خبر : 186614
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

نماینده مردم بجنورد در مجلس، از آخرین وضعیت پروژه پدیده شاندیز و موسسه مالی ثامن الحجج (ع)خبر داد.

موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه “پدیده شاندیز”، گفت: هیات مدیره جدید این پروژه در حال انجام کار بوده که اکنون باید با آغاز تبلیغات گسترده و جذب سرمایه گذار زمینه اتمام این پروژه و نیل به سپرده سپرده گذاران را فراهم کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقدام به فروش واحدهای ساخته شده پروژه “پدیده شاندیز “می تواند به رفع مشکل سپرده گذاران کمک کند، افزود: با آغاز به کار این پروژه نگرانی سپرده گذاران در خصوص موجودی خود نزد این پروژه رفع شده است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه در این پروژه به اتمام هرچه سریع تر پدیده شاندیز منجر می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نظارت دولت بر روند عملیات ساخت پروژه “پدیده شاندیز”، گفت: مسئولان باید زمینه ساخت و اتمام این پروژه را فراهم کنند.

بانک مرکزی طرف حساب مردم در تخلف موسسه ثامن الحجج

ثروتی با اشاره به آخرین وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع)،افزود:درحال حاضر بخشی از مطالبات مردم از این موسسه پرداخت شده و مابقی نیز در شرف پرداخت است.

وی ادامه داد: سایر مطالبات مردم از موسسه ثامن الحجج(ع) طبق اولویت بندی در حال پرداخت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بانک مرکزی متضمن سپرده های مشتریان نزد موسسه ثامن الحجج (ع)بوده از این رو نگرانی در این باره وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. دولت آقای روحانی و مسئولان اقتصادی کشور با سپرده گذاران مؤسسه مالی ثامن الحجج کاری کردند که روی دولت احمدی نژاد در برداشت شبانه از حساب ۹ بانک کشور را سفید کردند !
    طبق گفته دادستان کل کشور حدود دو میلیون چهار صد هزار نفر در شعب مختلف آن مؤسسه در سراسر کشور سرمایه گذاری کردند که تاکنون به حدود ۸۰۰ هزار نفر با سپرده خرد رسیدگی و تعیین تکلیف شده است و بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر با سرمایه های متوسط و کلان بیش از ۸ ماه است در بحرانی خانمان برانداز قرار گرفته اند که سرمایه زندگی آنان در موسسه مذکور مسدود و بلوکه شده است !
    تیم اقتصادی دولت با کسب اطلاع از حجم قابل توجه سپرده های مردم ابتدا نسبت به فضا سازی رسانه ای و التهاب آفرینی برای موسسه و سپس تحریک مردم کلیه وجوه مردم را مسدود و بلوکه و برداشت نمود و به بهانه ساماندهی مؤسسات غیر مجاز بطور قطره چکانی اقدام به برگشت سرمایه های مردم بدون سود اقدام نموده است!

  2. بانک مرکزی مسبب همه این نابسامانی ها و زیانهای مردم است و باید پاسخگو باشد. وقتی توان جمع کردن موضوع را نداشت نباید وارد مبشد، حداقل مردم خودشون با موسسه مشکل نداشتند. ضمنا این موسسه با پول مردم حسابی فربه شده بود و بانک مرکزی از همین بابت نگران بود که بانکهای ورشکسته خودش عقب مانده اند، لذا برای مردم دردسر درست کرد تا مردم نسبت به موسسات بی اعتماد شوند، اما کسی نیست بگوید که چرا حالا که این همه بلوا بپا کردید و آتش به زندگی مردم انداختید حداقل درست عمل نمیکنید؟ چرا اطلاعات پند ماه قبل موسسه برای پرداخت پولهای مردم ملاک قرار گرفته و چندین ماه سود پول مردم از بین میرود؟ چرا جلوی سودجویی موسسه در عدم پرداخت سود یا کسر سپرده به دلیل بستن زودهنگام سپرده ها را نمیگیرد؟ چرا تخلفات موسسه را اعلام نمیکند؟ چرا در مورد منابع مالی موسسه دروغ میگوید؟ و هزاران نکته دیگر که موجب گرفتاری چندین ماهه برای مردم شده است! حقیقت اینه که دولت روحانی همه کارهایی را که مسوولیت خودش است از دیگران انتظار دارد! معلوم نیست قوه مجریه در این کشور کیست و اگر این قوه توان لازم را ندارد چرا بی جهت وارد امور مردم میشود و دردسر ایجاد میکند؟؟؟؟ واقعیت روشن اینه که دولت آقای روحانی همه همت خود را برای بدبخت کردن مردم گذاشته و در این سه سال تا حدود بسیار زیادی هم موفق بوده! حالا مشخص شد که ایشون هم جز شعار و کلاه گذاشتن سر مردم کار دیگری بلد نبوده و فقط از اعتماد مردم سواستفاده کرده!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر