3

گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران به منبع تنش تبدیل شده است

  • کد خبر : 19721
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

“دیمیتری میدویدیف” رئیس جمهور روسیه هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را “فاجعه‌آمیز” توصیف کرد و گفت :‌” اگر کسی مورد تهدید قرار گیرد، این امر می‌تواند پیامدهای پیچیده‌ای به همراه داشته باشد و حتی موجب دامن زدن به درگیری ‌شود.” خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد میدویدیف که در برلین به سر می‌برد، تصریح کرد تهدید استفاده […]

“دیمیتری میدویدیف” رئیس جمهور روسیه هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را “فاجعه‌آمیز” توصیف کرد و گفت :‌” اگر کسی مورد تهدید قرار گیرد، این امر می‌تواند پیامدهای پیچیده‌ای به همراه داشته باشد و حتی موجب دامن زدن به درگیری ‌شود.” خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد میدویدیف که در برلین به سر می‌برد، تصریح کرد تهدید استفاده از زور می‌تواند به جنگی منجر شود “و این جنگ برای خاورمیانه فاجعه‌آمیز خواهد بود.”

وی آرامش و تداوم مذاکرات برای حل موضوعات مهم منطقه از جمله روند مذاکرات سازش و پرونده هسته‌ای ایران را خواستار شد.

اظهارات رئیس جمهور روسیه در حالی صورت می‌گیرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته گزارش خود از برنامه هسته‌ای ایران به همراه ۱۵ صفحه ضمیمه را منتشر کرده است.

در تفسیر منتشره از سوی بخش اطلاعات و انتشارات وزارت خارجه روسیه در مورد انتشار گزارش اخیر آژانس در مورد ایران آمده است: تا قبل از انتشار رسمی گزارش بین کشورهای عضو .. در وین، این سند بهانه ای  برای شایعات، پیش داوری و بهره برداری سیاسی شد که مسلما امتیازی برای کسانی که این اطلاعات را جمع آوری کرده اند، نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما قبل از هر چیز علاقه مند هستیم این سئوال را مطرح کنیم: مدیر کل آژانس تا چه اندازه می‌تواند محرمانه بودن قابل اطمینان فعالیت خود را تضمین کند، که بدون آن موثر بودن تصمیمات این سازمان زیر سئوال قرار خواهد گرفت.

پیش از این رسانه های خارجی از هشدار روسیه درباره پیامدهای خطرناک گزارش ناعادلانه و جانبدارانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران خبر دادند.

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد: روسیه هشدار داده است گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران به منبع تنش تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر