2

استقلال از گزینه‌های قهرمانی است/ شیشه عمر منصوریان دست افتخاری است نه من

  • کد خبر : 200261
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

 برانکو ایوانکوویچ برای چهارمین بار متوالی داربی پایتخت را تجربه می‌کند اما او که دو پیروزی و یک تساوی را در کارنامه داربی بازی‌اش دارد طوری در این باره صحبت می‌کند که انگار برای نخستین‌بار قرار است وارد جو چنین بازی شود.

برانکو ایوانکوویچ استقلال از گزینه‌های قهرمانی است/ شیشه عمر منصوریان دست افتخاری است نه من

او آنقدر هیجان دارد که می‌توان این موضوع را از چهره سردش هم حدس زد. رضا چلنگر که به صورت بالفطره اکتیو و انرژی‌زاست صحبت‌های ایوانکوویچ را به صورت اختصاصی برای خبرنگار بانک ورزش و گل ترجمه کرد. برانکو در این مصاحبه درباره منصوریان و استقلال به طور مفصل صحبت کرد. گفتگوی او را که ساعاتی پیش از آغاز کنفرانس خبری اش انجام شده در زیر می خوانید؛

 

شما برای اولین داربی خیلی هیجان داشتید و در دومین داربی هم مساوی کردید و در داربی سوم پا قدم پسرتان خوب بود و بردید. حالا چه حسی برای داربی چهارم دارید؟

همان‌طور که گفتید در اولین داربی پیروز شدم و دومین داربی متاسفانه مساوی شد و در داربی سوم با پسرم بردم! اما هر داربی همواره برای من هیجان‌‌انگیز است. داربی‌ها همواره توام با نوآوری‌هایی است که جدید هستند. هر داربی از نظر من متفاوت است بلکه از کل مسابقات لیگ متفاوت است. در داربی یک مساله کاملا روشن است و آن این است که هیچ تیمی علی‌رغم رده‌بندی‌ای که در جدول دارد را نمی‌توان پیشاپیش پیروز داربی بدانیم و یا شانسی برای آن در نظر بگیریم.

همیشه در داربی‌ها همان‌طور که گفتید رده‌بندی تاثیر ندارد بلکه تیم ضعیف‌تر در جدول داربی را برده یا بهتر بازی کرده است.

همان‌طور که گفتم این موضوع را به خوبی می‌دانیم و هیچ شانسی از قبل برای ما وجود ندارد. من یک قدم جلوتر از شما می‌روم و می‌گویم حتی علی‌رغم رده‌بندی و حتی فرم رقابتی که استقلال در دیدارهای قبلی داشته و شاید ضعیف بوده را نباید باور کرد. آنها در داربی قوی هستند. هر داربی انگیزه تیم ضعیف‌تر را بیشتر و غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.

 

 

اما آنها چون از نظر رده‌بندی ضعیف هستند انگیزه دارند ولی از طرف دیگر تیم شما چون صدر جدول است نگران غرور بازیکنان نیستید؟

غرور همیشه یک خطر موجود و بزرگ برای ماست. امیدوارم بازیکنان من با طرز فکری عقلایی خود و باتجربه‌ای که از داربی‌های قبلی اندوخته‌اند بر چنین معضلی چیره شوند و به خودشان اجازه ندهند که پیش از بازی روی ابرها قدم بزنند. و حریف را ذره‌ای دست کم بگیرند.

این روزها بحث استفاده از رامین رضاییان در ترکیب اصلی مطرح است.

من درباره بازیکنان تک‌تک صحبت نمی‌کنم اما نمی‌دانم چرا شما خبرنگارها این سوالات را دایما از من می‌پرسید. رامین رضاییان مانند تک‌تک اعضای تیم شانس حضور در این بازی و سایر بازی‌ها را دارد.

 

 

سمت چپ استقلال قوی است آیا قصد دارید برای مقابله با این نقطه قوت تغییر روش دهید؟

من هرگز برای رسانه‌ها راجع به سوالات اینچنینی پاسخ علنی ندارم ولی این را می‌دانم که استقلال به عنوان یک تیم بزرگ در ایران شناخته می‌شود و از قدرت بزرگی برخوردار است. سوال من از شما این است چه کسی جسارت ضعیف قلمداد کردن تیمی که در خود بازیکنان بزرگی همچون رحمتی، جابر انصاری، بختیار رحمانی، خسرو حیدری، وریا غفوری، کاوه رضایی و کریمی و… را دارد یا اینکه استقلال بزرگ را دست کم بگیرد و بخش‌هایی از این تیم را به ضعیف و قوی تقسیم کند.

 

 

واقعا از استقلال می‌ترسید که این‌گونه درباره آنها صحبت می‌کنید؟

من و شاگردانم با حمایت ارتش سرخ فقط مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم برای قهرمانی. استقلال هم امسال تیمی را بسته برای قهرمانی، رتبه فعلی‌شان در جدول به شکلی است که سزاوارش نیستند و بر اثر بدشانسی این جایگاه را به دست آورده‌اند.

زمان حضور شما در تیم ملی منصوریان خیلی سعی کرد تا در لیست جام‌جهانی حضور پیدا کند اما او را در لیست نگذاشتید و حالا هم گفته می‌شود شیشه عمر منصوریان دست شماست و اگر ببرید دومین ضربه بزرگ را به او زده‌اید.

علیرضا منصوریان پیش‌تر خود را در راس کادرفنی نفت تهران ثابت کرده و حتی دو سال پیش اگر شانس اندکی بیشتر می‌داشت چه بسا قهرمان لیگ می‌شد. ضمنا او توانایی‌اش را در تیم‌ملی امید به اثبات رسانده ولی اینکه شیشه عمر او در دست من است باید بگویم نه. اینکه دوره مربیگری او در باشگاه بزرگ استقلال به چه شکلی رقم بخورد بستگی به هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه دارد نه من.

 

 

فغانی داوری است که پرافتخار بوده ولی کارت زیاد می‌دهد و در پرسپولیس بازیکنانی چون کامیابی‌نیا و احمدزاده در خطر محرومیت هستند چه برنامه و سناریویی برای داوری دارید؟

برای کسی مثل علیرضا فغانی که فینال المپیک و جام باشگاه‌های جهان و تورنمنت‌های بزرگی را در قاره آسیا قضاوت کرده است جای هیچ تردیدی وجود ندارد که کلیه ملاک‌ها و مقیاس‌های برتر داوری را در چنین مسابقه‌ای مدنظر قرار دهد. بازیکنان من نیز موظف به انجام زیباترین و بهترین بازی خود در هر پستی بدون در نظر گرفتن هیچ احتیاطی هستند. البته با رعایت مرام ورزشی مطمئن هستم فغانی بدون هیچ‌گونه جانبداری خاص ملاک‌های قضاوت خود را به کار خواهد گرفت. ما نیز مانند استقلالی‌ها موظف به محترم شمردن تصمیمات داور هستیم.

بانک ورزش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200261

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر