1

شما نباید بگذارید عده‌ای بیایند و پول مردم را بخورند

  • کد خبر : 20036
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶

محمدرضا رحیمی در همایش سراسری مدیران‌ کل سازمان تعزیرات حکومتی طی سخنانی اظهار کرد: تعزیر به معنای ادب کردن و چوب زدن است. تعزیرات حکومتی هم چوب حکومت است که بر سر متخلف فرود می‌آید و بر اندام او می‌خورد تا او را ادب کند. وی با بیان این‌که «شیطان لحظه‌ای ما را رها نمی‌کند» […]

محمدرضا رحیمی در همایش سراسری مدیران‌ کل سازمان تعزیرات حکومتی طی سخنانی اظهار کرد: تعزیر به معنای ادب کردن و چوب زدن است. تعزیرات حکومتی هم چوب حکومت است که بر سر متخلف فرود می‌آید و بر اندام او می‌خورد تا او را ادب کند.

وی با بیان این‌که «شیطان لحظه‌ای ما را رها نمی‌کند» افزود: آدم طماع و حریص سیر نمی‌شود و شما باید با چوب تادیب خود او را متوقف کنید و لذا سازمان تعزیرات حکومتی یکی از زیباترین تاسیساتی است که در حکومت اسلامی به وجود آمده است، چون تقابل یک حس شیطانی با حس رحمانی خداوند همیشه وجود دارد و ما باید این حس را متوقف کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: نکته دیگر این است که ما مسوولیم. انسان، مسوول، صاحب عقل و معرفت است چون مختار است و ما در مقابل خدا و بندگان خدا مسوولیت داریم، زیرا اگر مسوول نبودیم قیامت و روز رستاخیز معنی نداشت.

رحیمی اظهار کرد: اتفاقی که رخ می‌دهد و خواب را از آدم می‌گیرد غارت‌ها و چپاول‌هاست که ما نباید بگذاریم چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی این اتفاق بیفتد و بحمدالله همه شما این مسوولیت را به معنای واقعی پذیرفته‌اید، اما به بقیه کسانی که به مسوولیت خودشان فکر نکرده‌اند می‌گویم که از بهر خدا به مسوولیت خودشان فکر کنند تا آسایش را از غارتگران بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: قانونی که به معنای واقعی خودش باید سال‌ها قبل اجرا می‌شد را آقای احمدی‌نژاد در دولت نهم اجرا کرد و این یعنی احساس مسوولیت. حال اگر این قانون اجرا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر این قانون انجام نمی‌شد در پنج، شش سال آینده صادرات نفت نداشتیم و جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدید جدی قرار می‌گرفت، پس یک آدم متعهد و مسوول باید می‌آمد و این کار را انجام می‌داد، اما این اتفاق با هزاران مشکل روبرو بود. افراد گوناگونی از هر جا سرزنش کردند و بر سر این قانون زدند چون مطمئن بودند اگر اجرا شود کشور راه پیشرفت و اعتلای خودش را پیدا کرده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باعث صرفه‌جویی زیادی در کشور می‌شود» گفت: تمام پول‌هایی که صرفه‌جویی شده صرف کارهای عمرانی می‌شود. در شرایطی هم که سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ما اعمال کرده‌اند آیا کسی هست که در این کشور گرسنه بخوابد؟ اما باید بگویم که توفیقات این قانون در راه است، منتهی وظیفه ما در تعزیرات حکومتی ادب کردن است پس چوب‌ها را بردارید و وقتی می‌زنید برای خدا بزنید که شفابخش است.

رحیمی افزود: در بحث حمل و نقل ما محاسبه کردیم و دیدیم هزینه‌های حمل و نقل ۱۵ درصد نسبت به گذشته گران‌تر شده است، پس ۱۵ درصد بیشتر نمی‌توانند نسبت به قیمت‌ها اضافه کنند و اصلا هر چقدر تورم اضافه می‌شود باید اجازه بدهید قیمت بالا رود، ما همان‌قدر که اجناس گران شده به مردم یارانه دادیم. اگر یک بی‌انصاف می‌خواست چندبرابر آن را بگیرد باید با چوب تعزیرات روبرو شود، لذا باید عزم‌تان را برای تادیب افراد طماع و پول مردم‌خور جزم کنید.

وی با اشاره به درخواست‌های رییس سازمان تعزیرات از معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: البته کار هم سخت است و با همه سختی‌هایش باید جلو برود. ما ساختمان‌های زیادی داریم که اضافه هستند، ولی یک‌سری مسوولان حاضر نیستند ساختمان‌ها را بدهند که آن‌ها هم چوب می‌خواهند، ولی در نهایت از شما می‌خواهیم از این قانون نجات‌بخش حمایت کنید، ما هم وظیفه داریم نقص‌ها را برطرف کنیم و ساختمان و امکانات در اختیار شما بگذاریم.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: شما نباید بگذارید عده‌ای بیایند و پول مردم را بخورند، به طور مثال تا بحث کمبود آهن پیش می‌آید بعضی افراد سودجو که اطلاعاتی هم دارند آهن را می‌خرند و در انبارها نگه می‌دارند. شما باید این‌ها را پیدا کنید و با چوب تعزیرات بزنید، پس باید دائم حضور داشته باشید و جار بکشید که هستید و اصلا ضرورت برجسته کردن حضور تعزیرات حکومتی در رسانه ملی از عوامل موثر پیشگیری است و ما باید روی این مساله کار کنیم که چطور باید راه را برای حضور شما فراهم کنیم و البته این امر در شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری دارد.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به عید غدیر خم گفت: غدیر جایگاه و محل ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) است و مفهومش این است که حکم در جای دیگری صادر شده است در تودیع و معارفه هم همین‌طور است، اما زمان ابلاغ ولایت امیرالمومنین علی (ع) در سال دهم هجری بوده است و مفهومش این است که امیرالمومنین قبلا هم ولی بوده است.

رحیمی با اشاره به وجود تنوع و گوناگونی مخلوقات عالم گفت: همه مخلوقات در قدر و اندازه مشخصی آفریده شده‌اند، کسی که خودش را تا خدا نزدیک کرده انسان است، بنابراین انسانیت بی‌نهایت است، خداوند عقل را به انسان داده و عالم توقف انسان نفس اوست. حال آیا انسان با این مشخصات تا روز غدیر بدون ولی بوده است؟ قطعا چنین نیست روزی که خداوند دست به خلق انسان زد برای او راهنما قرار داد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اعلام ولایت حضرت علی (ع)‌از سوی پبامبر در روز عید غدیر گفت: در معراج هم همین اتفاق افتاد و وجود مقدس حضرت ولیعصر در مقابل چشمان نبی اکرم (ص) به نمایش درآمد. امروز پیامبر علی (ع) را معرفی کرد و دین را کامل کرد به همین خاطر اسلام کامل‌ترین است پس این نکته مهم است که بشریت قائم به ولی است و امروز در این مقطع تا آمدن ولیعصر، نائب ایشان مقام معظم رهبری است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر