3

برلوسکونی رسماً استعفا کرد

  • کد خبر : 20124
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۹:۳۱

در پی بروز بحران مالی در ایتالیا نخست وزیر این کشور سر انجام شب گذشته رسماً استعفا کرد.پس از تائید استعفای سیلویو برلوسکونی از سوی کاخ ریاست جمهوری ایتالیا مخالفان وی در رم به جشن و پایکوبی پرداختند. برلوسکونی روز سه‌ شنبه نتوانست رای اکثریت پارلمان این کشور را به دست آورد. وی پیش از این گفته بود که […]

در پی بروز بحران مالی در ایتالیا نخست وزیر این کشور سر انجام شب گذشته رسماً استعفا کرد.پس از تائید استعفای سیلویو برلوسکونی از سوی کاخ ریاست جمهوری ایتالیا مخالفان وی در رم به جشن و پایکوبی پرداختند.

برلوسکونی روز سه‌ شنبه نتوانست رای اکثریت پارلمان این کشور را به دست آورد.

وی پیش از این گفته بود که اگر پارلمان طرح ریاضت اقتصادی را تصویب کند، از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری های غربی،طرح ریاضت اقتصادی طرحی است که کشورهای اتحادیه اروپا آن را برای برون رفت این کشور از بحران اقتصادی و بدهی شدید ضروری می دانند. بدهی ایتالیا بالغ بر یک تریلیون و نهصد میلیارد یورو است.

با کناره‌گیری برلوسکونی انتظار می‌رود “ماریو مونتی” کمیسر پیشین اتحادیه اروپا برای تشکیل کابینه تازه با گروه‌های سیاسی این کشور وارد مذاکره شود.

برلوسکنی نخستین بار در مارس ۱۹۹۴ با شعار “ایتالیا به پیش بتاز” عهده‌دار سمت نخست‌وزیری ایتالیا شد، اما در نهایت با بالاگرفتن اختلافات میان وی و”اومبرتو بوسی” رهبر حزب لیگ شمالی ایتالیا در ژانویه ۱۹۹۵ مجبور به استعفا شد.

برلوسکنی سپس در سال ۲۰۰۱ سمت پنج‌ ساله نخست‌وزیری را برای بار دوم بر عهده گرفت و پس از آن در سال ۲۰۰۸ و پس از استعفای رومانو پرودی، نخست‌وزیر وقت ایتالیا، به دلیل  رکود اقتصادی و بحران تراکم زباله در شهر ناپل ایتالیا، برای بار سوم به مقام نخست‌وزیری رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر