1

توافق ایران و صندوق بین‌المللی پول برای همکاری‌های فنی

  • کد خبر : 202332
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

وزیراقتصاد دستاوردهای خود را از سفر به واشنگتن تشریح کرد و گفت: در جلسه با رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیگیری همکاری‌های فنی بین طرفین، مورد توافق قرار گرفت.

علی طیب نیا

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب‌نیا گزارش کوتاهی را از سفر به واشنگتن و شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بیان کرد و اظهار داشت: تیمی از ایران در این سفر، در جلسات رسمی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی که گزارش مالی و عملکرد این دو نهاد عرضه شد، شرکت کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: علاوه بر این، در حاشیه این نشست‌ها با وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و هلند در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه ملاقات و مذاکره کردم.

وی با بیان اینکه در ملاقات با وزیران اروپایی به بدعهدی آمریکا در عمل به تعهدات برجام اشاره کرده و ضرورت برقراری روابط بانکی را مورد تاکید قرار دادم، ادامه داد: در حاشیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، با مدیران ارشد بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز جلسات متعدد و سازنده‌ای داشتیم.

این عضو کابینه یازدهم تصریح کرد: ما معتقدیم تحریم‌های ظالمانه نباید مبنای کاهش و یا قطع همکاری‌های این دو نهاد با ایران می‌شد و بدین ترتیب هم اکنون در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط است.

طیب‌نیا با بیان اینکه در نشست با مقامات بانک جهانی بر ضرورت ارتقای همکاری‌ها و آغاز تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور تاکید کردم، اظهار داشت: علاوه بر این در ملاقات با قائم‌مقام این بانک توافق شد که نقشه‌راه همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای حسب توافقات دوجانبه تکمیل و در اجرای آن تسریع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در جلسه با رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیگیری همکاری‌های فنی بین طرفین، مورد توافق قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202332

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر