7

منع سفر اتباع عربستانی به ایران؛ از انزوای سیاسی سعودی تا تلافی بی فرجام دیپلماتیک

  • کد خبر : 202844
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

نمایندگان مردم در خانه ملت، با انتقاد از اقدامات و سیاست های رژیم آل سعود علیه جمهوری اسلامی، تأکید کردند که جلوگیری از سفر اتباع عربستانی به ایران و برخی کشورهای دیگر، نتیجه ای جزء انزوای بیشتر سعودی ها ندارد.

 
منع سفر اتباع عربستانی به ایران؛ از انزوای سیاسی سعودی تا تلافی بی فرجام دیپلماتیک

خبرگزاری خانه ملت؛ گروه سیاسی؛ اداره کل گذرنامه عربستان در یک پیام توییتری اعلام کرده است که اتباع این کشور حق سفر به ۵کشور از جمله ایران ، عراق ، یمن ، سوریه ، سرزمین های اشغالی و تایلند را ندارند.

این در حالی است که صدها شهروند سعودی طی این سال ها به عراق و سوریه سفر کرده اند این سفرها در حالی صورت می گیرد که این شهروندان به داعش و گروه های تروریستی دیگر نیز ملحق می شوند.

همچنین اداره کل گذرنامه عربستان از اسراییل به “کشور” سرزمین های اشغالی یاد کرده است که نوعی رسمیت دادن به رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی می باشد.

ممنوعیت سرزمین های اشغالی با اینکه توسط عربستان ممنوع اعلام شده است ، ولیکن ساهزاده های سعودی و برخی از ژانرال های این کشور هر از چند گاهی به تل آویو سفر کرده و با مقامات نظامی و دیپلماتیک صهیونیستی این کشور دیدار و گفتگو نیز می کنند.

تصمیمات مقامات سعودی خلق الساعه و بدون مطالعه است/مردم حجاز با ملت های منطقه رابطه دیرینه دارند

جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام عربستان درباره ممنوعیت اتباعش برای سفر به ایران، گفت: شکست های سنگین عربستان در حمله به یمن، حادثه منا، بحران سیاسی با مصر، عراق و سوریه موجب شد که مقامات این کشور منطق دیپلماسی و حکومت گردانی خود را از دست بدهند.

جواد کریمی قدوسی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بروز این مسائل و موضوعات موجب شده که سعودی ها تصمیمات خلق الساعه و بدون مطالعه بگیرند. این در حالی است که دو سوم مردم حجاز نسبت به ایران علاقه مند هستند و به ویژه شیعیان این کشور به جمهوری اسلامی سفر می کنند.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از مردم حجاز با مردم عراق و مردم یمن رابطه دیرینه ای دارند، حال مشکل اصلی قبیله نجد در مرکز حجاز است، این قبیله آل سعود را تشکیل داد و این قبیله از قدیم مشهور به نفاق و جنگ افروزی بوده است.

کریمی قدوسی افزود: شکست های سنگین عربستان موجب شده که مقامات سعودی با ذربین به دنبال روزنه های تهدید ایران بگردند، حال کار مقامات این کشور به جایی رسیده که از شهروندانشان می خواهند که از سفر به کشورمان اجتناب کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: این اقدامات سعودی ها موجب افزایش بروز انزجار درونی از حکومت سعودی می شود، از طرف دیگر مقامات این کشور با منع سفر شهروندانش به ایران و برخی کشورهای دیگر، عملا آن ها را در زندان محبوس کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات حکومت سعودی در منع سفر شهروندانش به ایران و برخی کشورهای دیگر، به مقامات این کشور توضیه می کند که دست از دشمنی با کشورهای منطقه بردارد.

اقدامات ضدایرانی عربستان، پروژه آمریکایی-صهیونیستی است/هراس آل سعود از انزوای منطقه ای و بین المللی

احد آزادی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام عربستان درباره ممنوعیت اتباعش برای سفر به ایران، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که عربستان با اجرای سیاست هایی اقدام به خودزنی می کند که این اقدامات قطعا منجر به نابودی حکومت سعودی در کوتاه مدت می شود.

احد آزادیخواه

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به هر حال هر کشوری درعرصه منطقه ای و بین المللی به توسعه سیاسی نیازمند است، حال امروز حکومت آل سعود با تمام توان به برده سرسپرده رژیم صهیونیستی تبدیل شده و استراتژی عربستان بر پایه تفکرات صهیونیستی است.

وی افزود: متأسفانه عربستان با اجرای این سیاست ها، یکی پس از دیگری در حال ضربه زدن به کشورهای اسلامی و کنار زدن آن ها است، که این مسئله را می توان در شرایط کنونی در یمن، سوریه، عراق و لبنان مشاهده کرد.

آزادی خواه با بیان اینکه در شرایط کنونی ویژگی اسلامیت، حکومت عربستان زیر سوال است، تصریح کرد: امروز تبلور اسلام آمریکایی در عربستان بر هیچ کشوری پوشیده نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به نظر من اقدامات سعودی، ناشی از شیطنت های همیشگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و هدف اصلی این اقدام منزوی کردن جمهوری اسلامی است.

وی گفت: پیش بینی من این است که تمام اقدامات خصمانه سعودی علیه ایران، نتیجه بر عکس خواهد داد و قطعا این نتایج به نفع جمهوری اسلامی تمام خواهد شد.

استراتژی عربستان، ایجاد جنگ تبلیغاتی علیه ایران است/مردم منطقه از مداخلات سعودی منزجر شده اند

اردشیر نوریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام عربستان درباره ممنوعیت اتباعش برای سفر به ایران، گفت: به نظر من در شرایط کنونی مقامات سعودی از هر ابزار و ریسمانی برای بیرون کشاندن خود از باتلاق منطقه استفاده می کنند، زیرا در پنج سال اخیر عربستان در عرصه منطقه ای دچار شکست های بسیاری شده و این مسئله پایه های حکومت آل سعود را متزلزل کرده است.

اردشیر نوریان

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مسئله واضح و مبرهن است که مردم منطقه نسبت به اقدامات عربستان در حمایت از گروه های تروریستی و کشتار مردم یمن منزجر شده اند، حال مقامات سعودی برای انحراف افکار عمومی و کشتار فشار بر خورد دست به فرافکنی می زند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت سفر اتباع عربستانی به ایران یک جنگ تبلیغاتی و بازی رسانه ای است، گفت: در شرایط کنونی روز به روز در حال تغییر معادلات منطقه ای بر خلاف اهداف و برنامه های رژیم آل سعود هستیم، بنابراین اظهارات و اقدامات ضدایرانی سعودی ها در شرایط کنونی جای تعجب ندارد و قطعا باید منتظر اقدامات دیگر آن ها بر علیه جمهوری اسلامی باشیم.

نوریان ادامه داد: اکثریت مردم عربستان مخالف اقدامات و سیاست های داخلی و منطقه ای آل سعود هستند و این مسئله قطعا زمینه ساز نابودی حکومت خون ریز عربستان خواهد شد.

واهمه سعودی ها از نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی بر اتباع عربستانی/مردم عربستان خواهان برقراری دموکراسی هستند

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام عربستان درباره ممنوعیت اتباعش برای سفر به ایران، گفت: به نظر من این اقدام عربستانی ها نشأت گرفته از ترس مقامات این کشور از نابودی و سرنگونی حکومت آل سعود است.

حسن نوروزی

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقامات سعودی بر این توهم هستند که رفت و آمد اتباع عربستان به ایران و برخی کشورهای دیگر مانند عراق، سوریه و یمن موجب بروز تنش و ناآرامی در داخل این کشور می شود.

وی با بیان اینکه مقامات آل سعود از تأثیرات ونفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی در عرصه منطقه واهمه دارند، افزود: در شرایط کنونی به طور کلی مردم عربستان از عملکرد و اقدامات آل سعود در عرصه داخلی و منطقه ای ناراضی هستند و مقامات این کشور با علم به این موضوع، بهانه های جدیدی برای برای مقابله با معترضان مطرح می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: امروز مردم عربستان به دنبال برقراری دموکراسی و تحقق عدالت در این کشور هستند و زندانی کردن جغرافیاییه مردم این کشور از سوی مقامات آل سعود هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت، زیرا جهان امروز، جهان تکنولوژی و ارتباطات بوده و دیگر با بستن مرزها، نمی توان از انتقال تفکرات جلوگیری کرد.

حکام سعودی به جنون سیاسی دچار شده اند/عربستان در عرصه معادلات منطقه ای جایگاهی ندارد

جهانبخش محبی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام عربستان درباره ممنوعیت اتباعش برای سفر به ایران، گفت: این اقدام عربستان بسیار تعجب آور و مضحک است، زیرا سعودی با این اقدام عملا خود را بیش از پیش در عرصه منطقه ای منزوی می کند.

جهانبخش محبی نیا

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی حاکمان عربستان در پی شکست های پی در پی در عرصه سوریه و عراق به یک جنون سیاسی رسیده اند و این مسئله موجب شده که هر روز شاهد یک اقدام جدید علیه کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی از سوی سعودی ها باشیم.

وی افزود: قطعا عربستان سعودی در عرصه معادلات منطقه ای جایگاهی ندارد که بخواهد با ممنوعیت سفر اتباعش به ایران و برخی کشورها از جمله سوریه، عراق و یمن، این کشورها را تحت فشار قرار داده و منزوی کند.

محبی نیا ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی با بیشتر کشورهای دنیا دارای روابط و تعاملات مثبت هستیم، حال به طورحتم اگر عربستان خود را از نعمت تعامل با ایران محروم می کند، قطعا این مسئله در گام نخست به ضررهمان کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به نظر من با توجه به سیاست های اشتباه آل سعود، باید به مردم این کشور تسلیت گفت، زیرا قطعا اقدامات حکام جاهلی مانند سعودی ها اولا به ضرر مردم عربستان تمام خواهد شد./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر