3

در مجلس نهم باید افرادی سینه چاک ولایت حضور داشته باشد

  • کد خبر : 20470
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۹

آیت‌الله علم الهدی عصر پنج‌شنبه در اولین همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان گفت: در کنار قدرت دولت عدالت نیز یک جریان انحرافی به‌وجود آمدکه برای سربازگیری از تبار لاییک همه مقدسات ما را زیر سوال برد وی گفت: از این شرکت حماسه‌ساز شما برادران و خواهران قهرمان که بزرگ‌ترین شاهد و مدرک در برابر نگرش […]

آیت‌الله علم الهدی عصر پنج‌شنبه در اولین همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان گفت: در کنار قدرت دولت عدالت نیز یک جریان انحرافی به‌وجود آمدکه برای سربازگیری از تبار لاییک همه مقدسات ما را زیر سوال برد

وی گفت: از این شرکت حماسه‌ساز شما برادران و خواهران قهرمان که بزرگ‌ترین شاهد و مدرک در برابر نگرش جریان‌های استکباری و بیگانه نسبت به توان مردمی این نظام است در این محفل که حاکی از مسوولیت و احساس وظیفه شما عزیزان است تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که سه عنصر بصیرت، وحدت و سایه ولایت در شعار این همایش وجود دارد، گفت: غدیر و عوارض بعد از آن که امت اسلامی را فرا گرفت، بزرگ‌ترین عامل بینش بصیرت‌آمیز بود که در ما مسلمانان و مخصوصا دلدادگان مولا علی (ع) و اهل بیت ایجاد شد. غدیر صرف از نظر آن چه در تحلیل سیاسی و فرهنگی به نظر می‌رسد یک حادثه نیست بلکه یک جریان بوده است و در تجربه سیاسی صدر اسلام غدیر و عوارض اجتماعی امت به دنبال آن بزرگ‌ترین عامل بصیرت‌افزا است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آن چه درعوارض سیاسی اجتماعی غدیر در عرصه‌های تحولات سیاسی بعد از رحلت پیامبر صورت گرفت نتیجه‌اش جدایی یک عده از سرسپردگان و وابستگان پیامبر از بستر فرهنگی و اعتقادی رسول‌الله بود. عده‌ای که تا مرز جان باختن در محضر رسول‌الله بودند بعد از غدیر آن‌چنان تغییر کردند که به عنوان یک عنصر مقابل رسول‌الله در آمدند و آن چه امروز برای ما قابل تامل است این است که چطور اصحاب رسول‌الله در یک موضع مقابل پیامبر قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در یک تحلیل ساده می‌توان گفت عامل اصل در این امر مساله قدرت‌پروری و قدرت‌یابی بود در حالی که پیغمبر (ص) این مساله که قدرت‌پروری و قدرت‌یابی آسیب هستند را مرتب تذکر می‌دادند. البته ما دقیقا این تجربه را در عمر ۳۳ ساله انقلاب اسلامی‌مان لمس کردیم. در طول این مدت صرف نظر از دشمنان خارجی و منافقین، همواره ناظر این مساله بودیم که از کنار قدرت‌ها فتنه بروز می‌کرد.

علم الهدی افزود: در کنار قدرت دولت توسعه اقتصادی، جریانی به وجود آمد که در روزی که کودکان غزه زیر بمباران صهیونیست‌ها خاکستر شدند با تمام وقاحت نوشتند حماس تروریست است و اسراییل حق دارد. در کنار قدرت در دولت توسعه سیاسی جریانی به‌وجود آمد که به عنوان لیبرال دموکرات بودن افتخار می‌کرد؛ همان دموکراتیکی که امام آن را قبول نکرد و گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم‌تر.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کنار قدرت دولت عدالت نیز یک جریان انحرافی به‌وجود آمدکه برای سربازگیری از تبار لاییک همه مقدسات ما را زیر سوال برد و تا این جا پیش رفت که به همه انبیا ما جسارت کرد و از همه این‌ها بدتر سران فتنه‌ای که در کانون قدرت نظام قرار داشتند هیزم‌بیار دشمن شدند و با شعار جمهوری ایرانی در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفتند. بنابراین اصولگرایان مومن باید در مقابل همه دشمنان بایستند و قدرت‌پروری‌ها را رصد کنند تا جریان‌های مخرب در این نظام رشد نکنند و جز تکلیف محوری هیچ چیز دیگر در این نظام وجود نداشته باشد.

او با اشاره به بحث وحدت گفت: مطالبه مقام معظم رهبری بالاتر از این است و ایشان در صحبت‌های‌شان به همدلی اشاره می‌کنند؛ یعنی تا وقتی اندیشه‌ها و دل‌ها به هم پیوند نخورند این مبارزه‌ها با قدرت‌پروری‌ها قابل تحقق نیست؛ و همدلی هم وقتی است که خواست مردم یکی باشد و این در سایه ولایت قابل تحقق است. اما سایه ولایت چیست؟ آیا سایه ولایت فقط آموزه‌های و رهنمود‌های پیامبر گونه ولایت است؟

علم الهدی ادامه داد: در سایه ولایت بودن نیاز به وجود تشکیلاتی دارد که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از این تشکیلات هستند. در رأس جامعه روحانیت مبارز فقیهی با سابقه طولانی که حتی به قبل از انقلاب بر می‌گردد. در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم ۲۴ مجتهد عادل وجود دارد و آیت‌الله یزدی با همه اعضای این جامعه در خدمت انقلاب هستند.

وی با بیان این که موطن اجتماعی سایه ولایت جریان حزب‌اللهی است، گفت: این جریان در کنار جریان روحانیت وجود دارد و کسانی که می‌خواهند به دنبال ولی فقیه قدم بردارند به طوری که زاویه نداشته باشند باید دنبال این جریان باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حال حاضر در موقعیت حساسی قرار داریم، گفت:‌ تا به امروز موقعیت ما در جوامع اسلامی مطرح بود و الان موقعیت ما در برابر چشم دنیا مطرح است و اگر ما خود را در سایه ولایت حفظ نکنیم معلوم نیست که سرنوشت ما به کجا می‌رود.

او یادآور شد:‌ مجلس دستگاه برنامه‌ریزی است و به کارشناسان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … نیاز دارد. همه این‌ها قبول است اما مجلس نهم برای این که به صورت یک پایگاه استکبار ستیزی درآید نیاز است که افرادی سینه چاک ولایت در آن حضور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم شخصیت‌هایی چون آیت‌الله مهدوی کنی، امامی کاشانی، ابوترابی، باهنر، حداد عادل، سید رضا تقوی، فدائی، زاکانی، ولایتی، متکی، روح‌الامینی، نادران، عسگراولادی، طلایی، محمد نبی حبیبی، پرویز سروری، آلیا، افتخاریان، شجونی، مصباحی مقدم، کوثری، شهاب‌الدین صدر، طلایی‌نیک، غفوری‌فرد، مرندی، بادامچیان و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس و هم‌چنین دبیران کل احزاب اصولگرا و اعضای شورای مرکزی آنان حضور داشتند.

در دست برخی از حاضران در این جلسه عکس‌هایی از مقام معظم رهبری مشاهده می‌شد.

بیانیه این گردهمایی قرار است روز شنبه منتشر شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20470

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر