2

رایزنی برای فعالیت مجدد تعاونی مرز پرگهر

  • کد خبر : 20747
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹

مدیر عامل تعاونی مرز پرگهر از رایزنی با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری برای فعالیت مجدد این تعاونی خبر داد

فرشید سمیعی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه تعاونی‌ها در توسعه عدالت اجتماعی، اظهار داشت: بالطبع همین که در تشکیل یک تعاونی، اعضاء از هر طبقه و قشری با آورده‌های اندک مشارکت دارند خود گواه مشارکت جمعی مردم در فعالیت‌های اقتصادی توأم با توزیع عادلانه فرصت‌هاست.

وی ادامه داد: مسئولان امر باید توجه داشته باشند که برای دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه تعاون لازم است علاوه بر حمایت‌های منتج به تقویت و توانمندسازی تعاونی‌ها، ایجاد یک سامانه ارتباطی آنلاین و سیستم نظارتی جامع جهت ارتباط مستقیم و دوسویه بین تعاونگران و مسئولان بالادستی هم یکی از اصلی‌ترین نیازها در بخش تعاون است.

وی گسترگی و وسعت بخش تعاون را دلیل اصلی مغفول ماندن سیاست‌های نظارتی در این حوزه برشمرد و تأکید کرد: در شرایط فعلی که فرآیند تخلفات مدیریتی و اجرایی علاوه بر تعاونی‌ها دامن‌گیر مراجع متولی بخش تعاون هم شده شایسته است با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دستیابی به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی و سهم ۱۵ درصدی این بخش در بازار سرمایه، سازوکار اجرایی و نظارتی جامع‌تری برای این بخش پیش‌بینی شود.

مدیر عامل تعاونی مرز پرگهر با اشاره به چالش ایجاد شده برای این تعاونی گفت: خوشبختانه درایت مسئولان بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تا حد زیادی مایه دلگرمی و احیاء مجدد ظرفیت‌های این تعاونی شده است.

وی تأکید کرد: تعاونی مرز پرگهر، تعاونی پیش‌رو در فعالیت‌های خرید و فروش خودرو در کنار دیگر فعالیت‌های اقتصادی از جمله برگزاری سمینارها و خرید و فروش سنگ‌های ساختمانی است که گردش سرمایه آن با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها و افت قدرت خرید مردم با مشکل مواجه و در ادامه نیازمند دریافت حمایت‌ تسهیلاتی و ضمانت‌نامه از بانک متولی شد.

وی تصریح کرد: هر چند در رایزنی با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون هنوز دستاوردی حاصل نشده اما تعامل و مساعدت مسئولان امر با مجموعه تعاونی مرز پرگهر بارقه امیدی تا از سرگیری فعالیت‌های این تعاونی شده است.

سمعیی بروز چالش‌هایی نظیر مشکل انتخابات اتاق تعاون ایران را به سود بخش تعاون و تعاونگران ندانست و اظهار داشت: در شرایطی که برخی تعاونی‌ها نیازمند حمایت‌های آنی برای گذر از موانع هستند بروز چالش‌هایی از این دست سبب کندتر شدن روال اداری و اجرایی در بخش شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها و طرح مشکل تعاونی مرز پرگهر نزد مسئولان بلندپایه بخش تعاون تا مدیران میانی، رسیدگی به مشکل این تعاونی بسیار کند در حال انجام است که البته امیدوارم با تحقق وعده بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بتوانیم از سد چالش‌های پیش‌رو گذشته و فرآیند فعالیتی این تعاونی را نیز سامان بخشیم.

وی تأکید کرد: تعاونگران باید در طرح مصائب و مشکلات بخش تعاون با تدبیر عمل کنند تا فضا برای سوء استفاده برخی سودجویان فراهم نشود.

وی تعاون را رکن سوم اقتصاد ملی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که توسعه عدالت اجتماعی حد تعالی اهداف اقتصادی کشور تصور شود، ترویج فرهنگ تعاون و نهادینه کردن‌ اقتصاد تعاونی در کشور تنها راه دستیابی به این هدف خواهد بود.

مدیر عامل تعاونی مرزپرگهر تعامل و هم‌سویی متولیان اجرایی و مدیریتی در پرداختن به مشکلات بخش تعاون را گام نخست در حرکت به سمت بهبود شرایط بخش تعاون عنوان و گفت: فضای اقتصادی امروز کشورها کاملاً رقابتی و هم‌سو برای دستیابی به اهداف بخش تعاون است که تنها طریق منتج به توسعه و تعالی این بخش است.

وی نسبت به تلاش برخی برای سوء استفاده از فضای موجود به تخریب و تضعیف وجهه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری هشدار داد و تأکید کرد: به نظر می‌رسد در بحث چالش‌های پیش‌روی بخش تعاون، متولیان قانونی این بخش باید به فکر راه حلی برای گذر هر چه سریع‌تر از موانع پیش‌رو باشند تا فرصتی در اختیار بداندیشان برای سودجویی قرار نگیرد./

منبع: پول نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20747

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر