2

ترانزیت ماده مخدر کوکائین به کشور از طریق مرزهای غربی

  • کد خبر : 20879
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۸:۵۴

یک آسیب شناس اجتماعی از فعالیت موساد برای ترانزیت ماده مخدر کوکائین به کشور خبر داد و افزود: اخیرا مافیای قاچاق موساد از طریق مرزهای غربی ایران و استانهای هم مرز با عراق اقدام به ورود این ماده به ایران کرده است. دکتر مجید ابهری اظهار داشت: کوکائین یکی از مواد مخدر در گروه هایپرها […]

یک آسیب شناس اجتماعی از فعالیت موساد برای ترانزیت ماده مخدر کوکائین به کشور خبر داد و افزود: اخیرا مافیای قاچاق موساد از طریق مرزهای غربی ایران و استانهای هم مرز با عراق اقدام به ورود این ماده به ایران کرده است.

دکتر مجید ابهری اظهار داشت: کوکائین یکی از مواد مخدر در گروه هایپرها است و ریشه آن از کولا گرفته می شود. مرکز تولید این ماده کلمبیا، پرو و برخی از کشورهای آمریکای لاتین است. این ماده بیشتر در کشورهای آمریکایی، اروپایی و به ویژه اسپانیا و آمریکا مصرف می شود.

وی با اشاره به ورود کوکائین به ایران گفت: این مواد بیشتر از طریق مسافران یا از روشهای غیرمتعارف به کشور قاچاق می شود. ضمن اینکه به علت گرانی این ماده خرده فروشان به طمع پول گزاف اقدام به مخلوط کردن آن با هروئین خالص کرده و آن را بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می فروشند.

این آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: استفاده از این مواد در جامعه ایران امتیازی برای روشنفکری در سطح بالا تلقی می شود. کوکائین در محافل شبه روشنفکری یا بزم های شبه هنرمندی دست به دست می شود.

وی با اشاره به نحوه مصرف کوکائین تاکید کرد: این ماده به صورت مشامی یا تدخین قلیانی و مالیدن به لب و لثه مصرف می شود و برخلاف تبلیغات انجام شده هیچ ربطی به افزایش توان جنسی یا افزایش ذهن و فکر ندارد و این گونه اراجیف تنها دروغهای واردکنندگان و فروشندگان است.

این آسیب شناس اجتماعی توهم رنگی در مصرف کنندگان کوکائین را یکی از عوارض مصرف این ماده دانست و گفت: این ماده به علت وجود ناخالصی ها و اسیدهای موجود مستقیما روی مغز و سلسله اعصاب تاثیر گذاشته و اعتیاد به آن به صورت وابستگی روحی و جسمی بروز کرده و باعث ایجاد توهم های رنگی در فرد می شود.

ابهری افزود: با توجه به حوزه وسیع تاثیرات مخرب کوکائین روی مغز، قدرت تکلم، دید و توانایی تصمیم گیری بعد از مدتی از استعمال فرد مصرف کننده دچار اختلال، کندی و ضعف می شود.

وی تصریح کرد:در حال حاضر در میهمانی های افراد پولدار پذیرایی با کوکائین انجام می شود و یکی از نشانه های اشرافیت و غرب گرایی کاذب شده است.

افق – مهر این آسیب شناس اجتماعی گفت: مصرف این مواد در معتادان به صورت تصاعدی افزایش می یابد. فرد ابتدا از یک گرم شروع کرده و ظرف یکماه مصرفش به روزانه ۸ تا ۹ گرم می رسد. هیچکس نمی تواند در مقابل تمایل افزایش مصرف مقاومت کند. هم اکنون قیمت کوکائین در کشور بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20879

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر