1

اختصاصی/بسیاری از مواد برنامه آرمانی ششم توسعه اجرایی نخواهد شد/ تنها ۲۰ درصد بحث صنعت در بودجه ۹۵ اجرایی شد

  • کد خبر : 208816
  • ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه با این همه زحمتی که برای آن کشیده شده، آرمانی است؛ گفت: دولت‌ها به دلیل مشکلات نمی‌توانند تمام آن را عملیاتی سازند.

“عزیز اکبریان” رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره به اهمیت موضوع صنعت دربرنامه ششم توسعه گفت: در بحث صنعت همیسشه مجلس احکامی را مانند پرداخت یارانه انرژی، وامهای کم بازده و … قرار می‌دهد تا دولت بتواند آن‌ها را عملیاتی سازد اما متاسفانه به دلیل مشکلات دولت‌ها هیچگاه این احکام اجرایی نمی‌شود.
نماینده مردم کرج تصریح کرد: از احکامی که سال گذشته در بحث صنعت در بودجه سال ۹۵ قرار داده شده حداکثر ۲۰ درصد آن از سوی دولت اجرایی شد و ظاهرا براساس واقعیت‌ها پیش رفت.
وی با بیان اینکه اگر مواردی برای دولت قابل اجرا نبوده و تامین مالی آن میسر نیست نباید بدان ورود کرد، اظهاار داشت: قرار دادن این موارد توقعاتی را به وجود می‌آورد که اکنون این امر در روند بررسی برنامه ششم هم قابل مشاهده است.

اکبریان بیان داشت: برنامه ششم توسعه با این همه تلاش و زحمتی که برای آن کشیده شده، آرمانی است که در صورت اجرایی شدن اتفاق بسیار عالی رخ داده است اما باید اذعان کرد که بسیاری از آنها قابل تحقق نخواهد بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه این امر در لایحه بودجه هم به همین صورت است،خاطرنشان کرد: ما پیشنهاداتی را در بحث صنعت به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه کرده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا همان احکام مصوب کمیسیون صنایع و معادن در بحث صنعت در بودجه سال ۹۶ پایدارشود تا دولت بتواند آنها را محقق کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208816

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر