2

اختصاصی/هدفگذاری مجلس برای ارتقا رتبه رقابت پذیری کشور/ ایران برای دستیابی به رتبه سوم باید سالانه، بیست درصد پیشرفت کند

  • کد خبر : 209702
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به هدفگذاری مجلس طی برنامه ششم توسعه برای ارتقا رتبه کشور در زمینه رقابت پذیری بین المللی گفت: براساس هدفگذاری انجام شده، ایران باید به رتبه سوم کشورهای منطقه ارتقا یابد

“محمد خدابخشی” عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز ، با اشاره به اینکه یکی از هدفگذاری‌های مهم در برنامه ششم توسعه ارتقاء رتبه کشور در زمینه رقابت‌پذیری بین‌المللی است، گفت: این شاخص در قالب دوازده رکن که هر کدام ارزیابی‌های جنبه‌ای از رقابت‌پذیری را دسته‌بندی کرده، اختصاص دارد.

 

نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد: براساس رتبه‌بندی‌های اخیر، ایران در میان ۱۴۸ کشور طی سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ رتبه ۶۵ داشته و در حال حاضر رتبه ۱۳ را در میان کشورهای حوزه سند چشم‌انداز داراست.

 

وی با تاکید براینکه براساس هدفگذاری انجام شده، ایران باید به رتبه سوم کشورهای منطقه ارتقا یابد، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف باید هر سال، بیست درصد نسبت به سال گذشته بهبود داشته باشیم تا بتوانیم رتبه سوم را در میان کشورهای منطقه کسب کنیم.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بیان داشت: لازم است استان‌های مختلف کشور از نظر وضعیت و سطح برخورداری از شاخص‌های رقابت‌پذیری بررسی شده و تصویر روشن و شفافی از امکانات مذکور در استان‌ها ارائه شود تا بدین ترتیب تفاوت‌ها و نابرابری‌ها میان استان‌های مختلف بررسی شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اذعان کرد: این بررسی‌ها می‌تواند کشور را در جهت هدایت توانمندی‌های بالقوه استان‌ها برای بهبود وضعیت رقابت‌پذیری جهانی سوق دهد.

 

نماینده مردم الیگودرز در ادامه تاکید کرد: با توجه به پژوهش‌های انجام شده در زمینه رتبه‌بندی استان‌های کشور در رکن زیرساخت‌ها؛ استان‌های گیلان، سمنان، تهران، مازندران و یزد همواره از لحاظ شاخص‌های زیرساخت در صدر فهرست استان‌های کشور قرار داشته‌اند و در مقابل استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، لرستان، ایلام، خراسان شمالی و خوزستان وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها نداشته‌اند.

 

خدابخشی خاطرنشان کرد: لازم است، این استان‌ها با شاخص‌های نامطلوب بیشتر مورد توجه سیاستگذاران و دولتمردان قرار گیرند و سیاست‌ها و تصمیماتی جهت بهبود وضعیت زیرساخت این استان‌ها و همچنین سایر  استان‌های کشور در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209702

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر