3

باید سیستم نظارتی را بر بیت المال قوی کنیم

  • کد خبر : 20987
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵

هادی مقدسی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت :با سیستم سنتی نظارت نمی شود بر اوضاع و احوال نظارت داشت. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر می خواهیم خوشنامی و پاکدستی ما به همه دنیا اثبات شود، بهانه ها را از دشمن بگیریم و اتفاقات ناگوار مانند مفسده‌های اخیر رخ ندهد چاره‌ای نداریم جز اینکه […]

هادی مقدسی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت :با سیستم سنتی نظارت نمی شود بر اوضاع و احوال نظارت داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر می خواهیم خوشنامی و پاکدستی ما به همه دنیا اثبات شود، بهانه ها را از دشمن بگیریم و اتفاقات ناگوار مانند مفسده‌های اخیر رخ ندهد چاره‌ای نداریم جز اینکه سیستم نظارتی را بر بیت المال قوی کنیم.

هادی مقدسی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مراسم اختتامیه سومین مجمع سالانه مدیران دیوان محاسبات که صبح روز پنجشنبه برگزار شد طی سخنانی در خصوص سیستم نظارتی در کشور اظهار داشت: اگر ادعا کنیم که باید یکی از پیشرفته ترین و دقیق ترین و مصمم ترین سیستم های نظارتی را در این نظام داشته باشیم مطالبه اغراق آمیزی نباید باشد به این دلیل که در کمال ایثارگری کار کردن جزء لاینفک و از معیارهای اصلی تشخیص این نظام با سایر نظام هاست.

وی از رویکرد جدید دیوان محاسبات در حوزه نظارت تقدیر کرد و گفت: این روش جدید اولین گام از صد گامی است که باید برداشته شود و ما با مطلوب فاصله زیادی داریم

مقدسی با انتقاد از وعده های دولت در ایجاد اشتغال گفت: دولت قول داده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کند در حالیکه بنده که عضو شورای عالی اشتغال هستم مطلعم که ما برای ایجاد منابع مشکل داریم و نمی توانیم منابع آن را تامین کنیم.

وی گفت: از ۶۰۰ میلیارد تومانی که سال گذشته برای صندوق مهر امام رضا (ع) به تصویب رسید حتی یک ریال هم تخصیص نیافته است. سئوال این است که چرا آنچه که تخصیص می یابد محقق نمی شود در خوشبینانه ترین حالت ۷۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته محقق می شود و به همین دلیل است که می گوییم مملکت گران اداره می شود.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده ۱۳ میلیارد متر مکعب نزولات جوی داریم که تا امروز ذره ای از این نزولات ذخیره نشده است و این آب سبب تخریب، ویرانی و بدبختی می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: دولت احداث سدی در حوزه انتخابیه بنده را به تصویب رساند و میزان اعتبارش ۱۰۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در طول چهار سال تکمیل شود هم اکنون با گذشت ۳ سال این سد ۱۵ درصد پیشرفت داشته و طبق برآورد جدید ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهند در حالیکه ۱۲٫۵ میلیارد تومان سال گذشته به آن اختصاص داده شده و فقط ۵ میلیارد آن محقق شده است. سئوال این است آیا درآمدها تحقق پیدا نمی کند؟ اگر چنین است دیوان محاسبات به ما گزارش دهد.

وی ادامه داد: استاندار لرستان در این موارد می گوید یک مقدار اعتبارات در دست وزیران است با آنها صحبت کنید و این اعتبارات را از آنان بگیرید!

مقدسی گفت: بیایید کمک کنیم اگر مجلس هشتم رو به پایان است تغییر اساسی در این وضعیت و تدوین و تصویب بودجه ایجاد کنیم، وقتی پول در اختیار وزیران و معاونت رئیس جمهور است دیوان محاسبات چطور می تواند بر آن نظارت کند؟ بهتر است اجازه ندهیم درآمدها در بودجه غیر واقعی در نظر گرفته شود و پروژه ها به این صورت شهید شود و مملکت را با این وضع گران اداره کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر می خواهیم خوشنامی و پاکدستی ما به همه دنیا اثبات شود و بهانه ها را از دست دشمنان بگیریم و اتفاقات ناگوار مانند مفسده های اخیر رخ ندهد چاره ای نداریم که سیستم نظارتی را بر بیت المال قوی کنیم باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که مدیران به خود اجازه جابه جایی های مالی و تصرف بیت المال را ندهند.

مقدسی خاطر نشان کرد: با سیستم سنتی نظارت نمی شود بر اوضاع و احوال نظارت داشت.

افق – مهر وی بر اهمیت رفع دغدغه های معیشتی نیروهای دیوان محاسبات تاکید کرد و گفت: نیروهای پیاده نظام شما باید مورد توجه قرار گیرند وقتی نیروی شما با یک میلیون درآمد ۹۰۰ هزار تومان قسط می دهد انتظار نداشته باشید که گزارش درستی از فلان دستگاه برای شما بیاورد. تهیه گزارشات صحیح نیازمند این است که نیروهای شما دغدغه فکری برای تامین معیشت نداشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: در این زمینه مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد از لحاظ تامین اعتبارات در جهت بهبود و ارتقای کیفیت رسیدگی به امورات با دیوان محاسبات همکاری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر