2

قضاوت داوران دوتابعیتی در جشنواره فیلم فجر تعجب آور است

  • کد خبر : 210970
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما با برگزاری جشنواره فیلم فجر به دنبال این بودیم که یک سینمای متعهد ومسئولیت‌پذیر را در جهت رشد و کمال در انسانها ایجاد کنیم نه اینکه به دنبال حاشیه باشیم.

جشنواره فیلم فجر

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره حضور داوران دوتابعیتی در جشنواره فیلم فجر اظهارکرد: درقانون بحث وجود دوتابعیتی‌ها صرفا در مسئولیت‌ها و مدیریت‌های حساس مطرح شده است اما بدون شک ما باید در برنامه‌ها و موضوعات مهمی که در کشور صورت می‌گیرد نسبت به این امر توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنده اطلاع دقیقی درباره موضوع داوران دوتابعیتی جشنواره فیلم فجرندارم تصریح کرد: تا به امروز مورد یا مواردی پیرامون اینکه داوران دوتابعیتی برای جشنواره فیلم فجر انتخاب شوند صورت نگرفته است روندی که بدون شک با توجه به شرایط فعلی که درجشنواره فیلم فجر امسال صورت گرفته است تعجب‌آور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره انتقادهای فراوان به جشنواره فیلم فجر و همچنین نحوه انتخاب داوران این مراسم گفت: بنده بر این باورم که جشنواره فیلم فجر جزمواردی است که با هدف حمایت از فیلمسازان و هنرمندان داخلی وارزشی و متعهد شکل گرفته است.

سعیدی تصریح کرد: ما با برگزاری این جشنواره به دنبال این بودیم که یک سینمای متعهد و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم که بتواند نقشی را در جامعه ایرانی ایفا کند که کمال و رشد انسان ها را هدف قرار دهد نه اینکه خود حواشی را ایجاد کند که باعث مشکلاتی در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت مسئولین برگزاری جشنواره فیلم فجر هم درانتخاب داوران، هم بدنه اجرایی و هم انتخاب مسئولین ملاک و معیارهای لازم را در نظر می‌گرفتند تا حواشی که امروز شاهد آن هستیم رخ نمی‌داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: امسال شاهدیم که گلایه‌های متعددی درباره جشنواره فیلم فجر و از رده خارج کردن فیلم‌های ارزشی در بخش جوایز وجود دارد که بدون شک این موضوع باید از سوی نهادهای مسئول مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر