2

سرکوب‌دولتی‌مسلمانان و سکوت وزارت خارجه!

  • کد خبر : 21146
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

برخی از نمایندگان مجلس آذربایجان در هنگام تصویب این لایحه مدعی بودند که بزرگ‌ترین تهدید برای آذربایجان از ناحیه ایران است و برای کاهش نفوذ ایران این لایحه باید تصویب شود! تصویب این لایحه و به قانون تبدیل کردن ممنوعیت تبلیغ اسلام آن هم همزمان با گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه، هم مردم این […]

برخی از نمایندگان مجلس آذربایجان در هنگام تصویب این لایحه مدعی بودند که بزرگ‌ترین تهدید برای آذربایجان از ناحیه ایران است و برای کاهش نفوذ ایران این لایحه باید تصویب شود!

تصویب این لایحه و به قانون تبدیل کردن ممنوعیت تبلیغ اسلام آن هم همزمان با گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه، هم مردم این کشور و هم مسلمانان دنیا را حیرت زده کرده است.

بیش از ۹۹ درصد از جمعیت ۹ میلیونی کشور آذربایجان «مسلمان» هستند. مذهب ۹۶ درصد از مسلمان این کشور هم «شیعه» است. به همین دلیل اقدام اخیر مجلس آذربایجان، مردم این کشور را بهت زده کرده است.

حکومت آذربایجان مدتی است که در نتیجه نزدیکی با غرب و بویژه آمریکا و صهیونیست‌ها، رویکرد‏ اسلام ستیزی را با سرعت بیشتری پیگیری کرده است. دولت این کشور حتی حضور حزب اسلام آذربایجان هم بر نتابیده و طی ماه گذشته اعضای این حزب را بدلیل فعالیت علیه سیاستهای ضد دینی دولت، به حبس‏های طولانی از پنج تا دوازده سال محکوم کرده است.

دولت باکو حاج «محسن صمداف اف»، رئیس حزب اسلام را هم که از معترضان به سیاست حجاب ستیزی بود، حدود ۸ ماه زندانی کرده است.

دولت آذربایجان چندی پیش نیز استفاده از حجاب را در مدارس ممنوع کرده و با استفاده مردم مسلمان این کشور از حجاب بشدت برخورد می‌کند.

باکو پیش‌تر نیز رسال‏های علمیه مراجع تقلید شیعه را از کتابخانه‏های این کشور جمع‏آوری و خرید و فروش آن‌ها را در کتاب‏فروشی‏‌ها ممنوع کرده است.

این اقدامات ضداسلامی با اعتراضات گسترده مردم مواجه شده اما مقامات باکو می‌کوشند تا مخالفان سیاست‎های ضد دینی دولت را به ارتباط با خارج متهم کنند. به عنوان نمونه، حتی «فضائل آقا مالی»، یکی از این نمایندگان مجلس ملی آذربایجان، طلاب آذربایجانی را که در شهر قم مشغول تحصیل علوم دینی هستند، «جاسوس‏های ایران» نامید که «باید شدیدا تحت نظر قرار بگیرند.»

در همین راستا، مراجع تقلید و برخی مقامات کشورمان به الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و دولت او هشدار داده‌اند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان، ماه گذشته نسبت به اسلام ستیزی در جمهوری آذربایجان هشدار داد و گفت: دولتمردان آذربایجان از حوادث منطقه عبرت بگیرند.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح هم با بیان اینکه متاسفانه برخی همسایگان «دست صهیونیست‌ها را بر کشور خود باز می‌گذارند و امروز بخشنامه می‌دهند که احکام الهی را میان مردم مسلمان ممنوع کنند»، گفته است: امیدواریم جناب آقای الهام علی‌اف به این امور که ارکان استحکام دولت اوست توجه کنند و گرنه عاقبتی سیاه خواهد داشت و بیداری مردم اَران قابل سرکوبی نیست.

افق – جهان – با این حال گویا این هشدار‌ها هم تاثیری در اصلاح رویکرد دولت آذربایجان نداشته زیرا در آستانه حلول ماه محرم الحرام پلیس گنجه با حمله به مسجد «قازاخ لار» پرچم‌های نمادین عاشورا و محرم، زنجیر‌ها و لباس‌های ویژه آیین‌های عزاداری ماه محرم را مصادره و ضبط کرده و برگزاری مراسمات دینی را ممنوع کرده است.

به نظر می‌رسد، دولت و وزارت خارجه جمهوری اسلامی باید رویکرد فعالی در قبال تضییع حقوق و سرکوب مسلمانان آذربایجان داشته باشد و ملت این کشور را در شرایط خفقان کنونی تنها نگذارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21146

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر