1

«تکی‌بایف» در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان شرکت می‌کند

  • کد خبر : 213738
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۲۶

رهبر موقت حزب آتامکین گفت: بر اساس تصمیم اکثریت اعضای این حزب «آموربیک تکی‌بایف» در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند.

خبرگزاری فارس: «تکی‌بایف» در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان شرکت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک به نقل از «اسپوتنیک»، «المامبت شیخ‌ماماتاف» نماینده پارلمان قرقیزستان و رهبر موقت حزب «آتامکین» گفت: بر اساس تصمیم اکثریت اعضای حزب، «آموربیک تکی‌بایف» نماینده پارلمان و رهبر حزب فوق در انتخابات ریاست جمهوری آتی شرکت می‌کند.

شیخ ماماتف با اشاره به وجود شرایط موجود و بازداشت تکی بایف اظهار داشت: جنبه حقوقی این مسئله به کمیسیون مرکزی انتخابات باز می‌گردد.

وی افزود: ما همچنان خواستار آزادی تکی‌بایف و «دویشانکول چاتاناف» وزیر مواقع اضطراری کشور هستیم و نمایندگی‌های منطقه‌ای حزب آتامکین برای چندمین بار به حمایت از این افراد تظاهرات برگزار خواهند کرد.

«آموربیک تیکی‌بایف» مسئول فراکسیون حزبی «آته مکین» در پارلمان قرقیزستان در تاریخ ۲۵ فوریه سال جاری به اتهام رشوه خواری بازداشت شد.

وی زمانی که در حال بازگشت به «بیشکک» از اجلاس پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در «وین» بود، توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد.

دادستان کل قرقیزستان اعلام کرد: بر اساس صحبت‌های «لئونید مایوسکی» که صاحب چندین شرکت مخابراتی در روسیه است، تیکی‌بایف در سال ۲۰۱۰ بابت واگذاری سهام شرکت تلفن موبایل «آلفا تیلیکوم» و حمایت‌های سیاسی مبلغ یک میلیون دلار از وی رشوه دریافت کرده است.

در اطلاعیه دادستانی کل قرقیزستان آماده است: تیکی‌بایف هرچند به قول خود در برابر مایوسکی عمل نکرد ولی از بازگرداندن مبلغ یادشده نیز سرباز زد.

انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان در ۱۹ نوامبر سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.

«تمیر ساریف» نخست وزیر سابق و «باکیت تارابایف» رهبر حزب «انوگو -پراگرس» و نماینده پارلمان قرقیزستان به طور رسمی اعلام کردند که در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=213738

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر