1

وعده قالیباف برای ایجاد یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل

  • کد خبر : 220220
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۳۶

 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم شیراز وعده داد که در صورت تشکیل دولت مردم، یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ایجاد کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم شیراز وعده داد که در صورت تشکیل دولت مردم، یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف عصر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در جمع مردمی که در مسجد دانشگاه شیراز جمع شده بودند، گفت: از ۵ میلیون شغلی که دولت مردم وعده داده است براساس مطالعات و برنامه‌ریزی انجام شده، یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم براساس مزیت‌های نسبی هر منطقه در زمینه کشاورزی و صنایع کوچک ایجاد خواهد کرد.

قالیباف با بیان اینکه امروز کشور در شرایط بحرانی به لحاظ اقتصادی قرار دارد، بیکاری، رکود و گرانی را از مشکلات اساسی ایران دانست و گفت: هیچ خانواده‌ای نیست که تحت تاثیر این مشکلات قرار نگرفته باشد؛ مشکلاتی که آسیب‌های اجتماعی فراوانی به‌دنبال دارد.

او افزود: سایه بیکاری و رکود اقتصادی بیشتر بر سر جوانان ایران قرار گرفته و دغدغه اصلی پدر خانواده که خون دل می‌خورد و تلاش می‌کند، داشتن دختر و پسر جوانی است که شغل ندارد.

به اعتقاد قالیباف دختران تحصیلکرده بیکار به افسردگی دچار شده‌اند و این در حالی است که ظرفیت‌های بزرگی در سراسر کشور و خصوصا استان فارس برای اشتغال جوانان وجود دارد.

قالیباف گفت: ایران یک درصد از کل جمعیت و خاک جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که ۵ درصد منابع دنیا را در خود دارد؛ در مجموع نفت و گاز با داشتن ۱۸ درصد کل منابع، ایران رتبه اول جهان را دارد.

او با بیان اینکه اخیرا در فارس نیز منابع گازی کشف شده است، گفت: فارس جزو قطب‌های گاز و صنعت الکترونیک کشور محسوب می‌شود و در زمینه بهداشت و درمان نه تنها در کشور که در منطقه یک قطب است.

قالیباف با بیان اینکه فارس در بعد گردشگری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: فارس در کشاورزی بی‌نظیر بوده و در برخی اقلام رتبه اول کشور را دارد، در فرهنگ و ادب سرآمد و از هر منظری استانی زرخیز و پرسرمایه است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوی، وجود شرایط بد اقتصادی و بیکاری و رکود را واقعیت تلخی دانست که در عین برخورداری از منابع مختلف با آن مواجه هستیم و گفت: علی‌رغم وجود نیروی کار با کارآمدی بالا و برخورداری از منابع مادی فراوان اما مردم روز به روز فقیرتر می‌شوند.

او با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ۲ هدف بزرگ را به‌دنبال خود داشت افزود: تامین امنیت و رفاه و آسایش برای تمام کسانیکه با هر سلیقه و دین و مذهب در زیرسایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند و ایجاد بستری برای سعادت اخروی مردم این دو هدف بودند بنابراین هر فرد انقلابی، حزب‌اللهی و میهن‌پرست که دغدغه ایران و ایرانی را دارد و افتخار کشورش را می‌خواهد باید به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشد.

به اعتقاد قالیباف، مشکل اصلی کشور در ناکارآمدی مدیرانی است که بر مملکت مدیریت می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری وعده داد: ما افتخار می‌کنیم که در دولت مردم نوکری تجار و سرمایه‌گذاران و کشاورزان و آنانی که تولید ثروت کرده و کارخانه ایجاد می‌کنند، با هر سلیقه‌ای، حتی اگر صدها میلیارد تومان دارائی داشته باشند، را بکنیم.

او با تصریح اینکه مخالف ثروت و تولید ثروت نیست، تاکید کرد که سیره امام و ملت ایران و شهدا و خانواده شهدا اینگونه است که مدیران هرچه مسئولیت بالاتری داشته باشند وظیفه خطیرتری دارند و نباید به‌دنبال تجارت و ثروت‌اندوزی بروند.

قالیباف با اشاره به اینکه مشکلات کشور را نشات گرفته از ۴ درصدی‌هایی می‌داند که در مسئولیت‌های کلیدی قرار داشته و ده‌ها شرکت دارند، گفت: در مناظره‌ها با صراحت این مطلب را گفتیم که چرا در نظام اسلامی مدیر و وزیر که باید همه وقت خود را وقف مسئولیت خود و مردم کنند، مثل خاندان قاجار عمل کرده و طیف و قبیله‌ای شده و رانت ایجاد کرده است و در زمان خصوصی‌سازی و در بانک‌ها و صنایع و پتروشیمی سر و کله آنان پیدا می‌شود.

او گفت: زمانی که این مردم برای دریافت وام ازدواج باید ۲ یا ۳ سال در نوبت بمانند در یک بانک که مدیر آن را خودشان عوض می‌کنند، ۴۰۰ میلیارد تومان بدون وثیقه وام می‌گیرند؛ ان‌شاءالله که تمام ثروت‌ها حلال باشد اما ما از امام(ره) یاد گرفته‌ایم که مسئولان نباید به‌دنبال ثروت و ثروت‌اندوزی بروند. در بالاترین سطح مسئولیت نباید جز دغدغه مردم، فکر دیگری داشت.

قالیباف همچنین گفت: علی‌رغم آنکه قانون می‌گوید اموال مسئولین باید محرمانه به دستگاه قضایی اعلام شود اما این حق مردم است که بدانند فردی که نامزد ریاست جمهوری است چه اموالی دارد.

او با بیان اینکه روز ۲۹ اردیبهشت زمان تصمیم‌گیری است، خطاب به مردم گفت: مسئولیت کشور را به کسی بسپارید که دغدغه او دغدغه مردم باشد نه اعوان و انصارش و خودش؛ چرا باید در کشور ما ۲۵ میلیارد قاچاق وجود داشته باشد، چرا باید ۴ درصدی‌ها مشکلات اقتصادی ایجاد کنند؟

قالیباف با تاکید براینکه تاکنون هر وعده‌ای که داده عملیاتی کرده است، گفت: در شهر تهران برای هر پروژه زمان‌بندی مشخص کرده و تایمر گذاشتیم و بزرگترین و سخت‌ترین کارها را انجام دادیم؛ از روزی که به همت مردم به این دولت چهارساله که ثمری برای مردم نداشت پایان دهیم، تابلویی برای شمارش ایجاد ۵ میلیون شغل روشن خواهیم کرد.

او با اشاره به ایجاد سامانه کار، توقف این سامانه را به دلیل مخالفت چهاردرصدی‌ها دانست و با بیان اینکه امروز خودشان سایت کارورزی بالا آورده‌اند، گفت: برای کسانیکه بیکار هستند تا زمانی که شاغل شوند ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان حقوق در نظر خواهیم گرفت.

قالیباف با بیان اینکه چندین میلیون ایرانی در فقر مطلق بسر می‌برند و درآمدی جز یارانه‌ها ندارند، گفت: امروز ارزش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه در مقایسه با سال ۸۹ کمتر از ۱۵ هزار تومان است و اگر ۱۵۰ هزارتومان به هر ایرانی یارانه داده شود قدرت خرید یارانه سال ۸۹ را ندارد.

او با این اعتقاد که دلیل بروز مشکلات امروز کشور رویکرد دولتمردان به مسائل است، گفت: ما از شهدا، از مردم و از جوانان خجالت می‌کشیم که چنین نگاهی در بالاترین مسئولیت‌ها وجود دارد؛ این دغدغه مردم و خواست انقلاب، امام و مقام معظم رهبری نیست.

قالیباف اضافه کرد: ما کاری به گرایش سیاسی افراد نداریم و همه سلیقه‌ها و گرایش‌ها برایمان محترم است، آنجا نگران هستیم و باید مقابل آن بایستیم جایی است که فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی برابری در کشور ایجاد نمی‌شود؛ فقط ۴ درصدی‌ها بدون کار و زحمت به منفعت دست پیدا می‌کنند، ما با این مخالف هستیم.

او با تاکید براینکه با همراهی مردم در روز ۲۹ اردیبهشت کار را جایگزین حرف و عمل را جایگزین شعار خواهد کرد، گفت: من در مورد ۴ درصدی‌ها سند ارائه داده و روی سایت‌ها گذاشته‌ام.، این حق ملت است، فرهنگ قرآنی اجازه داده که اگر کسی با دروغ بخواهد ظلمی به جامعه روا کند، در مقابل آن بایستیم و رسوایش کنیم؛ این عهدی است که همه علما با خدا بسته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر