1

مجلس عوام انگلیس به لایحه برنامه دولت «ترزا می» رای موافق داد

  • کد خبر : 224739
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

نمایندگان مجلس عوام انگلیس عصر پنجشنبه با اکثریت آراء به لایحه برنامه های دولت «ترزا می» با محور خروج از اتحادیه اروپا رای موافق دادند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس عوام یک هفته پس از بازگشایی رسمی پارلمان انگلیس با ۳۲۳ رای موافق درمقابل ۳۰۹ رای مخالف، به لایحه برنامه های دولت «ترزا می» رای مثبت داده و بدین ترتیب گام اصلی را برای حمایت از راهبرد دولت برای خروج از اتحادیه اروپا را برداشتند.
پیش از این احزاب کارگر، لیبرال دمکرات و حزب ملی اسکاتلند با ارائه طرحی، خواستار ایجاد اصلاحاتی در لایحه برنامه دولت، به منظور ادامه عضویت انگلیس در بازار مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا شده بودند.
با این حال جرمی کوربین رهبر حزب کارگر عصر امروز از نمایندگان این حزب خواست تا از این طرح حمایت نکنند که این مساله خشم برخی چهره های سیاسی مخالف دولت را برانگیخت.
تیم فارون رهبر مستعفی حزب لیبرال دمکرات، جرمی کوربین را به خیانت علیه رای دهندگان انگلیسی متهم ساخت و گفت: بسیاری از آنهایی که به حزب کارگر رای دادند، خواهان رویکرد جدیدی در قبال برگزیت بودند. اما آنها امشب احساس خیانت می کنند، چون حزب کارگر با سیاست های افراطی حزب محافظه کار مخالفت نکرد.
رای مثبت نمایندگان مجلس به لایحه برنامه های دولت محافظه کار انگلیس، اولین پیروزی برای «ترزا می» پس از توافق با حزب دمکراتیک ایرلند شمالی DUP به شمار می رود.
حزب محافظه کار به رهبری «ترزا می» که در انتخابات سراسری هشتم ژوئن اکثریت پارلمان را از دست داده بود، دوشنبه گذشته پس از دو هفته چانه زنی، موفق شد تا با حزب دمکراتیک وحدت طلب ایرلند به توافق برسد.
این حزب در این انتخابات اخیر، ۳۱۸ کرسی بدست آورد که نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی که ۳۳۰ کرسی بدست آورد، ۱۲ کرسی کمتر است.
پارلمان انگلیس نیز هفته گذشته با دو روز تاخیر با نطق ملکه الیزابت دوم که در آن به لوایح پیشنهادی دولت محافظه کار «ترزا می» از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره شده بود، گشایش یافت.
ملکه الیزابت دوم در سخنانش به ۲۷ لایحه پیشنهادی دولت محافظه کار با محور برگزیت و مقابله با تروریسم اشاره کرد.
اکثر مردم انگلیس در همه‌پرسی سال گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. به دنبال آن ترزا می در ماه مارس گذشته در نامه‌ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.
دو طرف ۲ سال فرصت خواهند داشت تا بر سر جزئیات روابط آینده شان پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۱۹ توافق کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224739

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر