1

پیغام دادستان کل کشور به طرفداران روحانی : اگر به رئیس قوه قضاییه توهین می‌شد چگونه رفتار می کردید؟

  • کد خبر : 224991
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق حقیقتا مجاهدانه کار کرد و نفاق به وسیله محاکم و دادستانی کل انقلاب با برخوردهای قاطعانه و مقتدرانه ریشه کن شد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای دستگاه قضا است تا بخشی از دستاوردها و اقدامات را به نظر مردم برساند.
به گزارش افق نیوز، اهم سخنان دادستان کل کشور را در ادامه می‌خوانید:
*ما ادعا نداریم که قوه قضائیه امروز ما بی عیب و نقص است؛ اما باید تلاش کنیم بر نقاط قوت بیفزاییم و  قوه قضاییه قوه حاکمیتی است و انتظار این است که نظام دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها کمک کنند.
*در جایی که منافع ایران را در خطر ببینیم از طریق وزارت امور خارجه پیگیر دعاوی می‌شویم که بخشی از دعاوی پیگیری شده، بخشی به نتیجه رسیده و برخی به نتیجه نرسیده است، به عنوان مثال در مورد مصادره بنیاد علوی آمریکا هم شاکی و هم قاضی است.
*دستگاه قضایی این امر را شایسته نظام و مردم نمی‌داند و توسط هر جناح و گروهی انجام شود محکوم است. در ماجرای توهین به رییس جمهور دادستان تهران تشکیل پرونده داد و از ضابطین، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی اطلاعات لازم را جمع آوری کرده است و امیدواریم برخورد عادلانه صورت گیرد.

* اهانت برای هیچ مقام و فرد مسلمان زیبنده نیست و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و انتظار ما از اصحاب رسانه تلاش در این عرصه است.

*برای شش نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی کیفر خواست صادر شده و به دادگاه رفته است.

* در رابطه با مدیران دوتابعیتی قصد داشته‌ایم در این چند روز نامه نوشته تا زودتر جواب ما را بدهند؛ امیدواریم صدای شما (خطاب به خبرنگار) را بشنوند و جواب دهند.

*در خصوص تخلفات انتخابی جمعا ۲۷۷ گزارش داشتیم که تعدادی از این شکایات رسیدگی شده، تعدادی قرار منع تعقیب و برای تعدادی کیفرخواست صادر شده است.

*قطعا رسیدگی به جرم سیاسی در دادگاه طبق قانون انجام می‌شود اما باید بین جرم سیاسی و جرم امنیتی تفکیک قائل شد.

*ما مرتبا کانال‌های متخلف را شناسایی و فیلتر می‌کنیم؛ اما سرور تلگرام در خارج است و متاسفانه در کشور یک کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد و باعث شده در در برخورد با کانال‌های متخلف نباشیم.

*پرونده‌های بانکی و موسسات مالی پرونده‌های گسترده هستند که به علت کم کاری و عدم نظارت مناسب برخی دستگا‌ه‌ها مردم گرفتار می‌شوند.از بانک مرکزی خواسته‌ایم نظارت خود را افزایش دهد که در یکسال گذشته این امر صورت گرفته است.

*اهانت کنندگان بیان انتقاد را هیچوقت به حرف های ناامید و توهین آلوده نکنند و بدانند اهانت درهرحال محکوم است؛ اگر مقامات مورد اهانت قرار گیرند، دستگاه قضایی وظیفه دارد بدون شکایت آن مقام، با اهانت کنندگان برخورد کند.

*ما نباید گزینشی عمل کنیم؛ جریانات طرفدار رئیس جمهور در جریان توهین به رئیس جمهور همانطور رفتار کنند که اگر به رئیس قوه قضاییه توهین می‌شد رفتار می کردند.

* بانک مرکزی می‌گوید من نیرو و شرایط نظارت کامل را ندارم هرچند که این این عذر  پذیرفته نیست؛ چراکه می‌توانند با همکاری نیروی انتظامی بررسی کنند که آیا بانک‌ها و موسساتی که ایجاد می‌شوند مجوزهای لازم را دارند یا خیر.

*اگر گفته می‌شود شما در ۳۷سال جز کشتن چه کردید جواب می‌گوییم اولا وظیفه قوه‌قضاییه برخورد با جرم و مجرم است. ثانیا جنایات دهه ۶۰ دامنگیر مردم و مسئولان بود و این برخورد قوه قضاییه بود که ریشه نفاق را بر کند. اگر جانفشانی سربازان جان بر کف ضابطین قوه‌قضاییه نبود و اگر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با جریان نفاق صورت گرفت نبود، امروز نه از تاک نشان بود نه از تاک نشان.

* قوه قضاییه یک دستگاه حاکمیتی است و امکان انتقال وظایفش به بخش خصوصی نیست. پس انتظار است که در راستای حل مشکلات و کاستی‌های این دستگاه کمک کنند تا آثار یک قوه مقتدر و توانمند شامل مردم و سایر دستگاه‌ها شود.

*اکنون دولت آمریکا ساختمان بنیاد علوی را مصادره کردند. در داخل کشور سرمایه‌ای از آمریکا نداریم که بتوانیم حقوق خود را استیفا کنیم. قبل انقلاب بخشی از سرمایه کشور خارج شد که اکنون در سلطه این ها است و آنها می‌توانند با احکام خود از سرمایه ایران برداشت کنند.

*بعد از حادثه تروریستی تهران، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در سراسر کشور افراد مظنون و تحت نظر را بازداشت کردند. در چند استان که بیشتر در معرض تردد بود، برخی به دام افتادند و کارهای خوبی توسط سربازان گمنام و برادرانمان در اطلاعات سپاه صورت گرفت و تعدادی دستگیر شدند.

منبع: میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224991

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر