1

تبرئه نجومی بگیران دهن کجی به مردم است

  • کد خبر : 232371
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

حرکت دیوان عدالت اداری مبنی بر تبرئه بخش گسترده مدیران نجومی بگیر قطعاً بر خلاف انتظار مردم و رهبری بوده و باید اصلاح شود.

محمد حسینی عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی روز یک شنبه هفته جاری درباره پرونده حقوق‌های نجومی اعلام کرده بود که تعداد قابل توجهی از این پرونده‌ها مختومه و مدیران تبرئه شده‌اند و از سوی دیگر تعدادی از آن‌ها نیز برای بازپس گرفتن حقوق‌های خود به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند.

موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران اجرایی که حدود یک سال و نیم پیش با انتشار فیش‌های حقوق علنی شد، یکی از بزرگ‌ترین اخبار جنجالی سال گذشته بود که انتظار می‌رفت با توجه به حجم مطالبات عمومی و تاکید رهبر انقلاب بر رسیدگی آن‌ها خیلی زودتر به نتیجه برسد، آن هم نه این نتیجه یعنی تبرئه و بازپس گیری پول‌ها!

دولت نیز در این قضیه هیچ اقدامی برای برخورد با نجومی بگیران نکرد و صرفاً برای آینده تصمیم گرفت و با ارائه برنامه ای که کل حقوق‌ها را طبق یک نظام مشخص برنامه ریزی و سقف آن را نیز محدود می‌کرد فشار بر خود را کاهش داد و مدیرانی که در گذشته فیش‌های نجومی داشتند را رها کرد.

از طرف دیگر نهادهایی مانند دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه که انتظار می‌رفت با تاکید رهبر انقلاب مبنی بر رسیدگی ماجرا به این مهم همت گمارند و حتماً با این حرام‌خواران برخورد کنند هم بعد از گذشت یک سال و نیم هیچ اقدام مشخص و قانع کننده ای صورت نداده و حتی امروز خبر تبرئه و طلبکاری نجومی بگیران منتشر می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از جوانان و مردم طبقات مستضعف در تأمین ابتدایی‌ترین لوازم زندگی دچار مشکل بوده و با مقایسه درآمدهای حداقلی خود با فیش‌های نجومی نسبت به نظام و دستگاه‌های اجرایی بدبین شده و خسارت سنگینی به اعتماد عمومی به بار خواهد آمد.

انتظار می‌رفت مجموعه دولت و قوه قضائیه بر اساس مطالبات و دغدغه گسترده عموم مردم و تاکید رهبر انقلاب به سرعت و با قاطعیت با دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد کرده و اموال به حرام برده شده را بازپس بگیرند و خاطیان را محاکمه کنند تا دیگر هیچ کسی جرات دست اندازی به بیت المال را پیدا نکند و اعتماد نیز به جامعه بازگردد.

حرکت دیوان عدالت اداری مبنی بر تبرئه بخش گسترده این مدیران و اعلام این که این دریافت‌های با قانون مغایر نبوده و بر این اساس دیوان نمی‌تواند آن‌ها را محکوم کند، قطعاً بر خلاف انتظار مردم و رهبری و بوده و باید اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232371

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر