1

جذب اعضای هیئت علمی برای دانشگاه‌ها هیچ محدودیتی ندارد

  • کد خبر : 23909
  • ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲

هر دانشگاهی می‌تواند به هر میزان که توان جذب داشته باشد، از طریق سایت هیئت جذب، تقاضا کند تا مجوز استخدام آن صادر شود

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین سفر استانی هیئت دولت به ایلام در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان با مناسب توصیف کردن توسعه دانشگاه ایلام در سال‌های اخیر و استقبال از همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های غیرانتفاعی منطقه، گفت: دانشگاه ایلام و سایر دانشگاه‌های در حال توسعه باید با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و توسعه تحصیلات تکمیلی، ماندگاری و جذب بیشتر اعضای هیئت علمی را فراهم کند.

دانشجو با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و با تأکید بر اینکه هیچ دانشگاهی اعم از دولتی، غیردولتی، آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و … حق ندارد از امکانات دانشگاه برای تبلیغات یک فرد، گروه یا یک جناح استفاده کند، گفت: اگر دانشگاهی در مسیر گروه، جناح یا فرد خاصی حرکت کند، مطابق با ضوابط و قوانین به صورت جدی با آن برخورد می‌کنیم چرا که وظیفه دانشگاه‌ها تربیت کادر برای نظام است نه برای جناح‌ها و گروه‌ها.

وزیر علوم با بیان اینکه همه امور در آموزش عالی کشور ابزار است و هدف نیست، اظهار داشت: هدف آموزش عالی، تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای نظام است و بخش اعظم این تربیت بر عهده اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تمام مجموعه آموزش عالی کشور فرزندان یک خانواده محسوب می‌شوند، گفت: در آموزش عالی کشور سیاست واحدی حاکم است و سیاست‌های کلان را هم شورای عالی انقلاب فرهنگی معین می‌کند و در این میان میزان بالا و پایین بودن شاخص های دانشگاهی است که تفاوت‌ها را مشخص می‌کند.

دانشجو با اشاره به اینکه تغییرات و اصلاحات اعمال شده در هر دانشگاهی برای پویایی و به روز بودن آن اعمال می‌شود، درباره چگونگی افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها گفت: افزایش ظرفیت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و به طور کلی در همه دانشگاه‌ها با ایجاد زیرساخت‌های لازم که در مقررات مربوطه پیش‌بینی شده است، امکان پذیر می‌باشد و اگر دانشگاهی با ایجاد راه‌کارهای مناسب تصمیم به افزایش ظرفیت خود گرفت، وزارت علوم از این موضوع استقبال می کند.

وزیر علوم افزود: جذب اعضای هیئت علمی برای دانشگاه‌ها هیچ محدودیتی ندارد و هر دانشگاهی می‌تواند به هر میزان که توان جذب داشته باشد، از طریق سایت هیئت جذب، تقاضا کند تا مجوز استخدام آن صادر شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از ملحق شدن به وزارت علوم، گفت: اکنون دانشگاه فنی حرفه‌ای جزو خانواده بزرگ آموزش عالی است و مشکلات آن از قبیل تامین هیئت علمی مناسب و ایجاد تناسب بین کادر آموزشی و اداری آن باید همزمان با فعالیت این دانشگاه و به تدریج مرتفع گردد.

وزیر علوم برطرف کردن معضلات دانشگاه‌ها با راه‌کارهای مناسب را از وظایف وزارت علوم عنوان کرد و گفت: اگر بودجه آموزش عالی کشور به صورت متمرکز در اختیار وزارت علوم قرار گیرد، این وزارتخانه می‌تواند به دانشگاه‌های نو پا و در حال توسعه، بودجه مناسب‌تری جهت ایجاد زیر ساخت‌های لازم اختصاص دهد و دانشگاه‌ها در همه مراکز استان‌ها به میزانی از رشد و توسعه برسند که دیگر حسرت تحصیل و تدریس در دانشگاه‌های دیگر را نخورند.

دانشجو با بیان اینکه با روش فعلی تقسیم بودجه دانشگاه‌ها سهم عمده‌ای از این بودجه به دانشگاه‌های برخوردار اختصاص می‌یابد، از نمایندگان مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی خواست در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی حلقه مفقوده آموزش عالی کشور بوده که دانشگاه جامع علمی کاربردی بر حسب مأموریت خاص خود به سوی آموزش مهارتی پیش می‌رود گفت: در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین سایر دانشگاه‌ها فقط توسعه کمی انجام نشده بلکه توسعه کیفی هم مطرح بوده است.

براساس این گزارش، در این نشست طاهر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، گزارشی از عملکرد این دانشگاه در بخش‌های مختلف و تقاضا درخصوص رفع کمبودها و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه ایلام را با وزیر علوم در میان گذاشت و سپس رؤسای دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی، علوم قرآنی و فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های غیر انتفاعی استان ایلام مسائل و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر