1

وزارت خارجه سوریه ادعاهای آمریکا درباره بکارگیری سلاح شیمیایی را رد کرد

  • کد خبر : 243685
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

وزارت امورخارجه سوریه، ادعاهای باطل آمریکا درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی را بی اساس دانست.

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه شنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت: وزارت امورخارجه ادعاهای بی اساس و باطل آمریکا و اتهام زنی به دولت سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی ریف دمشق را رد می کند‌.
وی اظهار کرد: سوریه تاکید می کند که این ادعاهای آمریکا که صاحبان آن نیز اعتراف کرده اند بی سند و مدرک و غیرقابل اثبات است.
این مقام مسئول سوری ادامه داد: آمریکا اینک یک بار ادعا کرده دولت سوریه از گاز کلر و یک بار ادعا می کنند از گاز سارین استفاده کرده است، غیر از دروغ پردازی مبنی بر ادعاهای کسانی که آمریکا آن ها را شریک خود در میدان می داند، چیز دیگری نیست.
وی افزود: وزارت امورخارجه سوریه یادآوری می کند که شریکان ایالت متحده در میدان تروریست ها و خونریزهایی هستند که برای توجیه دخالت واشنگتن در امور داخلی سوریه و بر خلاف اراده ملت سوریه مرتکب جنایت های زیادی شدند.
این مقام مسئول گفت: این ادعاها همیشه همزمان با تلاش ها برای حل و فصل مسالمت آمیز بدون دخالت خارجی برای پایان این جنگ انجام می شود.
وی بیان کرد: همچنین این ادعاها پس از هر شکست آمریکا و همپیمان های آن در تصویب طرح ها و قطعنامه های مورد نظر خود در شواری امنیت سازمان ملل و سازمان جلوگیری از سلاح شیمیایی مطرح می شود.
این مقام مسئول سوری اضافه کرد: سوریه تاکید می کند که آنچه رسانه های مورد حمایت غرب درباره استفاده از سلاح شیمیایی نقل می کنند نسخه جدیدی از تصمیم های آمریکایی – غربی های همپیمان با تروریست ها برای ایجاد بهانه های واهی برای از بین بردن سرزمین و ملت سوریه به ویژه پس از پیروزی های تاریخی ارتش در جنگ با تروریسم در سراسر کشور است.
این مقام مسئول گفت: دولت جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می کند که با استفاده هر نوع سلاح شیمیایی در هر زمان و مکان و در هر شرایطی مخالف است زیرا این کار با ارزش ها و اصول اخلاقی به طور کامل منافات دارد و اینکه سوریه تمام ذخیره سلاح شیمیایی خود را به سازمان جلوگیری از توسعه سلاح شیمیایی تحویل داده، یک واقعیت قطعی است.
وی افزود: جمهوری عربی سوریه تکرار می کند که این ادعای آمریکایی- غربی با هدف حمایت از گروه های تروریستی مسلح مورد حمایت خود مطرح شده است که دربرابر ضربات ارتش سوریه درحال فروپاشی هستند و بدون هیچ ترس و مانعی از این سلاح استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243685

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر