1

استقلال سیاسی داریم اما استقلال اقتصادی نه!/ لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌های خفته بخش اقتصادی

  • کد خبر : 244402
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: ایران به‌واسطه انقلاب اسلامی استقلال سیاسی دارد ولی برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید تلاش کرد.

خبرگزاری فارس: استقلال سیاسی داریم اما استقلال اقتصادی نه!/ لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌های خفته بخش اقتصادی

به گزارش افق نیوز، محسن کوهکن امروز در مراسم بزرگداشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در جمع مردم لنجان اظهار کرد: ایران به واسطه انقلاب اسلامی استقلال سیاسی دارد و برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای جهان هیچ کشور غیر از ایران نمی‌توان ادعا کند که از لحاظ سیاسی مستقل است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با به دست آوردن استقلال سیاسی خود تمام معادلات منطقه‌ای را به هم زد؛ موضوعی که دشمنان به جد نگران آن هستند.

نماینده مردم لنجان در مجلس با اشاره به برخی از ناآرامی اخیر در کشورمان تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند تا این‌گونه القا کنند که در کشور ایران آزادی وجود ندارد که برخی از ناآرامی‌های اخیر در کشور و نوع شعارهایی که در این تجمعات سر داده شد، نشان داد که در کشور آزادی هست.

وی افزود: همین‌که افراد می‌گویند در کشور آزادی نیست بیانگر این است که آزادی وجود دارد، چراکه اگر این نبود به‌ راحتی نمی‌توانستند در جامعه و یا در دانشگاه‌ها چنین جملاتی را بر زبان بیاورند.

کوهکن با بیان اینکه تعیین سرنوشت کشور در انقلاب اسلامی ایران به دست مردم است، یادآور شد: کجای دنیا کشوری را به غیر از ایران سراغ دارید که در طول ۳۹ سال از عمر خود حداقل ۳۹ انتخابات را برگزار کرده باشد و مردم آزادانه مسؤولان خود را انتخاب کرده باشند.

وی با تأکید براینکه ظرفیت‌های خفته بخش اقتصادی کشور باید فعال شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد که مردم به آن‌ها باید امیدوار باشند، البته مشکلاتی هم داریم که باید مرتفع شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس با توجه به رشد بیش از ۴/۲ برابری جمعیت کشورمان نسبت به اوایل انقلاب متذکر شد: تولیدات کشورمان نیز نسبت به اوایل انقلاب دو برابر شده است اما میانگین مصرفی ما به هفت برابر اوایل انقلاب رسیده است که همین موضوع عامل برخی از مشکلات اقتصادی در کشور است.

وی واگرایی در کشور را یکی از توطئه‌های دشمنان دانست و تأکید کرد: دشمنان در فضای مجازی به دنبال القای واگرایی در کشور هستند که ضرورت دارد مردم و مسؤولان ریل واگرایی را به سمت ریل همگرایی تغییر جهت دهند.

کوهکن با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر یادآور شد: پیش از انقلاب شهرستان لنجان حتی از داشتن یک سیستم مخابراتی درست محروم بودند، اما امروز شاهد آن هستیم که به برکت انقلاب و پیگیری دلسوزانه مسؤولان خدمات ارزنده‌ای در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: ریشه‌کن شدن برخی از بیماری‌ها و ارتقای بهداشت در جامعه، افزایش سطح سواد مردم، ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای رفاه مردم و دستیابی به دستاوردهای بزرگ در زمینه‌های مختلف و داشتن استقلال سیاسی در دنیا و احترام به نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌ها تنها بخش کوچکی از خدمات انقلاب است.

نماینده مردم لنجان در مجلس داشتن نگاه صفر و صدی به عملکرد دولت‌ها را غلط دانست و تشریح کرد: تمام دولت‌های در کنار عملکرد مثبتشان نقاط ضعفی را هم دارند که باید برطرف کنند و مردم ما نباید در این زمینه فریب سیاه نمایی‌ها دشمن را بخورند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر