1

بهترین‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر + تصویر

  • کد خبر : 245668
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

بیست و چهارمین روز از لیگ هفدهم در یک روز بارانی پرونده خود را بست تا همه آماده برگزاری بزرگ‌ترین بازی فصل شوند، جایی که دو رقیب دیرینه و سنتی در بهترین فرم و شرایط مقابل هم قرار می‌گیرند آن هم با اهدافی متفاوت تا فوتبال باشگاهی ایران به نقطه اوج خود برسد.

بیست و چهارمین روز از لیگ هفدهم در یک روز بارانی پرونده خود را بست تا همه آماده برگزاری بزرگ‌ترین بازی فصل شوند، جایی که دو رقیب دیرینه و سنتی در بهترین فرم و شرایط مقابل هم قرار می‌گیرند آن هم با اهدافی متفاوت تا فوتبال باشگاهی ایران به نقطه اوج خود برسد.

به گزارش افق نیوز، پرسپولیس در اولین دوئل با استقلالی‌های لیگ با برتری خفیف از سد خوزستانی‌ها گذشت تا استقلال که در اهواز به مصاف فولاد رفته بود با برتری پرگل مقابل میزبان قدرتمند خود برای سرخ‌های پایتخت خط و نشان بکشد. جنگ برانکو – شفر حالا می‌تواند نقطه جوش لیگ لقب بگیرد، جایی که پروفسور برای قهرمانی زودهنگام تلاش می‌کند و پیرمرد آلمانی برای انتقام شکست دور رفت و ادامه روزهای خوب. ذوب‌آهن باز هم در «قلعه‌تایم» موفق شد به بردی ارزشمند برابر پدیده برسد تا جایگاه دومی خود را تثبیت کند آن هم در روزی که هم فولاد باخت، هم سایپا تا خیال ذوبی‌ها آسوده‌تر باشد. برتری جادوگر با رشتی‌ها مقابل شهریار هم دیگر اتفاق جالب هفته بود، نتیجه‌ای زیر بار حساسیت‌های کاذب رویارویی دو پادشاه در یک اقلیم که نتوانست روی کیفیت بازی به خصوص برای سپیدرودی‌ها تأثیر بگذارد. سومین برد متوالی پیکان، اولین برد سپاهان با ابراهیم‌زاده، اخراج عنایتی از سیاه‌جامگان و گل عجیب در تبریز از دیگر اتفاقات جالب روز بیست‌وچهارم بودند که هر یک از نگاهی قابل تأمل است.

تیم هفته: استقلال تهران

برتری مقابل الهلال و صدرنشینی در گروه مرگ آسیا حسابی بازیکنان استقلال را از نظر اعتماد به نفس بالا برده بود تا جایی که در هوای بارانی اهواز که حسابی همه مردم این شهر را سورپرایز کرده بود، شاهد نمایشی تهاجمی و ویرانگر از آبی‌های تهران بودیم. استقلال که زیر نظر مربی آلمانی هر روز نمایشی کامل‌تر از روز قبل ارائه می‌دهد، این بار از همان دقایق نخستین برتری خود را به میزبان دیکته کرد و بدون اینکه فشار مسابقات روی عملکرد آنها تأثیرگذار باشد به یکی از قاطع‌ترین بردهای تاریخ خود مقابل فولاد رسید تا در آستانه شهرآورد مهم پایتخت برابر رقیب سنتی شارژ شود. مسلماً این نتیجه و برد می‌تواند آبی‌ها را برای بازی سال بیشتر از قبل آماده کند و این یعنی بهترین خبر ممکن برای طرفداران پرشمار این باشگاه محبوب.

مربی هفته: وینفرد شفر

وقتی استقلال را در آن شرایط بحرانی تحویل گرفت، کمتر کسی تصور می‌کرد در کمتر از نیم‌فصل بتواند چنین تحولی در اردوی آبی‌های ناامید و ورشکسته ایجاد کند اما پیرمرد موسفید و کارکشته آلمانی که به افکار و عقایدش در تیم اعتماد داشت، با پافشاری روی برخی نکات توانست معجزه آلمانی استقلال را کامل کند تا روزهای خوب این تیم از راه برسد. شفر بعد از برتری شیرین مقابل الهلال این بار از سفر به اهواز هم با دست پر به خانه برگشت تا با خط و نشان کشیدن برای رقیب سنتی خود در آستانه شهرآورد خود را برای گرفتن انتقام اولین شکست در لیگ برتر ایران مقابل پرسپولیس آماده کند. انتقامی که سوای حساسیت‌های فنی می‌تواند در آینده این مربی آلمانی روی نیمکت رهبری استقلال هم تأثیر شگرفی داشته باشد.

بازیکن هفته: مامه تیام

استقلالی‌ها زمان زیادی برای در اختیار گرفتن بازیکن خارجی صرف کردند، روزهای پر از ناامیدی و افسردگی اما حالا با دیدن بازی‌های خوب و تأثیرگذار از مامه تیام سختی‌های آن روزها را فراموش کرده و بیشتر به آینده درخشان با این مهاجم سنگالی دل بسته‌اند. بازیکنی که نوید ظهور و حضور مهاجمی باکیفیت و خارجی در فوتبال ایران را می‌دهد به خصوص با سه گل در دو بازی داخلی و آسیایی همین‌طور تأثیرگذاری که در خط حمله از خود نشان داده است. تیام بعد از گلزنی به الهلال، مقابل فولاد هم ستاره استقلال لقب گرفت چون دو گل زد، یک گل ساخت و تا پایان ۹۰ دقیقه به کابوسی بزرگ برای مدافعان فولاد تبدیل شد تا با این عملکرد خیلی زود به چهره‌ای محبوب میان طرفداران استقلال و فوتبال‌دوستان تبدیل شود، بازیکنی که آبی‌ها امیدوار هستند معادلات شهرآورد را تغییر دهد.

دروازه‌بان هفته: ایمان صادقی

در هفته‌ای که نمایش‌های چندان خوبی از گلرها دیده نشد،  ایمان صادقی در ترکیب سپیدرود در جدال حساس با سایپا که همه نگاه‌ها به برخورد علی کریمی و علی دایی معطوف شده بود، با چند سیو دیدنی و سرنوشت‌ساز علاوه بر ثبت کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه نقش مهمی در برد جادوگر و تیمش ایفا کرد. صادقی که با مصدومیت گلر اول سپیدرود در چند بازی گذشته به میدان رفت و مقابل استقلال نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود بر جا بگذارد این بار در جدال مهم با سایپا تا حدودی اعاده حیثیت کرد تا نگرانی‌ها در اردوی سپیدرود برای حراست از چهارچوب دروازه به حداقل برسد.

چهره هفته: سیدحسین حسینی

نمایش پرفروغ در اهواز مقابل فولاد با سوپرسیوها تأثیر فراوانی روی عملکرد استقلال داشت اما همه این اتفاقات خوب تحت‌الشعاع کارت گرفتن این بازیکن از داور و محرومیت از شهرآورد قرار گرفت. سیدحسین که کاملاً به نظر می‌رسد به خاطر اتفاقات درون‌اردویی آرامش و تمرکز لازم را از دست داده  است، بعد از دریافت اخطار چنان از کوره دررفت و شروع به اعتراض کرد که دیدن این صحنه‌ها می‌تواند روی افکار مخاطبان و طرفداران او تأثیر منفی بگذارد. گلر جوان و آینده‌دار استقلال که برای رسیدن به آرزوهایش نشان داد باید از نظر برخورد حرفه‌ای با اتفاقات ناخوشایند بیشتر تلاش کند تا گلری کاملاً حرفه‌ای شود، مسلماً با صحنه‌های رقم زده در ورزشگاه غدیر تا مدت‌ها سوژه مخالفان و منتقدانش خواهد بود.

گل هفته: غلامی به سایپا

در شهر باران طرفداران حاضر در ورزشگاه سردار جنگل بدجوری بی‌تاب گلزنی تیم محبوب‌شان بودند به خصوص که در راه بقا نیاز مبرمی به برد مقابل سایپا داشتند. حملات همه‌جانبه رشتی‌ها به جایی نمی‌رسید تا اینکه شوت سرکش و غیرقابل مهار توحید غلامی از راه رسید تا نه تنها قفل دروازه مهمان تهرانی شکسته شود، بلکه حاضران در ورزشگاه شاهد یکی از زیباترین و به یادماندنی‌ترین گل‌های لیگ هفدهم باشند. توپ به خوبی روی پاهای هافبک سپیدرود نشست تا شلیک سهمگین این بازیکن در کنج دروازه نارنجی‌پوشان همچون تیری به قلب شهریار شلیک شود. علاوه بر این گل، باید از گل‌های دیدنی شجاعیان به فولاد، ماهان رحمانی به گسترش فولاد، پهلوان به پارس جنوبی و… نیز به نیکی یاد شود.


لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245668

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر