3

تروئیکای اروپائی و آمریکا اتهامات ضدسوری خود را تکرار کردند

  • کد خبر : 248483
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

در آستانه اولین سالگرد حمله شیمیائی در خان‌شیخون؛

خان شیخون
در آستانه اولین سالگرد حمله شیمیائی در «خان شیخون»، انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا اتهامات ضدسوری خود را تکرار کردند.

به گزارش افق نیوز به نقل از آناتولی، تروئیکای اروپائی به همراه آمریکا در آستانه اولین سالگرد حمله شیمیائی در «خان شیخون» به تکرار اتهامات ضد سوری خود پرداختند.

بر این اساس، «جان سالیوان» سرپرست وزارت خارجه آمریکا به همراه «بوریس جانسون»، «ژان ایو لودریان» و «هیکو ماس» وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه ای مشترک، دولت دمشق را به حمله با گاز اعصاب به شهر خان شیخون در سال گذشته متهم کردند!

گفتنی است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

سال گذشته نیز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.

این در حالی است که محور عربی- عبری- عربیِ متحد تروریست‌ ها تا کنون بارها دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده‌ اند؛ اتهاماتی که دمشق آن ها را قویاً رد کرده است.

اتهامات مکرر محور غربی- عبری- عربی علیه دمشق مبنی بر استفاده از سلاح شیمیائی در این کشور در حالی مطرح شده است که تا کنون هیچگونه شواهدی دال بر وقوع حملات شیمیائی توسط دمشق ارائه نشده است.

گفتنی است، سوریه چندی پیش تبلیغات آمریکا علیه خود درباره استفاده از گاز سمی کلر در غوطه شرقی را با هدف بسترسازی برای حمله به این کشور مورد تأکید قرار داده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر