2

تنها یک شرکت رکورددار دریافت تقدیرنامه ۴ ستاره‌ای شد

  • کد خبر : 251105
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

فقط یک شرکت از میان ۸۴ شرکت راه یافته به دور دوم جایزه ملی تعالی و پیشرفت توانست تقدیر نامه ۴ ستاره‌ای اختصاصی این جایزه را نصیب خود کند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه جایزه تعالی و پیشرفت، دومین دوره این جایزه ملی با حضور نهاد‌های انقلابی ظهر امروز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی به کار خود خاتمه داد و تنها یک شرکت از میان ۸۴ شرکت حاضر در آن موفق به کسب تندیس ویژه و تقدیر نامه ۴ ستاره اختصاصی این جایزه شد.
سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۲.۵ برابری شرکت کنندگان در جایزه ملی پیشرفت و تعالی، گفت: امسال ۸۴ شرکت به این جایزه راه یافتند، در حالی که این رقم سال گذشته ۳۴ شرکت را در بر می‌گرفت و این مساله به روشنی بیانگر چنین توسعه‌ای است.

وی افزود: به طور کلی بنیاد سالانه بعد از انجام مراحل مختلف بررسی و تحقیق و بر اساس سنجه‌ها و عملکرد‌های قابل توجه، تعدادی از شرکت‌ها وارد بورس می‌کند و امسال نیز ۶ شرکت پس از طی مراحل فوق، موفق به راهیابی به بورس شدند، اما دریافت تقدیر نامه ۴ ستاره، بهترین عملکرد، بازدهی بالا، میزان توانمندی در ارتقاء اقتصاد مقاومتی و برخی مولفه‌های کلیدی دیگری را می‌طلبد که هر کدام به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، جایزه ملی پیشرفت و تعالی با اخذ مجوز از سازمان ملی و بهره‌وری و با رویکرد ملی طراحی و تاسیس شده که در واقع سعی دارد با ایجاد فضای رقابتی کاملا سالم از طریق ارتقا کیفی در سطوح و زمینه‌های مختلف تولیدی، عملکرد شرکت‌ها را برای افزایش تولیدات با کیفیت و رشد چشمگیر اقتصاد مقاومتی در نهاد‌های مختلف افزایش دهد.
حضور حداکثری شرکت‌ها در دومین دوره برگزاری جایزه تعالی و پیشرفت
اجرا و ارزیابی سازمان‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، توسعه فرهنگ تعالی در سازمانها، شرکت‌ها و موسسات سراسر کشور، توسعه فرهنگ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سازمان ها، ایجاد وحدت و تعامل بین بخشی بیشتر در همه بنگاه‌های اقتصادی و تبادل تجربیات از جمله محور‌های اساسی این دوره از برگزاری جایزه بوده است.
این همایش با حضور حداکثری شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدماتی، اعم از دولتی و خصوصی در ۱۱ گروه کسب و کار از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع و معادن، فن آوری، صنایع غذایی، گردشگری، فنی و مهندسی، سلامت و بهداشت کلید خورد که به خودی خود بهترین بستر برای توسعه تعاملات اثر بخش، به شمار می‌رود.
ظرفیت و فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار
ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در همایش امروز گفت: ارتقاء بهره وری از راهکار‌های مهم توانمندسازی در اقتصاد ملی است که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم نسبت به آن به طور ویژه‌ای تاکید شده است، بنابراین جایزه ملی پیشرفت و تعالی با هدف ارتقاء و تحقق این سیاست و افزایش توانمندی‌ها در حوزه نظام مدیریتی، بستری مناسب را در راستای رسیدن به توانمندی اقتصادی در سطح ملی و کلان فراهم می‌آورد.
وی افزود: در واقع یکی از مولفه‌های رسیدن به اقتصاد ملی، رصد و پایش عملکرد شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف و نهاد‌های انقلابی در حوزه اسناد بالادستی، چشم انداز‌های پیش رو، برنامه‌های میان مدت و یکساله، بودجه‌بندی‌ها و نظایر آن در حوزه‌های مختلف است که در این میان جایزه ملی پیشرفت و تعالی، ظرفیتی‌ست که همه این مولفه‌ها را به نوعی رصد می‌کند؛ از این جهت شرکت در آن نیز بهترین فرصت برای ارزیابی سطح عملکرد و آگاهی کامل از نقاط ضعف و قوت و توسعه اقتصاد است.
لازم به ذکر است که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، تقدیر نامه ۳ ستاره این دوره از جایزه نصیب ۳ شرکت شد و علاوه بر آن مجموعا ۱۰ شرکت دیگر هم موفق به دریافت تقدیر نامه ۲ ستاره شدند.
علاوه بر آنها، ۲۱ شرکت دیگر نیز تقدیرنامه تک ستاره جایزه ملی تعالی و پیشرفت را کسب کردند و همچنین ۳۹ شرکت دیگر هم گواهینامه تعهد به تعالی را در این همایش به دست آوردند
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251105

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر