3

مردم به کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت وصل هستند رای نخواهند داد

  • کد خبر : 25696
  • ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲

دشمن هدف‌گیری کرده تا سلامت انتخابات و مشارکت را زیر سئوال ببرد

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اسراف کاری و هزینه‌های زیادی که برخی کاندیداها در انتخابات صرف می‌کنند، اظهار داشت: مردم به کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت وصل هستند رای نخواهند داد. آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه اول امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) و فلسفه جنگ در اسلام عنوان کرد: جنگ در اسلام یک حرکت اصلاحی است و با عنوان آخرین دوا در مقابل فساد و براندازی آن استفاده خواهد شد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به موضوع فساد در جوامع از ابتدای خلقت تا کنون گفت: قرآن نیز حتی قبل از خلقت انسان نسبت به ایجاد فساد و گسترش آن در زمین هشدار داده است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ۲۸ صفر رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) به شهادت دانشمند هسته ای شهید احمدی روشن و پیام رهبر معظم انقلاب به خانواده این شهید بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن از روی استیصال، ناچاری و درماندگی به کشتن انسانهای پاک روی آورده است.

جنتی در ادامه افزود: کسانی که به بهانه مبارزه با تروریسم به برخی از کشورها حمله کرده و دم از حقوق بشر می زنند امروز دانشمندان هسته ای کشورمان را ترور می کنند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به بیانات امام خمینی (ره)، گفت: امام خطاب به مستکبران فرمودند: ” شما اگر من را هم بکشید انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد داد چرا که این انقلاب وابسته به فرد نیست”.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف به دنبال شهادت شهید احمدی روشن داوطلبانه تغییر رشته داده و به صنعت هسته ای روی آورده اند و این حرکت به این معناست که با کشتن این شهید، ۳۰۰ احمدی روشن دیگر بوجود خواهد آمد که الگویی برای سایر کشورهای مسلمان خواهند بود.

جنتی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ورود امام خمینی به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن و همچنین دستاوردها و برکات پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب در هیچ کجای این کشور قانونی خلاف شرع تصویب نشده و اگر هم تصویب شد شورای نگهبان با آن مخالفت کرده است.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن برشمردن دستاورد ها و برکات ناشی از پیروزی انقلاب به آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آزادی بیان در همه جای کشور و در رسانه‌ها تا زمانی که منجر به فساد و اغتشاش نشود وجود داشته و خواهد داشت.

وی در ادامه استقلال جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب برشمرد و افزود: استقلال جمهوری اسلامی ایران از برکات بزرگ انقلاب است که برخی کشورها از آن محروم هستند.

جنتی همچنین مبارزه با مستکبران و دفاع از مستضعفین را از دیگر دستاورهای پیروزی انقلاب در طول این ۳۳ سال برشمرد و اظهار داشت: در طول این چند سال مشکلات زیادی از قبیل جنگ، ترور و تحریم را در مقابل خود داشتیم و با پشت سر گذاشتن این تهدیدات انقلاب از مسیر خود خارج نشد و کماکان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطاب به جوانان گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران را با سایر کشورهای مسلمان مانندمصر مقایسه کنیم تفاوت‌ها و برکات این انقلاب را به راحتی مشاهده خواهیم کرد.

جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: دشمن هدف‌گیری کرده تا سلامت  انتخابات و مشارکت را زیر سئوال ببرد و در کشور بحران ایجاد کند اما مردم با حضور دشمن شکن خود در انتخابات پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

دبیر شورای نگهبان همچنین با تاکید بر اینکه مشارکت گسترده، رقابت و آزادی در انتخابات را شاهد خواهیم بود عنوان داشت: مردم در ثبت نام و رای دادن آزاد هستند و امنیت نیز در کشور و انتخابات برقرار است و دستگاه‌های مربوطه نیز باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

وی در ادامه با  اشاره به اسراف کاری و هزینه‌های زیادی که برخی کاندیداها در انتخابات صرف می‌کند، اظهار داشت: مردم به کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت وصل هستند رای نخواهند داد.

خطیب جمعه تهران در پایان با اشاره به حرکت انجام گرفته در حمایت از مردم مظلوم بحرین گفت: مردم و رسانه‌ها با همکاری یکدیگر باید موجی از حمایت را از این مردم به وجود آورند تا باعث دلگرمی مردم مظلوم و مقاوم بحرین شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25696

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر