1

شعار وحدت دیگر اکنون بی معنا‌ست

  • کد خبر : 25846
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵

آیت‌الله مصباح فرمودند “باید اعتراف کنم که نه امام را شناخته‌ام و نه ابعاد وجودی حضرت آقا را”.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری و از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی که در مسجد علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) منطقه ۱۸ سخن می‌گفت، پس از مرور اجمالی دوران پیامبر اکرم (ص) و تاکید بر اهمیت واقعه غدیر اظهارداشت: یکی از نگرانی‌های پیامبر (ص) این بود که بعد از خودشان چه کسی هدایت مردم را عهده‌دار خواهد بود، لذا حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین برگزیدند و غدیر بحث ولایت و جانشینی بود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) تصریح کرد: خواصی که مسائل را می‌فهمیدند، حقیقت را برای مردم روشن نکردند، برخی پول و پست گرفته و برخی هم ترسیدند و سکوت کردند هرچند شاید اگر می‌دانستند که نتیجه کارشان شهادت فرزند رسول‌ خدا در کربلا خواهد بود، سکوت نمی‌کردند.

روانبخش ادامه داد‌: امام (ره) که زحمات بسیاری برای انقلاب کشید، همانند پیامبر خدا نگران بعد از خود بود، دشمنان منتظر بودند که امام سرش را بر زمین بگذارد تا فتنه‌ها برپا کنند، اما به فضل الهی از سر سفره امام، مردی همانند خود امام(ره) برخواست.

وی با بیان این‌که ماحضور مقام معظم رهبری را نشناخته‌ایم گفت: ما که هیچ،‌ آیت‌الله مصباح فرمودند “باید اعتراف کنم که نه امام را شناخته‌ام و نه ابعاد وجودی حضرت آقا را”.

وی تصریح کرد: امام (ره) برای پس از خود یک کد مهم ارائه کرد و آن این بود که مردم اگر می‌خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد، پشتیبان ولایت فقیه باشید و در مورد کسانی که در زمان حیات خود از‌آنها تعریف کرده بود یا حکمی به آن‌ها داده بود، نیز فرمود که آن‌ها را با ولی فقیه زمان بسنجید.

وی ادامه داد: شیخ مهدی کروبی ادعا می‌کرد که من ۱۸ حکم از امام در جیبم دارم، باید پرسید که الان چه کردی؟

روانبخش افزود: در زمان پیامبر(ص) عده‌ای با اسم پیامبر مقابل حضرت علی ایستادند و امروز هم عده‌ای با اسم امام (ره) مقابل ولی فقیه می‌ایستند.

وی تصریح کرد: ‌به لطف خدا مردم ما با مردم زمان پیامبر(ص) فرق دارند و اشاره امام خود را گرفتند و در فتنه ۸۸ که بسیاری از خواص سکوت کردند مردم از ولی فقیه پشتیبانی کردند و ملت ایران نشان داد که اگر در کربلا بود امام را یاری می‌کردند؛ چرا که ۹ دی را قبل از‌ آنکه اما‌م‌شان به شهادت برسد آفریدند.

وی با بیان این‌که ایران امروز به یک قطب تبدیل شده است، گفت: اگر زمانی شوروی و آمریکا دو قطب در جهان محسوب می‌شدند، امروز می‌گویند که همه قدرت‌های بزرگ در یک طرف قرار دارند و ایران در طرف مقابل.

وی با اشاره به بیداری اسلامی منطقه ادامه داد: کسی در خواب هم نمی‌دید که مصر، تونس، لیبی و … اینگونه متحول شوند، راشد الغنوشی مبارز تونسی گفته بود که بهترین الگوی مردم سالاری الگوی ایران است، عبد‌الجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی می‌گوید که ما هم در مسیر ایران دائما در حال رفت و آمدند؛ ایران امروز به امام مسلمین تبدیل شده است.

روانبخش با بیان این‌که نسبت کشور آلمان به سایر کشورهای اروپایی همانند نسبت قم به سایر شهرها در ایران است، گفت: آلمان در بین کشور‌های اروپایی بسیار تاثیرگذار است، رشد ‌اسلام خواهی در این کشور بسیار فوق‌العاده است و مسجد هامبورگ امروز به یکی از مراکز بزرگ‌ تبدیل شده به طوری که هر روز یک نفر در این کشور شیعه می‌شود و پیش بینی کرده‌اند که تا چند سال دیگر جمعیت مسلمانان با غیر مسلمانان در این کشور برابر خواهد بود.

وی افزود: تحریم‌هایی که نسبت به کشور ما اعمال می‌شود بی‌نظیرترین تحریم‌هایی است که می‌توان به یک کشور اعمال کرد، این فشار‌ها برای این است که مردم ما را دچار تنگنای اقتصادی کنند و با ایجاد نارضایتی از ایران انتقام بگیرند.

این عضو جبهه پایداری با اشاره به نزدیکی به انتخابات مجلس نهم نیز گفت: نوکران داخلی دشمنان اعم از اصلاح‌طلبان و کسانی که فتنه ۸۸ را رقم زدند، انتخابات را تحریم کرده‌اند و از طرف دیگر با اعمال فشارهایی اقتصادی تلاش دارند که با ایجاد نارضایتی مشارکت را کم کنند و از آن نتیجه بگیرند که هر رای که نیامد متعلق به ما بوده آقای خاتمی گفت که اگر مشارکت را به زیر ۳۰ درصد برسانیم پیروزیم ولو اینکه نماینده‌ای در مجلس نداشته باشیم. اما همانگونه که رهبری فرمودند به رغم خواست دشمنان مردم انتخاباتی دشمن‌شکن برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران ثابت کرده است که زیر بار تحمیل نمی‌رود و تحریم‌ها موجب پیشرفت بیشتر ما می‌شوند، ملت ایران بیدار است، در روز رای‌گیری وضو بگیرید و خالصانه حضور پیدا کنید قطعا اگر مشارکت بیشتر شود دشمن شکست را احساس خواهد کرد، به کسانی که به مراکز قدرت و ثروت متصل نبوده و وامدار این و آن نباشد رای دهید.

روانبخش در توضیح چگونگی شکل‌گیری جبهه پایداری نیز گفت: انقلاب با فراز و نشیب‌های مختلفی همواره بوده است اما چون در رأسش ولی فقیه قرار دارد، خط اصیل انقلاب حفظ شده است. در این فراز و نشیب‌ها جریان حزب‌الهی متدین با فعالیت‌ بسیج، سپاه، حوزه و روحانیت نتیجه داد و شعار آقای احمدی‌نژاد که شعارهای انقلاب بود مورد قبول واقع شد و مردم هم به آن رای دادند.

وی افزود: آیت‌الله مصباح تابلویی بلند کرد که به اسم جبهه پایداری که دو مرز بندی دارد یکی با فتنه و یکی جریان انحرافی و حرکتش در مسیر اسلام ناب محمدی زیر نظر ولایت فقیه است، شعار هم نیست، شعور است.

روانبخش با بیان این‌که “آقای باقری لنکرانی (یکی از اعضای جبهه پایداری) یک دسته گل است” گفت:‌ کسانی مثل آقای باقری لنکرانی و دکتر بی‌ریا که کنار گذاشته شدند به خاطر این بود که مقابل انحراف ایستادند.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل جبهه پایداری تنها یک حرکت انتخابی نیست و ادامه دارد، جبهه پایداری حزب نیست و هر کسی تفکر آن را قبول دارد، عضو آن است، پول هم نداریم که دفتر بزنیم و عضو بگیریم.

روانبخش که سردبیری پرتو سخن را نیز بر عهده‌دار در پاسخ به سوال دیگری در مورد ترور دانشمندان هسته‌یی کشورمان گفت: یکی از راه حل‌ها در این مورد همان است که آقای شریعت‌مداری پیشنهاد داد و آن مقابله به مثل است یعنی اگر شما دانشمندان ما را ترور می‌کنید، ما هم حق داریم که دانشمندان شما را ترور کنیم و از روزی که تهدید به مقابله به مثل کرده‌ایم، آمریکا و اسراییل دائما می‌گویند که ترور‌ها کار ما نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون وقت این نیست که کسی دولت را بزند، اما حمایت از جایگاه حقوقی دولت به معنای چشم بستن بر برخی مسایل نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری نیز گفت: اصلاح طلبان انتخابات راتحریم کرده‌اند، اما به طور فردی می‌آیند، اگر مهره‌های سفید آن‌ها بیایند و آقای خاتمی و آقای هاشمی از آنها حمایت کنند این مهره‌ها دیگر سفید نیستند، سیاه می‌شوند. براساس قرارداد با آمریکا در بگرام به آنها گفته‌اند که در انتخابات حضور پیدا نکنند تا تنور انتخابات گرم نشود.

وی با بیان این‌که ” فضا باید انتخاباتی باشد” افزود: با شرایطی که وجود دارد اینکه بگویم، انتخابات رقابتی نباشد تنور انتخابات گرم نمی‌شود، می شود اصولگرایان چند لیست در این انتخابات ارائه دهند، اما باید اخلاق را رعایت کنند و به هم نبپرند، اکنون شعار وحدت دیگر معنا ندارد.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگار ایسنا اظهار داشت: پیوستن به جبهه متحد اصولگرایی از بحث‌هایی است که دیگر تمام شده است.

وی در این باره که آیا رقابت بین اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو تظاهر به تکثر است یا نه نیز گفت: شعارها و مواضع ما با جبهه متحد کاملا متفاوت است و بحث‌های اساسی در این باره داریم و این به معنای صوری بودن رقابت نیست، ما اهل معامله برسر اصول انقلاب نیستیم.

این عضو جبهه پایداری در مورد این‌که آیا باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری می‌شود یا نه گفت: نه رد می‌کنم و نه تایید، سخنگو که انتخاب شد، خود به طور رسمی اعلام می‌کند.

ایسنا – وی در مورد لیست جبهه پایداری برای انتخابات نیز پاسخ داد:‌ جبهه پایداری در نشست‌های خود در مورد لیست نامزد‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف رایزنی می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر