2

مظلومی:هواداران از ما توقع دارند و ما هم از آن‌ها انتظار داریم

  • کد خبر : 25984
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷

ما باید این وضعیت را عوض کنیم و درحال تلاش برای این تغییرهستیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال از هواداران می‌خواهد در بازی با فولاد، تیمشان را حمایت کنند تا استقلال با فراموش کردن دو شکست پیاپی به روزهای اوج بازگردد.

پرویز مظلومی درنشست خبری پیش از بازی تیمش برابر فولاد خوزستان با تسلیت شهادت امام رضا (ع) درمورد وضعیت تیمش و همچنین شرایط بازیکنان خارجی تازه پیوسته به استقلال گفت: ما باید این وضعیت را عوض کنیم و درحال تلاش برای این تغییرهستیم.هواداران از ما توقع دارند و ما هم از آن‌ها انتظار داریم اگر قهرمانی می‌خواهند به استادیوم بیایند.
فرقی نمی‌کند که قهرمانی را چه کسی بیاورد. انتظارم از هواداران این است که به استادیوم بیایند و استقلال را تشویق کنند چون نیاز به حمایت ان‌ها داریم، هر زمانی هم که نیاز داشتیم آن‌ها به ورزشگاه آمده‌اند.
این یک موضوع است و مسئله بعدی این است که من دنبال بهانه آوردن نیستم. همیشه گفته‌ام باخت برای من است و برد برای دیگران. مثالی که مورینیو بعد از شکست برابر بارسلونا زد را همیشه گفته‌ام. در باخت فقط سرمربی پدر است ولی در پیروزی‌ پدران زیادی وجود دارد.
مظلومی ادامه داد:‌ در دو بازی گذشته حداقل گرفتن تساوی حق ما بود ولی چیزی که نباید پنهان بشود، شرایط تیم ماست. ما تغییرات زیادی داشتیم. سه بازیکن خارجی که برحسب نیازمان جذب کردیم را در زمین گذاشتیم و این درحالی بود که آنها آماده نبودند. بعد از بازی با فجر آن‌ها را به بدنساز تیم سپردم تا آن‌ها را آماده کند.حتی خود این بازیکنان هم ضرر می‌کردند.
الونگ ناآماده را مقابل سپاهان به میدان فرستادیم و این درحالی بود که او فقط سه جلسه تمرین کرده بود. شاید باید به آرامی او را در زمین می‌گذاشتیم، ساموئل و یرکوویچ نیز همین شرایط را دارند. به خاطر مصدوم‌هایی که داشتیم مجبور بودیم از آن‌ها استفاده کنیم و اصل قضیه را ناهماهنگی تیم می‌دانم.
مظلومی ادامه داد: با بودن فرهاد و جاسم کرار، سیستم تاکتیکی ما جا افتاده بود و در نیم فصل اول و جام حذفی این مسئله را نشان دادیم. اما در ادامه تغییرات و مصدوم‌هایی داشتیم که روی کار ما تاثیر گذاشت. از حق نباید بگذریم که زمانی که حریفان ما در اردوی ترکیه تیم‌شان را بازسازی می‌کردند، ما نتوانستیم درنیم فصل خودمان را بازسازی کنیم. سال گذشته تیم ما درنیم فصل دوم عالی بود چون در ترکیه اردوی خوبی داشتیم و توانستیم درنیم فصل دوم امتیازهای زیادی را بگیریم و با یک اختلاف امتیاز تا نایب قهرمانی پیش برویم ولی درحال حاضر در کوران مسابقه‌ها تیم خود را می‌سازیم، چون در تعطیلات نیم فصل درگیر جام حذفی بودیم و نمی‌توانستیم به اردو برویم. دقیقا زمانی که تیم‌ها در اردوی خارجی بودند ما باید بازی می‌کردیم.
سرمربی استقلال در ادامه بیان کرد: شاهین هم مثل ما بود و دچار همین مسئله شد و به مشکل برخورد. همچنین مس کرمان هم چند بازی دچار مشکل شد ولی درحال حاضر وضعیت بهتر است و خوشبختانه مصدومان ما هم رسیده‌اند.
مظلومی ادامه داد: چون بازی‌های سختی به ما خورده است باید بازیکنان‌مان را آماده کنیم و نتیجه بگیریم و حق نداریم این امتیازها را از دست بدهیم. با اینکه دو باخت داشتیم، هنوز درصدر جدول هستیم و درحال حاضر زمانی نیست که دنبال زیبا بازی کردن باشیم. بیشتر هدف ما این است که در این دو، سه هفته که سه بازی سنگین در لیگ برتر و پلی‌اف داریم از دیگر تیمها عقب نیفتیم.
مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید بعضی از بازیکنان استقلال در حد و اندازه خودشان نبودند و به این خاطر به آن ها اولتیماتوم دادید؟ گفت:‌ حق هر مربی است که از بازیکنش انتظار لازم را داشته باشد. این همه می‌گویند استقلال ستاره دارد و کهکشانی است، اما بعضی از بازیکنان ما به اندازه یک بازیکن جوان انرژی نگذاشته‌اند. حق مربی است که از آن ها بخواهد بهتر باشند. من گفته‌ام اگر این جوری باشد ممکن است که برخی از آنها را نخواهم. با چند بازیکن که در حد خود نبودند پدرانه صحبت کردم و سعی کردم آن ها را آگاه کنم، به هر حال مردم از تیم ما توقع دارند و از سرمربی تیم استقلال توقع دارند که با بازیکنی که انرژی لازم را نگذاشته، برخورد کند.
مظلومی در واکنش به حضور زرینچه در باشگاه استقلال و این که آیا ممکن است او گزینه احتمالی جانشینی مظلومی باشد؟ اظهار کرد: من داستان حضور زرینچه را نمی دانم. شاید اگر می‌دانستیم آخرش جالب می‌شد (با خنده). زرینچه از اعضای هیات مدیره استقلال است. او باید درجریان مسائل فنی تیم باشد و به مدیر عامل به عنوان مشاور فنی گزارش دهد. او از پیشکسوتان باشگاه استقلال است که سعی می‌کنیم از نظراتش استفاده کنیم. من دنبال این نیستم که چه کسی جای من می‌آید یا نمی‌آید. من با قدرت کارم را شروع کردم و ادامه می دهم واگر خدا کمک کند، به قول قهرمانی که به هواداران دادم، عمل می‌کنم.
سرمربی تیم استقلال با بیان این ‌که استقلال در وضعیت بحرانی قرار ندارد، گفت:‌ در هر تیم بزرگی از این جور صحبت‌ها وجود دارد؛ صحبت از جانشینی و صندلی لرزان من. از روز اول با این آگاهی به استقلال آمده‌ام. سعی کردم همیشه با قدرت کارم را انجام دهم و با قدرت در استقلال حضور داشته باشم. همیشه پشت باخت عده‌ای پنهان می‌شوند، اما زمان پیروزی‌ها همه عیان هستند. ممکن است از ادبیاتی استفاده کنم که به تیم ما کمک نکند و وضعیت را بدتر کند، تیم ما صدر جدول است و درجام حذفی هم مدعی قهرمانی است. باید نتیجه گیری از وضعیت فعلی خارج شود و دراین راه هواداران نقش مهمی دارند. من از هواداران نمی‌خواهم از من تعریف کنند و به من لقب پرویز سوبله و چوبله بدهند، آن‌ها بیایند تیمشان را حمایت کنند. بارها وقتی هواداران صبور بودند تیم ما هم نتیجه گرفته است، امیدوارم فردا و فرداها هم شرایط همین باشد.
وی در ارزیابی از تیم فولاد نیز گفت: تیم مجید جلالی تیم خوبی است. آن‌ها هدف مشخصی دارند و با برنامه بازی می کنند. به خوبی آن‌ها را آنالیز کردیم واز نقاط قوت و ضعفشان آگاه هستیم، ما در بازی فردا محکوم به برد هستیم تا با روحیه بالایی به سراغ بازی‌های بعدی برویم. امیدوارم بازیکنانمان وظایفشان را به خوبی انجام دهند تا برنده باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال با رفتن فرهاد مجیدی در نتیجه گیری دچار مشکل شد و آیا اگر جباری هم به دلایلی در ترکیبتان نباشد، اوضاع بدتر از این می‌شود؟ گفت: ما خیلی از بازی‌ها مجتبی جباری را نداشتیم که مشکلی نبود و نتیجه گرفتیم، دلیل نتیجه نگرفتن استقلال در دو بازی اخیر نبودن فقط یک بازیکن نبود. به طور مثال ما تیموریان را در وسط زمین نداشتیم. حضور تیموریان باعث شده بود هیچ خلایی در خط هافبک ما احساس نشود، اما مصدومیت این بازیکن ضربه زیادی به ما زد. بازیکنان خارجی را هم در خط میانی گذاشتیم، اما هماهنگی‌شان با سایر نفرات کمتر بود. در شروع نیم فصل دوم هفت بازیکن اصلی ما نبودند. ما مجیدی را نداشتیم، جاسم کرار هم رفت. تیموریان و میداودی هم مصدوم بودند. خسرو حیدری هم به وضعیت عادی‌اش نرسیده بود. نبود چنین بازیکنانی برای یک تیم مشکل است و تا نفرات جدید بخواهند در ترکیب جا بیافتند زمان می‌برد. ما سعی کردیم نسبت به نیم فصل اول مشکلات را کمتر کنیم و روند خوب گذشته به تیم برگردد. ما باید سعی کنیم جلوی اتفاقات ساده‌ای که باعث گل خوردن استقلال می شود را بگیریم. در بازی های قبلی به مساوی راضی نبودیم که در دقایق پایانی گل خوردیم و باختیم. شاید اگر می خواستیم مساوی بگیریم کارمان راحت تر بود. سکوها از ما برد می خواهند، متاسفانه در دقایق پایانی دو بازی اخیر تمرکز لازم را نداشتیم و روی یک غافلگیری گل ‌خوردیم، تلاش ما برای رفع نقص‌ها است و اگر هواداران صبور و شکیبا باشند به این مهم می رسیم.
ایسنا -وی گفت: ‌در فوتبال برد و باخت وجود دارد و یک تیم همیشه نمی‌برد. ما باید جوری برنامه ریزی کنیم که امتیازات را از دست ندهیم. برایتان سوال نشده است که چرا پرسپولیس رقیب دیرینه ما اوضاع نابسامانی را در نیم فصل اول پیدا کرد؟ چرا پرسپولیس دچار مشکل شد؟ مگر تیمشان بد بود؟‌ نتایجشان به خاطر فشارهای روحی و روانی بود که به این تیم وارد شد. هواداران باید کمک کنند تا اوضاع یک تیم خراب نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر